کد خبر 1117959
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رزنانس با اشاره به جزییاتی از جلسه دیروز ستاد مقابله با کرونا نوشت: وزارت بهداشت گزارشی از بازرسی های یک هفته گذشته ارایه داده که در اون بسیاری از مدارس زیر پنجاه درصد رعایت پروتکل داشتند.

پیش از این هم وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر اموزش پرورش اخطار داده که بخشی از این نقض پروتکل ها مثلا کمبود مواد شستشوی دست یا کم بود فاصله صندلی هاست که قابل اصلاح هست ولی در برخی مناطق باید مدارس تعطیل شود و به هیچ عنوان مراکز اموزشی توانایی اجرای پروتکل ها و کشش آن را ندارند.

وزیر بهداشت در جلسه دیروز ستاد مقابله با کرونا یاداور شده که نقض دستورالعمل‌ها برای کودکان  به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و با وضع کنونی مدارس در برخی مناطق کشور لازم است تدابیر دیگر و شیوه‌های جایگزین برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفته شود.

در پی درج این خبر روابط عمومی آموزش و پرورش جوابیه ای ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل است:

مدیرمسئول محترم سایت مشرق نیوز

با سلام و احترام؛

       در پاسخ به مطلب مندرج در آن رسانه به تاریخ۲۳/۶/۹۹  باعنوان « تذکر نمکی به وزیر آموزش و پرورش» پاسخ وزارت آموزش و پرورش جهت تنویرافکار عمومی به شرح ذیل به استحضار می رساند:

۱- تاکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیج نامه ای مبنی بر نقض پروتکل های بهداشتی در مدارس و الزام به تعطیلی مدارس به این وزارتخانه ارسال نگردیده است. لذا اساسا خبر مندرج در آن رسانه مستند نبوده و وزارت آموزش و پرورش اصل وجودآن را قویا تکذیب می کند.

۲-جناب آقای دکتر نمکی وزیرمحترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی مقابله با کرونا همواره ضمن تایید و تقدیر از همراهی وزیر آموزش و پرورش در مبارزه با کرونا از روزهای نخست اپیدمی این ویروس در کشور، به گواه اخبار و آمار رسمی وضعیت پروتکل های بهداشتی در کشور، از پیشگام بودن وزارت آموزش و پرورش در رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی فضاهای آموزشی پیش از بازگشایی مدارس و در شروع سال تحصیلی  قدردانی نموده است.

۳- سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان؛ اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در تداوم فرآیند یاددهی- یادگیری در مدارس است که این اولویت با ارزیابی های مستمر و جدّی و همچنین با همراهی مراقبان سلامت و متخصصان وزارت بهداشت پیگیری شده و همواره مورد تاکید است.

۴- استناد به مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی غیر رسمی و پیام رسان های خارجی برای مطرح کردن خبری در صفحه اصلی سایت، کاملا به دور  از اصول حرفه ای اطلاع رسانی شفاف و آگاهانه است.

لذا مجدّانه انتظار می رود از این پس آن رسانه وزین اخبار وزارت آموزش و پرورش را صرفا از پورتال رسمی این وزارت خانه و رسانه ملی دریافت نماید.

در پایان خواهشمنداست دستورفرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

                                        فریبرز حمیدی

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    28 3
    باسلام..خدمت وزیر محترم بهداشت دکتر نمکی گرامی،وباکمال تشکروقدردانی آززحمات شما وهم کاران گرامی تان..وازدلسوزی های شما وتذکر های به موقع قابل تحسین است..امیدواریم درپناه خالق زیبایی ها،درراه پرافتخارتان همیشه موفق وسربلند باشید---
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    21 4
    نمکی جان از تو گفتن و از بقیه نشنیدن ولی خدایی دکتر روحانی موبه مو پروتکل ها رو اجرا میکنه کاش میشد پرستار ها و پزشکان هم بیمار ها رو به صورت ویدئو کنفرانسی ویزیت و درمان کنن
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    9 69
    اگر به نمکی اجازه داده شود بعنوان وزیر بداشت . کل ایران را تعطیل می کند. تا کسی دچار کرونا نشود. در صورتی که کرونا برای بچه ها خطری ایجاد نمی کند.
    • DE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      38 3
      یعنی از شما کم علمتر آذم پیدا نمیشه. تا کرونا نگیری نمیفهمی چیشده. بچه ها ناقل میشن و میتونن توی بزرگتر رو براحتی مبتلا کنن
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      23 4
      شايد شما درست بگي و كرونا خطري براي بچه ها نداشته باشه كه البته ثابت نشده اما ايا ان كودكي كه كرونا بگيره خانواده را الوده نميكنه در ثاني مدارس كه فقط جاي كودكان نيست بچه هاي بالاي ١٥سال بزرگسال محسوب ميشوند بعلاوه كادر مدرسه
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      11 3
      19.22. الهی خدا حافظت باشه. من اسفند پارسال گرفتم باور کنین تا الان حس بویاییم اون قبلی نیست. میخوام بگم حالا مورد من خفیف بود. این ویروس خیلی تخریب به بار میاره تو بدن. اون عزیزانی هم که نوع بد بهبود یافتن باور کنین تا یکسال بدنشون نیاز به بازسازی داره. انشالله شر این ویروس از سر مردم ور داشته بشه.
    • US ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      1 0
      همین امروز یک دانش آموز هشت سال بر اثر کرونا جان باخت از چیزی که خبر نداری نظر نده
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      0 0
      ایا بخاطر تعداد محدودی بزرگ سال بیمار باید زندگی بچه ها را مختل نمود؟
    • هم وطن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      0 0
      قابل توجه شما فقط در یکی از مدارس شهر اصفهان چند دانش آموز به کرونا مبتلا شدند
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      بچه ات رو بفرست مدرسه، اگر کرونا نگرفت، اونجوری ما هم می فهمیم که کرونا نمی گیزن بچه هامون حرررررفا می زنی هااااان
    • مهشاد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 1
      رو چه حسابی این حرف رو میزنید بچه ها هم کرونا میگیرند و ناقل هستند
    • CA ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      1 1
      پس کودک هست ساله ای که پدر و مادرش دکتر بودن چرا بر اثر کرونا فوت شد ، کودک 8ساله در مدرسه شاهد چرا فوت شد ؟ این تصور غلط رو که کودکان کرونا نمیگیرند رو بندازید دور ، اصل مطلب اینه که از کودک یک‌ماهه تا فرد 100ساله میتونن کرونا بگیرن
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    65 3
    نمی دانم چرا احمق ترین وزرا پس از انقلاب، وزرای آموزش و پرورش بودند.... نمونه اش نجفی!
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      7 1
      نجفی احمق نبود مغرور بود !
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      11 2
      زیر 50 درصد کجا بود؟ زنگ تفریح که میشه همه شونه به شونه ی همدیگه صورت تو صورت همدیگه راه می رن و می پرن اینور اونور. نهایتا تو کلاس بتونی از هم دورشون کنی بعد از کلاس واویلاست. بگو 10 درصد!
    • سعید IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      0 0
      آیا شما اطمینان از دانسته هات این سخن را گفتهای؟
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    17 6
    آقای نمکی بزرگوار، الهی خدا حفظت کنه که ما ازتون راضی هستیم.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    17 1
    بهتره یه جایزه به رئیس‌جمهور بدی تا بقیه تیمش از رئیسشون یاد بگیرند ، رئیس‌جمهور حتی قبل از کرونا هم رعایت می فرمودند و از پشت شیشه اتومبیل ضد گلوله شان و در حرکت ، مردم را پایش می کردند و آمار می دادند.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    14 2
    بعد مدیر مدرسه ی بچه ی من میگه اگر غیبت دانش آموز مدرسه ام کمتر از حد مجاز باشه تکرار پایه(مردودی) براش میزنم !! والدین از تهدیدش نترسیدن کسی بچه نفرستاد مدرسه ! شهر ما وضعیت قرمز داره
  • عطاالله IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    10 1
    پس با این اوضاع استیضاح حتمی است. علی برکت ا.............
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    10 2
    امکان رعایت دستورالعمل بهداشتی توسط دانش آموزان پر انرژی وجود ندارد. در بازدید های مکرر از مدارس به چشم خودم دیدم دانش آموزان چنان به هم نزدیک می شوند و ده ها نفر مدیر و معاون بالای سرشان باشد فاصله گذاری در حیاط مدرسه و در راه خانه و.... وجود ندارد
    • US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      7 7
      فقط باید مدارس تعطیل شوند؟! چرا؟ چون این کوتاه ترین راه است. شما بفرمایید تا چه زمانی باید بر طبل تعطیلی مدارس کوفت. اگر بنا باشد این ویروس منحوس حالا حالا مهمان ناخونده ما باشد در آن صورت تعلیم و تربیت و دانش افزایی کجای این قصه و غصه جا دارد.؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 2
    الان کدام مدارس باز هست؟ دولتی، یا غیر انتفاعی، ویا... مشخص نکرده کدام مدارس زیر 50 درصد رعایت نکردند.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      واقعا حق با شماست از ترس کرونا باید مدرسه تعطیل شود ولی بقیه موارد مثلا سفر به کیش و....
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    نه فرزندم ب مدرسه می‌ره ون از راه فضای مجازی جانش مهمتراست تاسوادش
  • UA ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    خانواده ها خوب فکر و تصور کنند . خدای نا کرده فرزند شما ناقل موجب ابتلای شما و سختی ها بعدی شود . که ای کاش تلویزیون در برنامه های مختلف در سطح وسیع با بیماران مرخص شده کرونا تولید و اجرا کند تا مردمی که هنوز باورشان نشده چه عواقب سخت و زجر دهنده ای بعد از ابتلا باید متحمل شوی برای آنها آموزنده باشد . آنزمان دیگر دیر شده و عوارض آنرا پذیرا بود . خوب بود دولت تعدادی تبلت از طریقی وارد و در اختیارآندسته از بچه های نیازمند که نیاز مبرم و واجب به آن دارند و قابل شناسائی میباشند و توانائی پرداخت پولی که بعضی از فروشندگان بی انصاف بعد از مواجهه مردم برای خرید آن قیمت ها را بالا برده اند ندارند قرار میداد . بالاخره همه باید دست در دست هم این اوضاع را مدیریت کنیم تا حداقل خسارت به سلامتی و درس و تحصیل و زندگی دانش آموزان و خانواده ها و اولیا مدارس و یا اصلا وارد نشود . ای کاش بگونه ای میشد شر این ویروس منحوس را از کشور میزدودیم . چکار میکنیم الان روزی بالاتر از صد هموطن از دست میروند . خود این تنها بجز هزینه های جانبی یعنی وجود خود شخص خسارت بزرگی هست که جبران شدنی نیست . مقداری دست روی دلتان بگذارید و حداقل سفر نروید . صدا و سیما باید ریز بشه در جزئیات و با مصاحبه های فراوان دلائل و نحوه کرفتار شدن بیماران را گزارش کنند . این چیزها باید همیشه جلوی چشم باشد ، تذکرات هر ساعته با داستان پردازی و روایات افراد مریض . قدیم میگفتند بمباران خبری . مردم حداقل پارچه ای مثل چفیه که قدیم رزمنده ها دور گردن داشتند استفاده کنند . اگر به هر دلیلی ماسک نمیزنند . فرض کنند آلودگی شدید هوا . دود ، گرد و خاک . دور سر ، دهان و بینی را ببندند .،
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    اموزش مجازی وغیرحضوری تا ورود واکسن بهترین راه است . اموزش تلویزیونی و شبکه شاد .
  • علی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    مگر هر دو وزیر محترم در هیئت دولت نیستند؟ پس چرا در همانجا مشکلات را حل نمیکنند که در بیرون به همدیگر نامه می نویسند؟مردم را از سرگردانی و اضطراب در آورید.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    عزیزم یکسال یا تعطیل میکردن یا همه را مجازی اینطوری سردرگمم والدینی که جای نرفتن تراخدا مسیول جان مردم نشید
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 0
    در هنرستان که دانش آموزان از طیف بچه های به شدت مخالف و جبهه گیر هستند امکان هیچگونه پروتکلی وجود ندارد حتی با وجود مدیر و معاون و دبیر بصورت همزمان در کلاس .زنگ تفریح که بماند.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    آموزش و پرورش داره زور می زنه همین که بچه هامون نمی زاریم برن یعنی رعایت پروتکل نیست،من یک روز پسرمو بردم خودم هم موندم اونجا پروتکل چیه کی به کی هست بچه کلاس اول از توابت اومد بیرون بدون دست شستن،یه ضدعفونی،صابون مایع شد پروتکل آیا؟؟
  • یا مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    با سلام و خدا قوت خدمت آقای نمکی ان شاءالله اجرتون عندالله، واقعاً در این عرصه و شرایط از خودگذشتی تیم پزشکی قابل تقدیر است.
  • دانش آموز IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای نمکی اگر انسان خیلی مطلعی بود الان نگذاشته بود تا مدارس را باز کنند
  • احمدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام از اینکه بعضی رسانه های معاند قصد برهم زدن اذهان مردم را دارند شکی نیست .ولی در روستا ها همچنینن در بعضی مدارس شهر هم اصلا رعایت نمیشه یعنی نمی توانند رعایت کنند بچه ابتدایی حتما سراغ دوستش میره وقبلا هر چند تایکی مدرسه صابون داشت الان که مایع ضد عفونی هم اضافه بشه یا چیز های دیگه ممنون از تذکر به موقع و درستشان و....
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    دکتر نمکی شیر مادرت حلالت به فکر مردموهستی مرد در و بلات بخوره تو سر کسانی که با جون بچه های مردم بازی کردن
  • پرفسور IT ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    هیچ کسی از مدرسه رفتن کرونا نمی گیره. نیاز به تذکر نداره. مسجد وهیات را باید بست وسختگیری کرد که اونجاکروناییه. چه خاطره تلخی ازمسجد داره نمیدونم
    • رز سفید IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      2 0
      چرا حرف مفت میزنی پروفسور اون موقع که تو جاده چالوس و کنار دریا دنبال خوشگذرونی هستی کرونا نمیگیری حالا گیر دادی به مسجد و روضه محرم همه میدونن که بیشترین پروتکل های بهداشتی تو همین اماکن رعایت شده پس لطفا ببندد اون دهن کثیفت رو
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 1
    از نظر وزیر آموزش پرورش همه چی آرومه .....ماچقدر خوشبختیم معلمان ودانش آموزان هم مردند که مردند فدای سر آقایان وزیر وزرا...
  • فرهنگی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    ممنوعیت تشکیل تجمعات ، اولین اصل در پروتکل های بهداشتیست.حالا سوال اینجاست وقتی اولین اصل نادیده گرفته میشه چطور آقایان توقع دارند بقیه اصول از طرف دیگران رعایت بشه.واصلا مگر رعایت این اصول دیگه فایده ای داره؟؟ معلم بینوا رو ۴ساعت بالاجبار می فرستند وسط یک اجتماع آلوده، در یک محیط کوچک سربسته هم خود معلم وهم خانواده اش رو به خطر می اندازند که چی؟؟ که آموزش به خطر نیفته....درحالیکه پزشکان و پرستاران هم اگر فدا می شوند ، فدای حفظ جان انسانها می شوند که این خود ارزشمنده ولی انصافا معلم باید فدای چی بشه؟؟؟ آموزش ؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    خدا وکیلی آقای وزیر آموزش وپرورش دست از لجاجت بچه گانه بردار. ومدارس رو تعطیل کن. من معلمم خب تو مدرسه رعایت پروتکل نمی بینم با اینکه زیر 50 نفر دانش آموز داره. علنا دارم می بینم مواد ضد عفونی کمه فقط مال سطوحه توکلاس معلم باید از خونه بیاره؟؟!!خداوکیلی شما که نمی تونید حداقل ابتدایی ها رو تعطیل کنید. دیگه با معام آشنا شدن دو هفت‌س بسه دیگه. تا دوباره کودک کشی ومعلم کشی دسته جمعی راه نیفتاده در مداری رو ببند. مدیونی این کار رو نکنی.
  • ع. ق IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    به ضرث قاطع بازگشایی مدارس به این صورت بدون برنامه اثرات جبران ناپذیری بر پیکر جامعه خواهد گذاشت، البته در کشوری که آقایان بر یک کشتی سوارند و هیچ کس بخاطر عملکرد بد بازخواست نمی شود هر وزیری هر کاری دوست دارد می کند خدا به داد مردم مظلوم ایران برسد فقط دروغ شنیدند مسئولین کذاب....
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    خیلی از بچه ها کرونا گرفتند ومیان مدرسه و این بچه ها ناقل هستند خودشون کرونا گرفتند بقیه دا گرفتار میکنند من خودم سراغ دارم دانش آموزی که کرونا داشته الان میره مدرسه
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    اون هفته که غیر حضوری بود خیلی خوب بود معلم ها سر ساعت تدریس آنلاین داشتند این هفته یه عده پاشدند رفتند مدرسه وکار تدریس آنلاین را خراب کردند
  • یار IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام من یک معلم هستم همسرم دیابت ومشکل ریه دارد. آیامعلم انسان نیست؟ .فقط حضور دانش آموزاختیاری هست معلم حضورش اجباریه من فرزندم رابه مدرسه نفرستادم اماخودم مجبورم سرکلاس بروم مدرسه هم امکانات اجرای پروتکل بهداشتی ندارد.شایددانش آموزان ناقل باشند. درضمن اصلا حضوری کارایی چندانی ندارد چون گروهبندی شدندودرهفته هردانش آموزفقط دوروزآن هم فقط دوساعت درمدرسه حضوردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس