کد خبر 1118042
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
صلح اسرائیل امارات اسراییل

یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد که دولت آمریکا به امارات تعهد داده که تا سال 2024 مانع از اقدام رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری شود.

به گزارش مشرق،‌ دولت آمریکا در جریان مذاکرات با ابوظبی درباره عادی سازی روابط با تل‌آویو، به امارات تعهد داده تا اقدام رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را دست کم تا 2024 برسمیت نشناسد.

بنیامین نتانیاهو برای ماه‌ها قول الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری را در روز نخست جولای (11 تیرماه) داده بود اما این طرح به عنوان بخشی از توافق عادی سازی روابط با امارات متحده عربی تعلیق شد.اگر چه طرف‌ها هنوز به طور رسمی مدت زمان دقیق تعویق این طرح را اعلام نکرده‌اند.

سه منبع نزدیک به مذاکرات به پایگاه خبری تایمز اسرائیل گفتند: «مقامات اماراتی به رهبری "یوسف العتیبه" سفیر امارات در آمریکا در این مذاکرات تلاش کردند تا ضمانت‌هایی را از آمریکا به جای اسرائیل در زمینه الحاق کرانه باختری بگیرند.»

این مقامات اماراتی به طور گسترده‌ای علاقه‌ای به دریافت تعهدی از سوی تل‌آویو برای تعلیق طرح الحاق نبودند چون آنها به این درک رسیده بودند که نتانیاهو این اقدام را بدون حمایت آمریکا انجام نخواهد داد.

امارات متحده عربی حدود یک ماه پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و بحرین نیز هفته جاری به این کشور ملحق شد.

قرار است سه‌شنبه هفته جاری مقامات امارات و رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» را امضا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس