کد خبر 1118368
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
هدیه الهی به مقاومتِ محاصره‌ شده در نوار غزه - کراپ‌شده

هشتگ "ما خفی اعظم"( آنچه پنهان شده، بزرگ‌تر است) در شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای عربی ترند شده و در آن، هزاران کاربر مشارکت و بر همبستگی‌ و افتخارشان به مقاومت فلسطین در نوار غزه تأکید کرده‌اند.

به گزارش مشرق، برنامه "آنچه پنهان شده، بزرگ‌تر است" که عصر دیروز از تلویزیون "الجزیره" عصر پخش شد، به جزئیات ائتلاف امنیتی و نظامی میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی درباره اوضاع نوار غزه و تنگ‌تر شدن عرصه بر مقاومت فلسطین پرداخت.

بیشتر بخوانید:

هنیه: دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

"تامر المسحال" مجری برنامه، مصاحبه‌های اختصاصی درباره پشت‌پرده و اسرار فشار بر گروه‌های مقاومت در نوار غزه به منظور خلع سلاح آنها و قطع کردن خطوط پشتیبانی از آنها صورت داده است؛ اعمال فشارهایی که با روند عادی‌سازی در منطقه و اجرای طرح "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا برای حذف قضیه فلسطین، موسوم به "معامله قرن"، همزمان شده است.

تحقیقات الجزیره شامل اطلاعات و تصاویری است که برای اولین بار درباره سلاح مقاومت در غزه و ارتقای آن به رغم محاصره این باریکه از ۱۴ سال پیش منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

هنیه: مقاومت موشک‌های ما می‌تواند تل آویو و فراتر از آن را درهم کوبد

در این برنامه برای اولین بار دستیابی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس به مقادیر زیادی مهمات از جمله صدها موشک در دو کشتی جنگی انگلیسی در عمق دریا و ارتقای آن‌ها توسط القسام فاش شده است.

یکی از اعضای تیم مهندسی القسام به نام "ابوسلمان" گفت: "موشک‌های انگلیسی را که در دو کشتی در عمق دریا به آن دست یافتیم بررسی کردیم و بعد از ارتقا آن را آزمایش کردیم و نتیجه این بود که هدف به طور کامل منهدم شد."

همچنین این برنامه فاش کرد که القسام توانسته با باقی‌مانده‌های موشک‌هایی که طی جنگ ۲۰۱۴ به غزه شلیک شد، موشک‌های جدیدی بسازد.

از سوی دیگر این برنامه فاش کرد هدف از ایجاد پایگاه "برنیس" مصر که ژانویه با حمایت امارات و هماهنگی رژیم صهیونیستی در ساحل جنوبی دریای سرخ افتتاح شد، قطع هرگونه امدادرسانی به غزه بود.

"mohammad alqaisi" در توییتی با بازنشر تصویری از گردان‌های القسام، آیه‌ ۱۶۰ سوره آل عمران را ذکر کرده است: ﴿ إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴾. اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد! و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟! و مؤمنان، تنها به خداوند باید توکل کنند!

"محمد سعد نشوان" نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: "پاک و منزه است خدایی که باریکه محاصره‌شده غزه را رزق و روزی می‌دهد و مواد لازم را برای ساخت موشک‌هایش- از بقایای موشک‌های دشمن- تامین می‌کند. دو ناوشکن انگلیسی در ساحل# غزه کشف شده که حاوی مهماتی است که به کلاهک‌های موشک‌های مقاومت تبدیل شده‌ است."

کاربری به نام "@Abu_Aisha" نیز توییت کرده است: "غزه را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده‌اند، پاسخ الهی (#ما_خفی_اعظم") بود."

اما نقطه اوج زمانی بود که برای نخستین بار از "گنجی" پرده‌برداری شد که مبارزان در نوار غزه به آن دست یافته‌ و موفق شده‌اند دو کشتی جنگی را از آنِ خود کنند. تحقیقات انجام‌شده هم نشان داد که این کشتی‌ها متعلق به نیروی دریایی انگلیس است که در جریان جنگ جهانی اول در سواحل غزه غرق شدند.

یکی از فرماندهان یگان صنایع و مهندسی در گردان‌های القسام تصریح کرد، کمیته ویژه‌ای بر روند انتقال خمپاره‌های کشف‌شده در داخل کشتی‌ها نظارت دارد و این اقدام، در چارچوب عملیات امنیتی و نظامی پیچیده‌ای انجام می‌شود و این کشتی‌ها منبع امدادرسانی بزرگی برای مقاومت محسوب می‌شود.

کاربری به نام "محمد المدهون"، کشف کشتی‌های انگلیسی در ساحل غزه را لطف و یاری خداوند به مقاومت و ساکنان نوار غزه خوانده و نوشته است: "پاک و منزه است خداوندی، که به مبارزان الهام کرد تا در اعماق دریای غزه شناور شوند و کشتی جنگی انگلیس را، که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و حاوی صدها خمپاره است، شناسایی کنند."

"عبدالعزیز الفضلی" ضمن توییت کردن هشتگ "#ما_خفی_اعظم" نوشته است: "سکانسی عجیب از برنامه #ما_خفی_اعظم: چگونه خداوند متعال به مقاومت در #غزه سلاح را ارزانی داد از جایی که گمان نمی‌کرده و حتی رژیم صهیونیستی و اذناب آن نیز نمی‌توانند آن را تصور کنند... به رغم محاصره زمینی، دریایی و هوایی غزه، مقاومت به کشتی جنگی غرق‌شده، که پر از خمپاره‌های دشمن که منفجر نشده‌اند، دست یافته است."

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    23 0
    الحمدلله، ولی بیاد داشته باشیم که حاج قاسم دست آنها را پر کرد...به روح عزیزش صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس