کد خبر 1117583
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
نظامیان اسرائیلی

استاندار جزیره راهبردی سقطری یمن گفت که امارات کارشناسان اسرائیلی به این جزیره اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، «هاشم سعد السقطری» استاندار سقطری تأکید کرد که این جزیره در طول تاریخ حضور متجاوزان را نپذیرفته و بزودی طمع کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن و نیز آمریکا و اسرائیل به این جزیره نیز ناکام خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌الأجل متحدان امارات برای سعودی‌ها

السقطری در مصاحبه با خبرگزاری یمنی «سبأ» تصریح کرد که امارات از زمان آغاز تجاوز به یمن برای ایجاد پایگاه نظامی و تشکیل شبه‌نظامیان جهت بر هم زدن امنیت و ثبات سقطری تلاش می‌کند به ویژه اینکه این جزیره از اهمیت استراتژیک در اقیانوس هند برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش‌های امارات برای ایجاد پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی، گفت که ابوظبی خدمات زیادی به اسرائیل در این منطقه ارائه کرد و یمن میزان روابط بین ابوظبی و تل‌آویو را فاش کرد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی انصارالله: اتحادیه عرب باید دفن شود

استاندار سقطری همچنین گفت که تمامی تحرکات امارات و اسرائیل در این استان با همدستی عربستان سعودی است و عربستان حضور نظامی استعماری در سقطری دارد و ژانویه گذشته کارشناسان آمریکایی را به منظور بررسی امکان ایجاد پایگاه‌های نظامی به سقطری اعزام کرد و امروز نیز امارات کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره اعزام کرده است.

او همچنین به اقدام اخیر شبه‌نظامیان گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات برای سیطره بر پایگاه‌های مهم در منطقه مومی واقع در شرق جزیره سقطری و منطقه قطنان در غرب این جزیره به منظور سلطه بر دریانوردی و آبراه بین‌المللی، اشاره کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    16 2
    به نظرمن الان بهترین وقته نیروی دریایی ایران بره به نیابت از حوثی ها اون جزیره رو تصرف کنه، کی به کیه؟؟!
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      6 1
      ترشی نخوری ;)
  • NZ ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    مقاومت نباید اجازه بده این حروم زاده ها چنین لقمه ای را ببلعن! چطور ریاض زده میشه و اینجا که پاره تن یمن است هیچ واکنش اساسی اتفاق نمی افتد. اجازه ندید, این مسئله خطرناکی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس