کد خبر 1118581
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

شما می توانید در بسیاری از بنگاه های املاکی یک وکیل ملکی را ببینید، اما علت حضور آنها در این بنگاه ها چیست؟ و آنها چه وظایفی بر عهده دارند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله با وظایف وکیل ملکی به خوبی آشنا شوید.

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی شخصی است که وظیفه دارد از حقوق شخصی موکل خود درباره مسائل مالی و دعاوی که در زمینه املاک هستند دفاع کند. اهمیت این موضوع بسیار بالا است به طوری که وکلای بسیاری در تلاش بوده اند که در این زمینه تجربه های بسیاری به دست آورند و پیشرفت زیادی داشته باشند.

وکیل ملکی در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

وکیل ملکی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

  • دعوای تخلیه ید
  • دعوای الزام به اخذ تخلیه ید
  • دعوای خلع ید
  • تقسیم و افراز املاک مشاع
  • دریافت مجوز پایان کار
  • دعوای مزاحمت و ممانعت از حق
  • دعوای تصرف عدوانی
  • دعوای بر سر مالکیت ملک

امکان دارد بسیاری از موضوعات بالا که به آنها اشاره کردیم برای شما ناشناخته باشد اما لازم به ذکر است که دعاوی ملکی به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از: کیفری، حقوقی

دعاوی کیفری عبارتند از:

  • دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق
  • فروش ملک غیر
  • تصرف عدوانی
  • جعل سند ملکی
  • خیانت در ملک به امانت گذاشته شده

جرائمی که در بالاتر به آنها اشاره کردیم کیفری بوده و وکیل ملکی یا وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه محدودیت دارد. در واقع مسائلی که بالاتر به آنها اشاره کردیم مربوط به شخص می باشد و کمتر به مسائل ملکی پرداخته شده است. به همین دلیل وکلایی که در زمینه ملکی تخصص دارند بیشتر در مسائل حقوقی مربوط به ملک فعالیت می کنند.

مجرب ترین وکلای ملکی، در موسسه حقوقی اوستا

وکیل ملکی بیشتر در چه زمینه ای از پرونده های ملکی فعالیت دارند؟

وکیل ملکی این توانایی را دارد که در بیشتر زمینه های حقوقی که در رابطه با املاک باشد فعالیت داشته باشد و از طرف موکل خود اختیار تام داشته باشد. تصرف عدوانی و ممانعت در حق و ایجاد مزاحمت یکی از مسائل دعاوی می باشد که از پرونده های بسیار مهم و پر درآمد در زمینه ملکی است که به وکیل نیاز دارد.

وکیل ملکی در پرونده های تصرف عدوانی چه نقشی دارد؟

یکی از پرونده هایی که می تواند قدرت و تسلط یک وکیل ملکی را به خوبی نشان دهد پرونده های عدوانی می باشند که علاوه بر پیچیدگی بالایی که دارند به راحتی می توانند تحت نظر وکیل مجرب حل و فصل شوند. لازم به ذکر است که تصرف در ملک تسلط قانونی شخص بر روی ملک می باشد. اگر تسلط قانونی فرد بر روی ملک وجود داشته باشد وکیل می تواند به پرونده رسیدگی کند و شکایتی که از سوی فرد شاکی مطرح شده است را پیگیری کند.

وکیل ملکی در املاکی که برای آنها مزاحمت ایجاد شده است چه نقشی دارد؟

مزاحمت در تصرف ملک می تواند حالت های مختلفی داشته باشد اما در حالت کلی به معنای تصرف ملک توسط شخص دیگری می باشد. در واقع اگر فردی که صاحب قانونی ملک است تمایل به قطع آب و برق و گاز ملک داشته باشد به راحتی می تواند اقدام به این کار کند. البته در بعضی از مواقع وکیل ملکی نباید حتما از صاحب قانونی ملک دفاع کند زیرا در بعضی از مواقع ممکن است فردی که در ملک ساکن است صاحب قانونی ملک باشد در این صورت وکیل باید از صاحب ملک در برابر تعارضات دفاع کند.

با توجه به اینکه وکیل ملکی کیست و چه وظایفی دارد می توان گفت که باید در خرید و فروش ملک مراحل قانونی را با حساسیت بالا پیگیری کنید تا دچار مشکلات مربوط به ملک نشوید. در واقع بهترین کار این است که برای خرید و فروش ملک از یک وکیل مجرب کمک بگیرید تا هیچ مشکلی در طی کردن مراحل قانونی نداشته باشید. یک وکیل مجرب می تواند به خوبی به موکلان خود کمک کند و با توجه به اینکه وکیل از آگاهی بالایی نسبت به قانون برخوردار است می تواند بدون اتلاف وقت در دادگاه و در کوتاه ترین زمان ممکن از حق شما دفاع کند. وکیل ملکی تنها شخصی است که مشورت با او می تواند شما را از خطراتی که دلالان و کلاهبرداران ممکن است برای شما ایجاد کنند محفوظ کند.

چرا به وکیل ملکی خوب احتیاج دارید؟

وکیل ملکی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک وکیل ملکی مجرب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • دارای تجربه بسیار بالایی باشد و به راحتی بتواند پرونده های مربوط به تقسیم ملک، قلع بنا، تخلیه ملک، رفع تصرف عدوانی، الزام به سند رسمی را پیش ببرد.
  • به علوم مختلف نظیر حقوقی، کیفری، ثبتی و املاک و اراضی تسلط داشته باشد. در واقع یک وکیل ملکی مجرب باید علاوه بر اینکه پرونده را طبق دیوان عدالت اداری پیش ببرد با اداره حقوقی قوه قضائیه و اساتید برجسته حقوق نیز مشورت داشته باشد.
  • با انواع و اقسام املاک و اراضی آشنایی داشته باشد. وکلای ملکی باید بر انواع ملک تسلط داشته باشد تا بتواند پرونده های حقوقی و کیفری انواع املاک را بپذیرد و از موکل خود در دادگاه به خوبی دفاع کند.
  • یک وکیل ملکی موفق کسی است که به خوبی به سخنان موکل خود گوش کند و تمامی مشکلات او را در زمینه املاک و مستغلات رفع کند. وکلای ملکی موکلان خود را از هرگونه خطر احتمالی که ممکن است از جانب کلاهبرداران آنها را تهدید کند دور می کنند و آرامش خاطر موکلان خود را فراهم می کنند.

آیا در زمین های وقفی امکان ایجاد اختلاف وجود دارد؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله! در زمین های وقفی نیز امکان ایجاد اختلاف وجود دارد و وکیل باید بتواند با توجه به تجربه هایی که در این راه کسب کرده شرایط موجود بین خریدار و فروشنده را به خوبی بررسی کند و در صورت هرگونه مشکل هر دو طرف را به خوبی آگاه کند و اختلافات موجود بین آن دو را رفع کند. از دیگر مشکلاتی که می تواند در خصوص املاک به وجود بیاید زمین های مشاع می باشد که در این زمین ها همیشه چندین نفر در خصوص نحوه استفاده از زمین دچار مشکل می شوند و باید وکیل ملکی به گونه مشکل بین آنها را رفع کند که منافع زمین به طور مساوی بین افراد منتفع تقسیم شود.

شما می توانید برای پیگیری هرچه بهتر و سریعتر پرونده های حقوقی و کیفری خود در خصوص املاک و اراضی با مراجعه به موسسه حقوقی اوستا با بهترین وکلای ملکی مشورت کنید و با آرامش کامل مشکلات مربوط به املاک و اراضی خود را رفع کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس