هلند

با اینکه چندین روز از توئیت بی ادبانه و مداخله جویانه وزیر خارجه هلند سپری شده، وزارت امور خارجه به هیچ عنوان به این اقدام ضدایرانی واکنش نشان نداده است.

سرویس سیاست مشرق - «استف بلوک» وزیر خارجه هلند- ۱۴ سپتامبر(۲۴ شهریور) در توئیتی بی ادبانه و با مداخله صریح در امور داخلی ایران نوشت: «در واکنش به این خبر که مقامات ایران، یک کشتی گیر به نام نوید افکاری را اعدام کردند، بهت زده شدم. هلند به عنوان یک اصل با هرگونه استفاده از حکم اعدام مخالف است. فقدان روند صحیح دادرسی و اعترافات اجباری، متاسفانه به یک روال در ایران تبدیل شده و این بی توجهی فاحش به استانداردهای بین المللی است».

با اینکه چندین روز از توئیت بی ادبانه و مداخله جویانه وزیر خارجه هلند سپری شده، ولیکن وزارت امور خارجه به هیچ عنوان به این اقدام ضدایرانی واکنش نشان نداده است.

در روزهای گذشته نیز «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در تهران در اقدامی مشابه توئیتی توهین آمیز و مداخله جویانه منتشر کرد.

سفیر آلمان در صفحه رسمی توییتر خود بیانیه «بربل کوفلر» کمیسر حقوق بشر دولت آلمان را در اعتراض به اعدام نوید افکاری بازنشر کرد که در آن به «خاموش کردن صداهای مخالف» از طریق به تعبیر او «نادیده گرفتن قوانین اساسی حقوقی» را پذیرفتنی ندانسته بود!

پس از این توئیت، سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد اما وی در کمال بی ادبی و بدون عذرخواهی با طلبکاری اعلام کرد «مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد»!

میزبانی ۳۰ ساله هلند از عامل بمب گذاری در ایران

متاسفانه اقدامات ضدایرانی هلند و انفعال وزارت امور خارجه کشورمان مسبوق به سابقه است.

در خرداد ۹۷، دولت هلند به جای عذرخواهی و پاسخگویی درباره پناه دادن به دو تروریست ارشد منافقین و الاهوازیه (احمد نیسی و علی معتمد) که در آن کشور کشته شدند، دو نفر از دیپلمات‌های ایرانی را به دلایل واهی اخراج کرد».

در آن مقطع در سایه سکوت و انفعال سفارت ایران در لاهه و وزارت امور خارجه کشورمان، طرف هلندی در کمال آرامش به جای مجرم (بدلیل پناه دادن به دو تروریست) در مقام شاکی نشست و دو نفر از دیپلمات‌های ما را از این کشور اخراج کرد!

پس از گذشت بیش از دو سال از قتل فردی به نام علی معتمد پناهنده ایرانی در شهر المیره دادگاهی در شهر لی استات تشکیل و پس از آن مشخص می‌شود «علی معتمد» همان «محمدرضا صمدی کلاهی» عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و قریب به ۸۰ نفر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ بوده است و افشای هویت واقعی این تروریست جانی دولت هلند را برای اعطای پناهندگی ۳۰ ساله به وی با چالشی جدی مواجه می‌کند و به همین دلیل تعدادی از نمایندگان پارلمانی هلند طی سؤالهایی جداگانه خواستار توضیح وزارت دادگستری و سازمان اطلاعات و امنیت این کشور می‌شوند. همچنین احزاب و گروههای سیاسی هلند نیز از دولت بابت مخفی نگه داشتن هویت این تروریست همراه با اعطای تابعیت اعتراض کرده و خواستار روشن شدن قصور دولت هلند در این زمینه می‌شوند.

اما در این سو هیچ اقدام قابل توجهی از سوی وزارت امور خارجه برای احقاق حقوق کشورمان انجام نشد.

اقدام ضدایرانی هلند، آغاز دومینوی اخراج

پس از اقدام ضدایرانی هلند در اخراج دو دیپلمات ایرانی به دلایل واهی، وزارت خارجه ایران می بایست با اجرای اصل عمل متقابل- که امری بدیهی در روابط دیپلماتیک است- دو دیپلمات هلندی را از ایران اخراج می کرد. اما وزارت خارجه نه تنها از اجرای اصل عمل متقابل امتناع کرد، بلکه سعی کرد تا مسئله اخراج دیپلمات های ایرانی از هلند در فضای رسانه ای ایران نیز مطرح نشود!

این انفعال هزینه سنگینی برای کشورمان داشت. اگر وزارت امور خارجه در مقابل گستاخی هلند، اصول بدیهی روابط دیپلماتیک را اجرا و اصل عمل متقابل را انجام می‌داد، امروز شاهد دومینوی اخراج و بازداشت دیپلمات‌های ایرانی و لگدمال شدن عزت پاسپورت ایرانی در فرانسه و هلند و آلمان و بلژیک و آلبانی نبودیم!

لازم به ذکر است که هلند چندی بعد اعلام کرد که دیپلمات های ایرانی هیچ نقشی در ترور نیسی و معتمد نداشتند.

در بهمن سال ۹۷ رسانه‌های هلند از جمله روزنامه «تلگراف» و شبکه خبری «ان او اس» اعلام کردند، در جریان برگزاری دادگاه مربوط به قتل محمد رضا صمدی کلاهی، که عامل بزرگترین انفجار تاریخ جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ بود و منجر به شهادت ۷۲ نفر از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران گردید، دادستان هلند اعلام کرد، در تحقیقات مربوط به قتل محمد رضا صمدی کلاهی ملقب به علی معتمد هیچ ارتباطی بین این قتل با ایران یافت نشده است.

البته طرف هلندی هیچگاه حاضر نشد به خاطر اقدام زشت و بی ادبانه خود در اخراج دو دیپلمات ایرانی از کشورمان عذرخواهی کند و وزارت خارجه ایران نیز این مسئله را پیگیری نکرد!

تروریست های تجزیه طلب در هلند

هلند سالهاست که پناهگاه تروریست های گروهک تجزیه طلب ضدایرانی الاهوازیه است.

روز ۳۱ شهریور ۹۷، در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، بعد از ۳۰ دقیقه از شروع مراسم، ۴ تروریست مسلح از پارک پشت جایگاه، مردم و نیروهای در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه چند تن از هموطنان، از جمله چند تن از نیروهای ارتش و سپاه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. سردار «رمضان شریف» درباره این حمله تروریستی گفت: «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند».

در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت زنان و کودکان تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

در حادثه تروریستی اهواز، ۲۴ نفر شهید و ۵۹ نفر نیز زخمی شدند.

حمایت هلند از یک قاتل

حالا وزیر خارجه هلند ژست مدافع حقوق بشر به خود گرفته و در اقدامی مداخله جویانه از یک قاتل حمایت کرده است.

نوید افکاری، پدر یک خانواده را به عمد به قتل رسانده و سه فرزند او را یتیم کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که از زمان وقوع این جنایت تا لحظه تایید نهایی و اجرای حکم، حدود ۲۵ ماه سپری شده و تمامی مراحل قانونی و قضایی طی شده است.

متاسفانه وزارت امور خارجه در مقابل گستاخی های مکرر و متعدد طرف اروپایی، از عدم سوخت رسانی به هواپیمای ظریف تا اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی و بی عملی در برجام و گستاخی در حوزه توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران و...هیچ اقدام مقتدرانه ای انجام نداده است.

این انفعال، روز به روز بر شدت گستاخی طرف اروپایی افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    56 6
    مگر از وزارت امور خارجه التماسی و توییتری دولت تحقیر امید توقع چیز دیگری دارید
    • رضا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      5 53
      حرف مفت ميزنه مشرق ! همه تون ميدونيد كه سيستم قضائى اكثر كشورهاى اروپائى بر مبناى عدل و انصافه و همچنين پيشرفته است لذا وقتى بى گناهى ديپلمات هاى ايرانى براشون مسجل شده هيچ ابائى از اعلام عمومى آن نداشته اند ، پس اگر در مواردى هم به ديپلمات ها مشكوك شده اند دلائل و مدارك كافى بوده ! و ببينيد چقدر اقدام شون مستند و مستدل بوده كه وزارت خارجه هم متقاعد شده كه هيچ اعتراضى بعمل نياره !
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      31 2
      نگو آقا الان قهرمانان دیپلماسی یه خودکار دیگه پرت میکنن و هزینه خودکار هم از جیب ملت میره!!!!
    • آدریان دریا IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      46 2
      این دولت آدم رو یاد دولت های قاجار میندازه
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      13 2
      سکوت وزارت خارجه در مقابل مداخله اروپا در امور داخلی ایران مایه تاسف و شرمساری است.
    • s JP ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      9 5
      اقای رضا در بهترین حالت یه آدم ساده لوح 24 عیاری(در بهترین حالت البته!)
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      8 3
      شیخ با ظریف فقط نیش باز میکنند
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      10 3
      تعداد زیادی از منافقای کودک کش از کمپ آلبانی با دفاع از عملکرد ضعیف اصلاح طلبها ، و با توهین به مشرق نیوز ، ثابت کرده اند که جیره خوار اصلاح طلبها هستند.
    • ho3ein021 IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      7 3
      سفیر هلند باید اخراج بشه
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      کشورهای اروپایی اگر عدل انصاف داشتند به اسرائیل و سعودی کودک کش در جنایت کمک نمی‌کردند و به آنها سلاح نمی‌دادند، اروپایی‌ها خودشان جنایتکارند
  • عطاالله IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    22 4
    سگ زرد برادر شغال است.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    22 5
    اینطوری که وزیر خارجه ما تحویلش میگیره و نیشش تا بناگوشش باز شده ولی طرف مقابل زورکی داره باهاش دست میده از حال و روزمون پیداست . فعلا تا 1400 ناچاریم تحمل کنیم .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      8 1
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    16 2
    کجاش عجیبه ؟! تز اصلی دولت تبخیر امید=هر چه از کدخدا واروپائیها وحتی نوچه های منطقه ای غرب آسیای کدخدا ،برسه ،نیکوست ! با دوستان اخم وتخم با دشمنان مروت !
  • DE ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    13 2
    اگر اینجور باشه که شما میگید باید گفت وزارت امور خارجه روی میرزاآقاخان نوری رو هم سفید کرده با این زبونی و حقارتی که از خود نشون داده و میده! هلند که دیگه عضو برجام نبوده دست و دلشون بلرزه مبادا به آقایون محترم بربخوره،هان؟ نه ، آقا تا در رو این پاشنه بچرخه همین آشه و همین کاسه.
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    16 3
    خائنین تبهکار
  • حاصلی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    28 4
    دیگه چی بکشیم از دست این دولت تدبیر و امید
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    28 4
    آقا کی میشه یه وزیر امور خارجهٔ با صلابت داشته باشیم که دائم نیشش تا بناگوشش باز نباشه؟؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    34 4
    چرا نوید افکاری برای همه مفسدین وظالمان مهمه؟؟؟؟یه جورایی تبدیل به خط قرمز اون ها شده!!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    15 4
    انشاالله بایداین چندماه راهم دندان سرجگربگذاریم تابعدنفس راحت بکشیم.
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    26 6
    مشرق جان زور بی خودی نزن از آقای ظریف وحسن آقای فریدون آبی واسه مملکت گرم نمیشه .همین قدر پشم به کلاه عزت پاسپورت مملکت مونده رو به باد ندن برگردوندنش پیش کش!
  • BE ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    10 5
    مسئله اصلی سیاست مدرن جهان است -- هلند و یا اون یکی نداره -- همشون آبشخورشان یک جاست.......میگند طبق قوانینی که به شما تحمیل می کنیم زندگی کنید ، یا در این کره خاکی زندگی نخواهید کرد! یا شما را سریع می کشیم یا آهسته شما را می کشیم. ....غربیان حرامزادگانی بیش نیستند ....
  • FR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    11 2
    از دولت لیبرال توانایی مقابله به مثل بعیده
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    21 3
    همه ی سفیر سفرا از این نه ماه باقی مونده از دولت دکتر حسن روحانی لذت ببرند، چون بعدش دیگه دم همه ی شما رو قیچی خواهیم کرد.
  • CA ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    9 24
    بابا مشرق نیوزیون، کی میرین شماها رد کارتون.
    • محمدجواد IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      13 6
      ما که کارمان همین است، شما کی دست از اینهمه خیانت و خباثت بر می دارید
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      4 2
      تا تک تک شماها رو به زباله دان نفرستیم
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    20 3
    واقعا حال آدم از این همه انفعال و توسری خوری بهم میخوره اااححح خدایا کی بشه یک دولت کار بلد مقتدر باعرضه بیاد روی کار!
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    20 2
    غربگدای منفعل بهتر از این نیست!!!!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    15 4
    سفیر بی ادب و گستاخ هلند، یک روستایی اروپایی با پُرروئی تمام حرف مفت بزند
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    16 2
    ننگ بر دیپلماسی ترس
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    14 2
    دیپلماسی کشورهای اروپایی دیپلماسی دروغ و فریبه و سیاست تزویر و نفاق اگه تا بحال مردان عرصه دیپلماسی ما متوجه نشده اند باید تاسف خورد
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    14 2
    غرب وحشی
  • امیر IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    9 5
    چقدر بدبخت شدیم ، ظریف که مثلاً یک وزیره در مقابل یک سفیر چطور میخنده و اون سفیر چه قیافه حق به جانبی گرفته ! آقای ظریف همین خنده های دیپلماسی شما ما رو به این روز انداخت ، میشه دیگه بسه !!!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    10 2
    باعث تاسف شدید از این همه وادادگی مدیران فشل بلدم بلدم وزارت امور خارجه !! از چی چیه این هلندی قزمیت واهمه دارن که دندوناشو توی دهنش خرد نمیکنن یکیشونو ببرن زیر اخیه الباقی ماساشونو کیسه میکنن درسته که اولین قانون توی دیپلماسی خویشتنداریه ولی اینا یسره توی خویشتنداری غرقن !!!!
  • US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    14 2
    سلام لطفا تیتر این خبر را اصلاح بفرمائید چون سکوت وزارت خارجه برای ما عجیب نیست. ما از این وزارت خانه که خیانت برجام را در حق ملت ایران انجام داد چیزی جز این انتظار نداریم.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    11 2
    لطفا از آقای سفیرهلند بپرسید چقدرپول از عربستان و امارات و بحرین به نیابت از اسرائیل گرفته اید که این سخنان را اینطور بی پروا میگوید. بگمانم بیشتر از حقوق اداری است که کشورش آلمان بوی میدهد.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    7 3
    الیس بصبح البقریب بی صبرانه منتظر ۱۴۰۰هستیم اگر ملت اشتباهش جبران کند
  • hossein JP ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    7 2
    ببند اون نیش ات رو واقعا متاسفم برات
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    3 3
    هلند یکی از نزدیک ترین کشورها به اسرائیله
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    4 2
    اینو به اونائی بگید که اقای ظزیف را کاندید رئیس جمهوری میکنند ... ظریف برای اینکه ممکن است کاندید شود اصلا قدمی بر نمیدارد ..
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    6 0
    مرگ بر آمریکا
  • سید ابراهیم میرپورفرد ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 1
    نظر می دهیم ولی از فیلتر شما رد نمی شود
  • میرپورفرد ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    نظر دادن فقط با چند کلمه نتیجه ای حاصل نمی شود باید هم تحلیل و هم راه کاری داده شود که متاسفانه شما چنین مطالبی را انعکاس نمی دهید
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    مرگ بر غرب و دوستدارانش
  • حمید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 0
    از این طرف سفیر آلمان با وقاحت در تهران و در کنار وزارت خارجه، ما را محکوم می کند و از آن طرف سفیر ظریف در لاهه در برابر اهانت هلند، خفه خون گرفته! ممکنه از ظریف و سفیران منصوب وی در غرب بپرسیم، دقیقا مشغوله چه کاری هستند؟!
  • علی حیدری IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 0
    اینان برای آسیب نزدن به برجام در روزه سکوتند، می ترسند خراب کنند !!!!!!!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس