کد خبر 1117622
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
آیا آواکسهای KJ-600 چین «اف-22 رپتور» را ردیابی میکنند؟ - کراپ‌شده

یک نشریه آمریکایی به گزارشهای تازه در باره موفقیت چین در ساخت آواکسهایی که جنگنده های پیشرفته آمریکا را ردیابی میکنند پرداخت و آنرا محتمل دانست.

به گزارش مشرق، چین در حالی در روزهای گذشته از ساخت آواکسهای جدید خود خبر داد که اعلام کرده آنها قادر به شناسایی جنگنده های نسل پنجم آمریکا از جمله «اف-۲۲ » و  حتی «اف-۳۵ » هستند.

هفته نامه «نشنال اینترست» به نقل از وبگاه یوراسیا نوشت، آواکس KJ-۶۰۰ اوائل ماه جاری میلادی  رویت شد و قادر است تواناییهای ناوهای هواپیمابر ارتش چین را افزایش دهد.«لی جی» کارشناس نظامی  چین گفته است که این آواکسهای جدید حتی میتوانند جنگنده های رادار گریز ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا را شناسایی کنند. این در حالی است که برخی اخبار حکایت از آن دارد ردارهای چینی هم اینکنمیز اف -۲۲ های آمریکا را رهگیری میکنند.

نشنال اینترست در بخشی دیگر نوشت، در حالی که این ادعا تایید نشده، اما باید توجه داشت  که پنهان کاری هواپیما را حتی برای رادار نیز نامرئی نمی کند ، بلکه هدف این فناوری پنهانکاری تاخیر در شناسایی و ردیابی است. بنابراین این احتمال وجود دارد که رادارهای چین بتواند اف-۲۲ رپتور ردیابی کنند.

این نشریه در خاتمه از گزارشهای اخیر در مورد ردیابی جنگنده های اف-۳۵ آمریکا از سوی سامانه های راداری  ایران خبر داد.

رسانه‌های چینی چندی قبل از استقرار نسخه تازه هواپیماهای آواکس چین در جنوب این کشور جهت محافظت از قلمروی هوایی و دریایی چین برابر تهدیدهای محتمل آمریکا در منطقه خبر دادند. این آواکس‌ها در پایگاه دریایی ارتش چین در جنوب این کشور مستقر شده‌اند. به گفته  تحلیلگران، در بحبوحه اقدامات تحریک کننده آمریکا در دریای چین جنوبی از جمله پروازهای جاسوسی، آواکس‌های جدید این امکان را به ارتش چین می‌دهند تا با افزایش دامنه ماموریت و قابلیت‌ها از قلمروی هوایی و دریایی این کشور محافظت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 31
    1درصد امکان رد گیری اف35 هست چون بزرگترازاف 22 است اما اف 22 را نمیتوانند
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      F22 بزرگتره ولی تکنولوژی بهتری داره
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 1
      شما در کدوم دانشکده ی نظامی درس خوندید؟ بفرمایید ما هم بریم ثبت نام کنیم. محض اطلاع باید عرض کنم که F35 از F22 کوچکتره، طول، عرض و ارتفاع F22 به ترتیب 18.9 متر، 14 متر و 5.09 متر، و طول و عرض و ارتفاع F35 هم به ترتیب 15.5 متر، 10.7 متر و 4.7 متر می باشد.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 0
      اتفاقا اف 22 را هم میتوانند کما اینکه فرماندهان نیروی پدافند ارتش چند بار از کشف اف 22 خبر داده اند . تکنولوژی استیلث هیچ سلاحی را کاملا نامرئی و غیر قابل ردیابی نمی کند . فقط باعث میشود برد کشف سنسور ها برضد آن سلاح در مقایسه با سایر سلاح ها کاهش پیدا کند .
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      رادار کوانتومی یه نوک سوزن متحرک تو هوا رو تشخیص میده این که هیچ اینده هم نمیتونه چیزی بسازن که دیده نشه
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      15 1
      بر عکس گفتی ، اف سی و پنج جثه کوچکتری داره . مخفی کاری هر دو هم بسیار زیاده .
    • قاسم IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      شما اول اطلاعاتت رو تکمیل کن بعد حرف بزن اف 35 کوچکتذه
  • احمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 0
    الان بتونن یا نتونن، در هر حال رادارهای با سرعتی بیشتر نسبت به فناوری رادارگریزی پیشرفت می کنن.
  • عباس IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 0
    نگارنده مطلب اونقدر سوادش پایین بوده که اف ۳۵ رو برتر از اف ۲۲ شمرده. اف۲۲ با اختلاف بسیار زیاد از اف۳۵ سرتره. سندش هم اینه که آمریکا اف ۳۵ رو به خیلیها فروخته اما اف ۲۲ رو حتی به اسراییل هم نداده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس