کتاب های سروش

او که در ابتدای جنگ در منطقه و در جنوب حضور داشته و از رفتار سربازان در خرمشهر، سوسنگرد، بستان و... باخبر بوده است، احساس کرده که این سربازان اسیر می‌توانند حرف بزنند و از جنگ بگویند.

به گزارش مشرق، به مناسبت گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس، انتشارات سروش به علاقه‌مندان حوزه جنگ و دفاع مقدس کتاب‌های «مرغ غریب عشق» نوشته نصرالله قادری با محوریت زندگی‌نامۀ شهید مهدی شاه‌آبادی و «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» تألیف مرتضی سرهنگی را پیشنهاد می‌کند.

کتاب "مرغ غریب عشق" نوشته نصرالله قادری با محوریت زندگی‌نامۀ شهید مهدی شاه‌آبادی است که از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار شده است. در این کتاب تمام روایت‌ها از زبان خود شهید در یک بیداری که به خواب رفته، و از جزیره مجنون و در لحظه شهادت شروع و تا تولد بیان می‌شود. در واقع تمام لحظات زندگی، عشقی که شهید به"یوما"، مادر خود دارد، ازدواج، درس و.... را در بر می‌گیرد. همۀ اینها بر اساس و بنیان تصویر پیش رفته و قابلیت ساخت فیلم را نیز دارد.

به گفته نویسنده کتاب مرغ غریب عشق" نوع خاصی از رمان را ارائه می‌کند. در این رمان عکس، دست خط، تصاویر، اسناد و... به چشم می‌خورد. این نوع از رمان شکل جدید است که در دهه اخیر در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این سبک از رمان برای بیان زندگی اندیشمندان، بهترین قالب محسوب می‌شود.

قادری برای نوشتن این کتاب از منابعی چون کتاب های درسی شهید، سخنرانی‌ها، کتاب های چاپ شده در خصوص شهید و همچنین ۲هزار صفحه مصاحبه با دوستان، آشنایان و نزدیکان شهید استفاده کرده است.

شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر امام خمینی (ره) فرا گرفت و بارها در زمات طاغوت زندانی شد. وی پس از پیروز انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت؛ اما در عین حضور فعالانه و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها و روحیه دادن به رزمندگان استفاده می کرد. شاه آبادی سرانجام در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

گفتنی است "تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها"، "حدیث آصف"، "شهد شوکران"، "امشب باید بمی‌ریم" و "ناله‌های عاشق" از دیگر آثار انتشار یافته‌ی این نویسنده و کارگردان تئاتر است.

یادآور می‌شود نسخه الکترونیک کتاب "مرغ غریب عشق" زندگی‌نامۀ شهید مهدی شاه‌آبادی، نوشته نصرالله قادری در ۳۰۲ صفحه از سوی انتشارات سروش منتشر شده است و به زودی چاپ و روانه بازار خواهد شد.

چاپ نخست این اثر در ۲۹۸ صفحۀ رقعی، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۵.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

کتاب «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» تألیف مرتضی سرهنگی است، این کتاب در اوائل دهه ۶۰ از سوی انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید که به گفته سرهنگی در اشاره کتاب؛ "دیگر چاپ بعدی را ندید، ما هم پا به پای تقویم‌ها آمدیم و رسیدیم به امروز که چاپ پنجم آن را انتشارات سروش پیش روی ما می‌گذارد".

اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی شامل مصاحبه با اسرای عراقی است که در طول جنگ تحمیلی توسط ایران به اسارت در آمدند. سرهنگی در این کتاب به ادبیات تبلیغی دوران جنگ وفادار بوده است و با تورق کتاب به ادبیات سال ۶۰ گذر می‌کنیم. این مصاحبه‌ها ابتدا در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید که با استقبال مخاطبان روبرو شد و به عنوان یک حرکت پر ارزش در مطبوعات آن دوران  شناخته شد و به گفته سرهنگی ذکر این نکته ضرورت دارد که  این مصاحبه‌ها فی‌نفسه پر ارزش و تاریخی‌اند، مصاحبه‌گر هر که باشد. سرهنگی معتقد است، وقتی سربازی وارد کشوری می‌شود و با پوتین خود بر آن شهر و خاک قدم می‌گذارد به مانند یک پادشاه بی‌تاج و تخت است و هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد.

او که در ابتدای جنگ در منطقه و در جنوب حضور داشته و از رفتار سربازان در خرمشهر، سوسنگرد، بستان و... باخبر بوده است، احساس کرده که این سربازان اسیر می‌توانند حرف بزنند و از جنگ بگویند. پس به سراغ اسرای عراقی رفته و با آنها به مصاحبه پرداخته است. سرهنگی می‌گوید که نصف جنگ در دست اینها است و اگر قرار باشد شناختی از جنگ پیدا کنیم باید خاطرات اسرای عراقی را مرور کنیم.

چاپ پنجم این کتاب در ۴۰۷ صفحۀ رقعی، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰.۰۰۰ تومان به تازگی توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند از طریق شماره فروشگاه ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات سروش با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس