کد خبر 1118476
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
10 رکورد لیونل مسی در فصل 2020-2019

بدنبال حل و فصل تنش «مسی» با باشگاه بارسلونا که چند هفته به طول انجامید، مرد آرژانتینی و «رونالدو» بار دیگر به ترتیب رتبه اول و دوم پردرآمدترین فوتبالیست‌های نشریه فوربس را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، براساس تازه ترین رنکینگ فوربس مسی با ۱۲۶ میلیون دلار درآمد رتبه نخست را از آن خود کرد و رونالدو با ۱۱۷ میلیون دلار درآمد در جایگاه دوم ایستاد.

اما هواداران فوتبال این بار مورد جذاب دیگری برای پیگیری دارند؛ «کیلین امباپه» مهاجم فرانسوی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که با ۴۸ میلیون دلار درآمد خود را به رتبه چهارم رنکینگ فوربس رساند.

امباپه هم در تیم ملی فرانسه و هم در باشگاه پاریسی استعدادی در حال اوج‌گیری است و پس از آنکه پنج سال پیش به بازیکن حرفه ای فوتبال بدل شد، تاکنون ۱۰۳ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است؛ در ۱۹ سالگی او بعد از پله، به جوان‌ترین بازیکنی بدل شد که در جام جهانی گلزنی می‌کند؛ اسطوره تیم ملی برزیل در سال ۱۹۵۸ در ۱۷ سالگی موفق به چنین کاری شد.

دوبار برنده جایزه برترین گلزن لوشامپیونه در حال حاضر در مقایسه با مسی و رونالدو در سنی مشابه (۲۱ سالگی) از حیث تعداد گل به ترتیب ۱۲ و ۷۶ گل بیشتر زده است.

ستاره ۲۱ ساله آبی‌های فرانسه امسال باردیگر پایین‌تر از هم تیمی خود یعنی «نیمار» (رتبه سوم با ۹۶ میلیون دلار درآمد) قرار گرفت اما این رتبه‌بندی احتمالا دستخوش تغییر می‌شود زیرا انتظار می‌رود مرد فرانسوی در سال ۲۰۲۲ و پس از اتمام قرارداد کنونی‌اش با پی‌اس‌جی، با قرارداد جدید و هنگفتی روبرو شود.

فهرست ۱۰ فوتبالیست پردرآمد جهان

بازیکن دستمزد سالانه درآمد تبلیغاتی
۱- لیونل مسی (بارسلونا) ۹۲ میلیون دلار ۳۴ میلیون دلار
۲- کریستیانو رونالدو (یوونتوس) ۷۰ $ ۴۷ $
۳- نیمار (پاری‌سن‌ژرمن) ۷۸ $ ۱۸ $
۴- کیلین امباپه (پاری‌سن‌ژرمن) ۲۸ $ ۱۴ $
۵- محمد صلاح (لیورپول) ۲۴ $ ۱۳ $
۶- پل پوگبا (منچستریونایتد) ۲۸ $ ۶ $
۷- آنتوان گریژمان (بارسلونا) ۲۸ $ ۵ $
۸- گرت بیل (رئال مادرید) ۲۳ $ ۶ $
۹- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) ۲۴ $ ۴ $
۱۰- داوید دخه‌آ (منچستریونایتد) ۲۴ $ ۳ $
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس