رکود اقتصادی

روزنامه حامی دولت می‌گوید ۸۷ درصد مردم خواستار نظارت دولت بر قیمت‌ها هستند و ۶۹ درصد معتقدند وضعیت اقتصادی آنها سخت‌تر از ۵ سال قبل است.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

روزنامه اعتماد به نقل از نظرسنجی ایسپا نوشت: ۶۹ درصد پاسخگویان معتقدند که وضع زندگی امروز آنان نسبت به ۵ سال پیش ]قبل از برجام[ بدتر شده است و فقط ۱۲ درصد اعلام کرده‌اند که بهتر شده است. افرادی که تحصیلات کمتری داشته‌اند ارزیابی بدتری از وضع زندگی خود ابراز داشته‌اند. همچنان که افراد عائله‌مند و با درآمد کمتر و تا حدودی روستائیان نیز ارزیابی بدتری از تحول وضعیت اقتصادی خود در ۵ سال گذشته داشته‌اند.

طبق همین نظرسنجی، ۵۳ درصد مردم، علت اصلی مشکلات را ناکارآمدی برخی مدیران و ۲۲ درصد هم تحریم‌ها عنوان کرده و ۲۵ درصد هم دلایل دیگر را برشمرده‌اند. ۷۶ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی ریشه اصلی را ناکارآمدی مدیران دانسته‌اند. ۱۶ درصد افراد فاصله وضع اقتصادی خود را با وضع ایده‌آل کم می‌بینند و ۷۷ درصد زیاد ارزیابی می‌کنند. ۸۳ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی این فاصله را زیاد می‌دانند.

همچنین ۵۵ درصد معتقدند که دولت توانمندی‌های زیادی در کمک به بهبود وضع زندگی مردم دارد. همچنین معتقدند که دولت باید در حد زیاد در نظارت بر قیمت‌ها دخالت کند. (۸۷ درصد) در رونق کسب و کار (۸۰ درصد) بر حساب‌های بانکی (۴۰ درصد) توزیع یارانه‌ها (۶۵ درصد) و نظارت بر دستمزدهای کارگری (۸۷ درصد) چنین اعتقادی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 2
    اون وقت این نظر سنجی آمارشو کی و کجا میگیره که هیچکس خب تداره
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      2 0
      فقط اگه نتیجش موافق نظر غربگداها بود نیازی به دونستن این که کی و کجا آمار میگیره نیست، نه؟؟! آمار نمیخواد، آدم باید کور باشه نبینه که قبل از برجام وضع بهتر بوده!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 4
    برای اینکه درآمد نفتی بود ترامپ نبود
  • FR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    پنج سال قبل میشه ۹۴ یعنی دو سال از ۹۲ و انتخابات گذشته بود. همون سال ۹۲ دلار از ۴۱۰۰ رسیده بود به ۲۸۰۰ که رئیس بانک مرکزی با فشار یه عده دزد به اسم صادر کننده که خرجشون با ریال بود و درآمدشون با دلار تا نذاشت به قیمت زیر ۲۰۰۰ و حتی پائینتر بیاد. بعد ۲ سال قیمت دلار و در نتیجه قیمت خیلی چیزها ثابت بود. تو اون وضعیت معلومه مردم خوششون بیاد.
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    اتفاقا اشتباه میکنند مردم ... در زمان ریاست جمهوری خاتمی دلار هشتصد تومن بود بعد در زمان دوره دوم احمدی نژاد رسید به دو هزار و پونصد یا بیشتر ... سال نود دقیقا همین اتفاق افتاد که الان در حال رخ دادن هست یعنی رشد بی سابقه قیمتها ... البته در آن زمان صندوق توسعه و الباقی صندوقها پر از دلار بود اما الان دیگه همه چی ته کشیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس