نوید افکاری نتوانست رضایت اولیای دم را جلب کند و قصاص شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعدام نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی بوده و هیچ ربطی به حاکمیت ندارد و سیاسی قلمداد کردن آن با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعدام نوید افکاری گفت: نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی اعدام شده و قصاص وی هیچ ربطی به حاکمیت ندارد.

وی افزود: نوید افکاری نتوانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و اعدام شده و سیاسی قلمداد کردن اعدام وی توسط برخی از جریانات با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: قصاص و اعدام کسی که مرتکب قتل شده طبق اسلام و طبق نص صریح قرآن انجام می‌شود و درواقع اعدام افکاری طبق قوانین و موازین شرع انجام شده است.

بیشتر بخوانید

چند نکته کلیدی در پرونده نوید افکاری

نوروزی همچنین با اشاره به صدور حکم برای اکبر طبری خاطرنشان کرد: مجازات اکبر طبری گام موثری در جهت مقابله با فساد است که قوه قضائیه در این مسیر حتی کارکنان و معاونان خود را نیز مسثتنا نکرده است.

وی افزود: حکم اکبر طبری بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اشد مجازات حبس در این حکم برای اکبر طبری در نظر گرفته شده، چه بسا اگر وی اعدام می‌شد در یک لحظه همه چیز در مورد وی تمام می‌شد و حال آنکه با این حکم وی در حبس است و در کنترل قانون است.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما باید قوانین بازدارنده‌ای را وضع کنیم که کسی امکان انجام فساد را نداشته باشد، اما حالا که فساد انجام شده لازم است تا با آن مقابله شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 2
    از خانواده مقتول ممنون ُکه رضایت ندادند.چرا که اگر رضایت میدادند ُبقیه مفسدان هم با خیال راحت فرزندان دیگری را یتیم میکردند ُچون میدانستند خانواده تحت فشار رسانه های جمعی ومشتی دنبال دیده شدن ُتحت فشار قرار گرفته وبی مجازات ُآزاد میشوند.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      8 1
      خانواده این جوان به دنبال رضایت منافقین. بی بی سی. اینتلیجنت سرویس. ترامپ و موساد و سیا بودند و میخواستند با هیاهو و غوغا سالاری کارشان را پیش ببرند که نتیجه اش را هم دیدند. انها نمی خواستند رضایت خانواده مقتول را بگیرند
  • علیرضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    10 2
    چقدر خوب شد که سریع اعدام شد تا سلبریتی ها فرصت تشکیل کمپین جمع آوری امضا برای رضایت خانواده مقتول نیابند.
  • سید IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    8 1
    هر جانی که از آمار ملت کم شود جای سپاسگزاری و قدردانی دارد! زیرا به امنیت و آرامش و آسایش مردم مستقیماً مربوط است!
    • مسعود IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      1 0
      زنده باد
  • وطن پرست DE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    اگه سیاسی هم باشه بازم ایراد نداره. کسی حق نداره به اسم اعتراض چاقوکشی کنه. بهتره بجای این که همه فشارها رو بریزید سر خانواده اسیب دیده خودتونهم بیایید وسط میدان و از عناصر دلسوز مردمی دفاع کنید اقای محترم. همین کار هست که امر به معروف عمومی تعطیل شده.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    1 0
    اگه قتل حکمش قصاص هست چرا آقایون 8 میلیارد دو روزه جور کردن تا قاتل نجفی رو دو روزه آزاد کنن...
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      حالا جمع شده دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس