ترور سردار سلیمانی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت:ایران پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در یکی از رسانه‌های آمریکایی که تلاش دارد برای واقعی نشان دادن آن به اظهارات یک مقام به ظاهر دولتی آمریکا استناد کند، گفت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.  

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل پایبندی مداوم خود به اصول و عرف دیپلماتیک بین‌المللی را اثبات کرده است. در مقابل این ایالات متحده و رژیم فعلی در کاخ سفید است که خصوصا در سال‌های اخیر با اقدامات بی شمار خارج از روش‌ها و نرم‌های پذیرفته شده بین المللی از جمله طراحی و اجرای ده‌ها نقشه ترور و مداخلات نظامی و اطلاعاتی، خروج از توافقات پرشمار بین‌المللی، نقض تمامیت ارضی کشورها و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز مبارزه با تروریسم، بی‌اعتنایی خود به اصول اولیه دیپلماتیک را به نمایش گذاشته و به رژیمی سرکش در عرصه بین‌الملل بدل شده است.  

بیشتر بخوانید

خطیب زاده: پمپئو بهتر است در آینه نگاه کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اظهارات بی اساس و بی‌پایه ای از این دست بخشی از کارزار ضداطلاعاتی دولت ترامپ بر علیه ایران است. تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوء استفاده از ساز و کارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود، با این حال چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

خطیب زاده در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 7
    فقط در حد حرف زدن. چیکار میکنید اونجا؟؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 5
    و نه مسببانش را می بخشیم و نه فراموششان خواهیم کرد.
    • SE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      6 4
      "انتقام میگیریم" نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم بلکه انتقام میگیریم
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 6
    سلام و درود بر سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج قاسم‌ سلیمانی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    15 6
    ضربه متقابل قطعیست
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    7 4
    اگر بازدارندگی هسته ای داشتیم سردار سلیمانی الان زنده بود.
    • ش. AE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      5 5
      به خدا گل گفتی کره شمالی رو غرب و آمریکا ازش میترسن چرا چون بمب اتم داره
  • ش. AE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 6
    سردار دلها حاج قاسم رو مظلوم کشتن از زمان رفتنش جهان داره میسوزه داغ این شهید به دل تک تک ایرانی و غیر ایرانی هست حالا حرف بزنید فقط
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 5
    البته مذاکره می کنیم ها !!!!!!!
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 4
    وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ ..../ پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی ادامه دارد/ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم // فراموش کردن این مسئله مساویست با حمله نظامی امریکا به ایران .امریکا باید بداند یک پس گردنی و اوردنگی بسیار بسیار تاریخی از ملت ایران طلب دارد چه به ایران حمله کند چه نکند چه تحریمها را بردارد چه بر ندارد.زیرا همیشه قاطع بودن لشکر , خود از جنگ و خونریزی جلو گیری میکند همانگونه که بارها گفته اند دشمن عکس العمل مارا امتحان نکند هر عکس العملی بایستی بسیار فراتر و بالاتر از ضربه دشمن باشد فقط اینطور اگر شد اصلا جنگ نمیشود.
  • محمد IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 3
    اگر با اصلاح طلبان باشد هم می بخشند و هم فراموش می کنند و در نهایت هم بخاطر ترور سردار سلیمانی از آمریکای تروریست تشکر می کنند
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    باید خود ترامپ را بکشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس