کد خبر 1119097
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
image-20200916134549-1.jpeg - کراپ‌شده

در این مطلب به تعدادی از این سوالات پاسخ می دهیم برای پاسخ به تمامی سوالات مشابه می توانید به لینک منبع این متن یعنی راهنمای گام به گام انتخاب رشته مراجعه کنید.

هر سال بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری با اینکه عملکرد خوبی در کنکور سراسری داشته اند، با انتخاب رشته نادرست و غلط رشته و دانشگاهی را قبول می شوند که تنها پشیمانی را در پی دارد. هرسال نزدیک به زمان انتخاب رشته و یا بعد از اعلام نتایج سوالاتی مثل سوالات زیر ذهن داوطلبان را مشغول می کند:
تراز در کنکور سراسری ۹۹ چطور حساب می شود؟

در انتخاب رشته کنکور سراسری، روزانه انتخاب کنم یا شبانه؟

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد در سال ۹۹ چگونه است؟

با توجه به رتبه من امکان قبولی در مقطع کارشناسی دوره روزانه وجود دارد یا نه؟

علاقه مهم تر است یا بازار کار؟

در این مطلب به تعدادی از این سوالات پاسخ می دهیم برای پاسخ به تمامی سوالات مشابه می توانید به لینک منبع این متن یعنی راهنمای گام به گام انتخاب رشته مراجعه کنید.


https://۳gaam.com/notification/۳۶۹۷

همانطور که می دانید و یا شنیده اید بسیاری از داوطلبان با رتبه های نسبتا بالا توانسته اند رشته ای خوب را در یکی از دانشگاه های سراسری قبول شوند که داوطلبی با رتبه ای بهتر نتوانسته است پذیرش بگیرد.

این تفاوت تنها در نوع انتخاب رشته کنکور هر دو فرد بوده است. انتخاب رشته کنکور ۹۹ از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که با توجه به شرایط بیماری کرونا بسیاری از داوطلبان نتوانستند در کنکور شرکت کنند به همین خاطر تعدادی از رقبای شما از انتخاب رشته نیز جا مانده اند. اما این به این معنا نیست که تعداد داوطلبان کم باعث می شود انتخاب رشته کنکور ۹۹ آسان شود بلکه رقابت قبول شدن در رشته های مختلف و دانشگاه بالا رفته است.

انتخاب رشته کنکور ۹۹ کارنامه کنکور سراسری

پس از آنکه سازمان سنجش اعلام کند که نتایج اولیه کنکور ۹۹ آماده شده است شما باید از طریق سایت سنجش اقدام به دریافت کارنامه خود کنید.

بند های مهم کارنامه کنکور سراسری به صورت زیر است:

۱- مجاز بودن انتخاب ها برای رشته های با آزمون:

یکی از بخش های مهم برای انتخاب رشته کنکور این است که مشخص می کند شما در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید.

- مجاز شدن به این معناست که شما در آن دوره، حداقل نمره ی لازم را به دست آورده اید.

۲- وضعیت رتبه و نمره کل

در این بخش از کارنامه شما می توانید وضعیت رتبه در منطقه یا سهمیه نهایی، رتبه کشوری (بدون سهمیه) و نمره کل نهایی خود را در هر زیر گروه مشاهده کنید.

مهم ترین معیار شما برای انتخاب رشته کنکور ۹۹ ردیف سوم این جدول از کارنامه شما می باشد که این ردیف یعنی رتبه در سهمیه و زیر گروه های مقابل آن است.

برای انتخاب رشته کنکور باید بدانید آن رشته در کدام زیر گرده قرار دارد و وضعیت شما در آن زیر گروه چگونه است. به این معنی که شما آیا در آن زیر گروه مجاز شده اید یا خیر؟ آیا نمره و تراز مورد نیاز برای انتخاب رشته کنکور ۹۹ را کسب کرده اید یا خیر؟

انتخاب رشته کنکور ۹۹ فاکتور های انتخاب رشته سراسری

علاوه بر رتبه باید به فاکتور های زیر توجه کنید.

علاقه

بسیار شنیده ایم که تنها به علاقه ات فکر کن و بعد انتخاب رشته کنکور را انجام بده.

استعداد و توانایی

درست است که علاقه فاکتور مهمی است در انتخاب رشته کنکور اما تنها فاکتور نخواهد بود و حتی اگر شما به رشته ای هم علاقمند باشید اما استعداد و توانایی که آن رشته می خواهد را نداشته باشید انتخاب رشته کنکور شما به غلط انجام می شود و شما در آینده ای نه چندان دور پشیمان خواهید شد. بهترین روش برای پیدا کردن این استعداد و در کل شناختن توانایی های خود بهتر است که در آزمون هالند شرکت کنید.

انگیزه

 پس از مشخص شدن استعداد و علاقه بهتر است به انگیزه واقعی توجه کرد.

شما با توجه به هدف و انگیز خود مانند درآمد، جایگاه اجتماعی، بازار کار آینده، رشته خاص مانند پزشکی باید بتوانید انگیزه های واقعی خود را انگیزه های کاذب مانند شرایط جامعه و افکار و عقاید خانواده دوستان و اطرافیان شناسایی کنید.

مسافت دانشگاه تا محل سکونت

پس از گذراندن نکات بالا و به نتیجه رسیدن آن موقع انتخاب دانشگاه می شود. شما باید به این نتیجه برسید که آیا می توانید از خانواده و محل سکونت خود دور باشید و به شهر دیگری بروید برای تحصیل یا خیر!

انتخاب رشته کنکور ۹۹ دفترچه انتخاب رشته سراسری ۹۹

پس از گذراندن مراحل بالا باید به سراغ دفترچه انتخاب رشته سراسری ۹۹ بروید.

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه انتخاب رشته سراسری را در سایت سنجش می گذارد و شما باید به دانلود آن اقدام کنید.

این دفترچه به صورت کامل تمام کد رشته محل ها را شامل می شود.

شما حق انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل را دارید.

با توجه به بخش فاکتور های انتخاب رشته سراسری شما باید لیستی از اولویت های انتخابی خود که حداکثر ۱۵۰ انتخاب می باشد را درست کنید. لیست اولویت به شما در مدت انتخاب رشته بسیار کمک می کند.

اگر چیدمان شما به درستی باشد قطعا احتمال قبولی شما در رشته و دانشگاه مورد نظرتان قطعی است اما اگر این چیدمان فاکتور های مورد نیاز را نداشته باشد نمی توانید در رشته ای که می خواهید قبول شوید.

پس حتما به چیدمان خود دقت کنید.

در آخر برای اینکه انتخاب رشته ی خود را قطعی کنید باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

انتخاب رشته کنکور ۹۹ - ورود به سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش

قبل از ورود به سیستم انتخاب رشته باید این اطلاعات را داشته باشید.

۱. شماره شناسنامه

۲. شماره ملی

۳. شماره پرونده (این شماره را بالای رسید ثبت نام می توانید ببینید)

۴. شماره داوطلبی (این شماره را روی کارت ورود به جلسه می توانید ببینید)

۵. کدر رهگیری ثبت نام (یا سریال ثبت نام)

حال با داشتن این اطلاعات می توانید به سه روش زیر اقدام به انتخاب رشته اینترنتی خود کنید.

۱. سریال ثبت نامی ( ۱۲ رقمی) + شماره شناسنامه

۲. شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

۳. شماره رهگیری ثبت نام ( ۱۶ رقمی) + کد ملی

پس از ورود به این بخش شما با فرمی رو به رو خواهید بود که سه ستون بیشتر ندارد.

ترتیب اولویت
کد رشته محل
عنوان کد رشته

در قسمت "ترتیب اولویت" شما باید کد رشته محل های خود را با توجه به همان لیست اولویتی که قبلا فراهم کرده اید وارد کنید.

پس از اینکه "کد رشته محل" های خود را به ترتیب اولویت وارد کردید سیستم به صورت خودکار نام دانشگاه و رشته را در قسمت "عنوان کد رشته" نشان می دهد و شما باید با دقت بسیار این بخش را بازبینی کنید تا از درست بودن کد رشته ای که میخواهید اطمینان حاصل کنید.

در آخر به شما یک رسیدی داده می شود که این رسید بسیار مهم است به این دلیل که این رسید به معنای اتمام انتخاب رشته شما است و رسید را حتما چاپ کنید و پیش خود نگهدارید.

همچنین شما می توانید با داشتن اطلاعاتی که بالا گفته شد به مدت ۸ بار برای ایجاد تغییرات در انتخاب رشته خود وارد سایت شوید و ویرایش انجام دهید.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس