کد خبر 1117795
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

حتما پیش آمده در جمعی نشستید و وقتی حرف از زندگی یکنواخت می‌شود، هوای سفر به اصفهان و شیراز به سرتان بزند. دو شهر توریستی ایران که علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران بین المللی را نیز به خود جذب کرده است. اصفهان؛ شهری که قرن‌هاست هنر با دیوارها و مردمانش انس گرفته! شیراز شهر گل و عطر بهارنارنج با مردمی خونگرم و مهمان نواز که حس غربت را از هر تازه واردی می‌گیرد. در این مقاله سعی داریم یک برنامه ۴ شب و ۵ روز زمینی بنویسیم، برای شما که می‌خواهید دیدنی‌های محبوب این دو شهر را در یک فرصت کوتاه ببینید.

اصفهان؛ دریچه‌ای رو به تاریخ هنر ایران

اصفهان دریچه ای رو به تاریخ هنر ایران

از هر شهر و دیاری که راهی اصفهان می‌شوید، پیشنهاد می‌دهیم با رسیدن به مقصد، کمی استراحت کنید تا خستگی مسیر از تن به در و با انرژی خوبی شروع به گشت و گذار کنید. خوشبختانه اصفهان از لحاظ انواع اقامتگاه کاملا غنی است و متناسب با سلیقه هر گردشگری پیشنهادات جذابی دارد. در سایت هومسا می‌توانید برای اجاره انواع ویلا و سوئیت در اصفهان به علاوه هتل و بوم‌گردی در اصفهان اقدام کنید و از مشاوره تیم پشتیبانی بهره‌مند شوید. احتمالا گشت روز اول شما، بعدازظهر شروع شود، بنابراین بهتر است اول سری به میدان نقش جهان بزنید تا قبل از تمام شدن ساعت کاری، یکی از سایت‌های اطراف یعنی مسجد شیخ لطف الله را ببینید و غرق هنر و معماری عصر صفوی شوید. بازار اصفهان جایی است که ساعت‌ها بدون آنکه متوجه گذر زمان شوید، سپری می‌شود و با کوله باری از خرید از آن بیرون می‌آیید. هوا که تاریک می‌شود، سی و سه پل و پل خواجو فضای دلنشین و دلچسبی به خود می گیرد، پس حواستان باشد که آن را از دست ندهید.

روز دوم فرصت بیشتری دارید تا یک روز کامل را در خیابان‌های اصفهان بگذرانید. کاخ عالی قاپو و مسجد شاه عباسی با معماری و کاشیکاری‌های بی بدیلش شما را شگفت زده خواهد کرد. برای نهار، خودتان را به یک وعده بریانی دعوت کنید؛ غذای لذیذ و سنتی اصفهان! مسجد جامع، چهل ستون، کاخ هشت بهشت و منار جنبان گزینه‌های پیش روی شما برای بازدید آثار تاریخی این شهر است و بنا بر زمانی که اختصاص می‌دهید، می‌توانید گشت خودتان را پر و پیمان کنید. پیشنهاد جایگزین دیگر بازدید از آکواریوم اصفهان یا باغ پرندگان است که اوقات تفریحی شما را می‌سازد.

شیراز؛ عطر بهارنارنج و طعم خوش خیال

شیراز عطر بهار نارنج و طعم خوش خیال

روز سوم چمدان‌ها را ببندید تا راهی شیراز شوید. از اصفهان تا شیراز حدود ۶ ساعت در مسیر خواهید بود اما می‌توانید قبل از رسیدن به شیراز، حوالی پاسارگاد از آرامگاه کوروش بازدید و نهار نوش جان کنید. در ادامه راه به تخت جمشید و نقش رستم که در جوار هم قرار گرفتند، بروید و شکوه هخامنش را به چشم خودتان ببینید. در ورودی شیراز از دروازه قرآن عبور می‌کنید و با گذر از بافت تاریخی به داخل شهر هدایت می‌شوید. اجاره ویلا یا سوئیت ارزان در شیراز اصلا کار سختی نیست، برای رزرو هر گونه اقامتگاهی هومسا پیشنهادات متنوعی به شما می‌دهد. اگر هم مایلید در یک اقامتگاه استاندارد مثل بوم‌گردی یا هتل بمانید، با فیلتر کردن این گزینه‌ها مجموعه‌ای از آنها را بر روی وب سایت خواهید دید.

روز چهارم، صبح زود به مسجد نصیرالملک یا همان مسجد صورتی بروید تا رقص نور در شیشه‌های رنگی را ببینید. در همان نزدیکی، ارگ کریمخان، بازار وکیل و حمام وکیل سایت‌هایی هستند که ساعت‌ها برای بازدید به وقت نیاز دارد. باغ‌های شیراز به یکی دو تا محدود نمی‌شود، اما در میان آنها باغ ارم و باغ عفیف آباد از همه معروف‌تر است که پیشنهاد داده می‌شود بازدید از آنها را در برنامه خود بگنجانید. شب را کنار مقبره خواجه حافظ شیراز بگذرانید و تفالی به دیوان آن بزنید.

روز پنجم به آرامگاه سعدی بروید و طعم بینظیر فالوده شیرازی و کلم پلو را در همان حوالی بچشید.  روز آخر برنامه خودتان را سبک‌تر کنید تا در مسیر خیلی خسته نشوید و فراموش نکنید همیشه زمانی را برای توقف، ترافیک یا تاخیر پروازتان در نظر بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم یک برنامه‌ سفر زمینی از دو شهر اصفهان و شیراز داشته باشیم که در آن جاذبه‌های محبوب را معرفی کردیم. یک برنامه جذاب با زمانبندی مشخص شده که بیشترین خروجی را برای شما داشته باشد. بازدید از سایت‌های گردشگری، خرید سوغات، اقامت از عناصر مهمی است که در مورد اقامت با جزئیات بیشتری به آن پرداختیم.  سایت اجاره ویلا هومسا به عنوان یک سامانه امن برای اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه در این مسیر کنار شماست تا تجربه راحتی از سفر داشته باشید. امکان رزرو اقمامتگاه پیش از سفر یا در هر زمان دیگری از طریق هومسا امکان پذیر است. فرقی ندارد که در مسیر رفت و آمد از منزل به محل کار هستید، پشت میزتان در محل کار هستید و یا روی کاناپه منزل خود نشسته‌اید. فرآیند رزرو آسان اقامتگاه با امنیت و تمیزی تضمین شده از طریق homsa.ir  امکان پذیر است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس