سخنگوی نیروهای مسلح یمن: 2000 روز مقاومت کردیم و قادریم تا 4000 روز و بیشتر مقاومت کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به مناسبت گذشت ۲۰۰۰ روز از حملات مداوم ائتلاف سعودی به این کشور، ضمن قدردانی از ایستادگی در برابر این تجاوز اعلام کرد، ملت یمن قدرت مقاومت بیش از اینها را دارد.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه توئیتر خود ۲۰۰۰ روز ایستادگی مردم این کشور در مقابل حملات ائتلاف سعودی را ستود.

وی نوشت: ملت بزرگ یمن، قهرمانان نیروهای مسلح و مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی به یاری خدا موفق شدند ۲۰۰۰ روز در برابر تجاوز به کشور بایستند و مطمئنا کسی که با کمک خداوند این مقدار مقاومت کرده قادر به ایستادگی ۴۰۰۰ روزه و بیشتر از آن است.

سریع در ادامه به پیشرفت توانایی یمن در مقابله با ائتلاف گریز زد و ادامه داد: وضعیت در ۱۰۰ روز اول تجاوز چگونه بود و با گذشت ۱۰۰۰ روز یا ۲۰۰۰ روز از حملات چگونه شد؟ زنده باد یمن عزیز، کریم و مستقل.

بیشتر بخوانید

شمارش معکوس برای فتح الفتوح انصارالله

وی تأکید کرد، نبرد آزادی و استقلال تا آزادسازی کامل و نابودی متجاوزان ادامه دارد.

جنگ علیه یمن از مارس سال ۲۰۱۵ به بهانه آنچه بازگرداندن «دولت قانونی» نامیده شد، آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

هفته جاری، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» آمار جنایت‌های ائتلاف سعودی طی ۲۰۰۰ روز حمله مستمر به یمن را منتشر و اعلام کرد، تعداد شهدا و مجروحان در این مدت به ۴۳ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

تعداد شهدا ۱۶ هزار و ۹۷۸ نفر است که در میان آنها ۳ هزار و ۷۹۰ کودک و ۲ هزار و ۳۸۱ زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان ۲۰۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده که در میان آنها ۴ هزار و ۸۹ کودک و ۲ هزار و ۷۸۰ زن دیده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس