کد خبر 1117566
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
آنتونی فائوچی

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت برای عادی شدن زندگی در این کشور باید اغلب مردم واکسینه شوند که این اتفاق تا اواسط و حتی شاید تا پایان سال ۲۰۲۱ زمان ببرد.

به گزارش مشرق، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت آمریکا نباید انتظار داشته باشد که تا قبل از سال ۲۰۲۱ به زندگی عادی بازگردد و حتی شاید تا پایان این سال هم چنین اتفاقی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید:

آیا ترامپ عمدا ویروس کرونا را کمرنگ جلوه داد؟!

فائوچی که یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا است، در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در بیان چرایی این مسئله گفت ممکن است واکسن تا پایان امسال (۲۰۲۰) آماده شود، اما تا زمانی که اغلب جمعیت کشور واکسینه نشوند که این مسئله تا اواسط یا اواخر ۲۰۲۱ طول خواهد کشید، نمی‌توان فعالیت‌ها در فضای سرپوشیده را با امنیت از سر گرفت.

از فائوچی همچنین درباره اظهارات روز پنجشنبه‌اش در دانشکده پزشکی هاروارد سوال شد که خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود «باید خود را برای عبور از پاییز و زمستانی که آسان نخواهد بود، آماده کنیم» و مجری از او پرسید که آیا این سخنان وی با حرف‌های ترامپ که گفته «آمریکا در مراحل پایانی این ویروس قرار دارد»، در تناقض نیست؟ او در پاسخ گفت: مجبورم این گفته را رد کنم. ما روزانه ۴۰ هزار مورد ابتلا و هزار مرگ را پشت سر می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ادامه اختلافات ترامپ با مقامات بهداشتی آمریکا

طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، از پنجشنبه هفته گذشته آمار ابتلای روزانه در آمریکا به طور متوسط ۳۵ هزار و ۶۲۹ مورد بوده که در مقایسه با اواخر ژوئیه که متوسط ابتلای روزانه در این کشور ۶۰ هزار نفر بود، کاهش داشته اما این رقم همچنان بسیار بالاست.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دستکم ۹۰۷ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۹۲ هزار و ۹۶۸ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

فائوچی: واکسن کرونا کارایی پایینی دارد

این آمار و ارقام همچنین نشان داد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۳۵ هزار و ۲۸۶ مورد جدید به ویروس کرونا آلوده شده‌اند تا مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۲۷ نفر افزایش یابد.

 ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته قرار دارد و پس از آن هند با چهار میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۱۴ مورد ابتلا و ۷۶ هزار و ۲۷۱ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۴۶ مورد ابتلا و ۱۲۹ هزار و ۵۲۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 2
    اقتصاد شما نابود شود
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 2
    ان شاء الله هیچوقت وضع تو آمریکا عادی نشه شاید دست از سر مردم دنیا بردارن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس