موسوی تبریزی پاسخ داد: چرا منافقین در دهه ۶۰ اعدام شدند؟

یک فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه کافی برای حضور در انتخابات را ندارند، اظهار کرده است: مجلس یازدهم کشور را به سمت "وضعیت امنیتی" سوق می‌دهد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه کافی برای حضور در انتخابات را ندارند"

موسوی تبریزی: مجلس یازدهم کشور را به سمت "وضعیت امنیتی" سوق می‌دهد!

حسین موسوی تبریزی، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی، در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

«شرایط موجود چشم‌انداز مناسبی نسبت به آینده نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد چالش‌های کنونی در آینده نیز وجود خواهد داشت. در انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری گذشته مردم با امید و انگیزه زیادی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شدند به امید اینکه مشکلات آنها حل شود. این در حالی است که در سال‌های گذشته این اتفاق رخ نداده و کسانی که وارد دولت یا مجلس شده‌اند در تحقق مطالبات مردم موفق عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر رویکردی که در ردصلاحیت چهره‌های سیاسی انجام می گیرد در مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار بوده است. هنگامی که مردم مشاهده می‌کنند گزینه‌های مورد نظر آنها که مطالبات‌شان را پیگیری می‌کنند در صحنه حضور ندارند انگیزه خود را برای حضور موثر در انتخابات از دست می‌دهند.»

او می‌افزاید: "امروز کارخانه تولید یأس و ناامیدی در کشور راه افتاده که ناامیدی و بی‌انگیزگی را بین مردم تزریق می‌کند تا مردم را مأیوس کنند. هدف از تشکیل چنین کارخانه‌هایی نیز این است که به مردم تلقین کنند هیچ کاره هستند و این ما هستیم که هر کاری دوست داشته باشیم انجام خواهیم داد. این رویکرد در برخی مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و به خصوص در مجلس شورای اسلامی آشکار است. این عده متوجه این نکته نیستند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، وضعیت امنیتی در کشور شکل می‌گیرد که عواقب ناگواری برای کشور دارد. به همین دلیل نیز باید آزادی بیشتری به مردم داده شود. "

موسوی‌تبریزی همچنین تصریح می‌کند: اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه کافی برای حضور در انتخابات را ندارند! [۱]

*"وضعیت امنیتی" که موسوی تبریزی از آن حرف می‌زند؛ گزینه "فتنه اقتصادی" است که تماماً دستپخت ستاد اصلاحات و کسانی در اردوگاه اعتدال بوده و هیچ ربطی به مجلس یازدهم و سایر نهادهای کشور ندارد.

دستپختی که تقلا شد مواد لازم آن طی ۱۰ سال گذشته با مقولاتی مثل بزرگنمایی از تحریم‌ها، عدم نظارت بر بازار و قیمت‌ها، سیاه‌نمایی از مشکلات کشور، دروغگویی برخی رجال چپ به افکار عمومی، تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان و ناامیدسازی مردم فراهم شود.

کما اینکه شاهدیم موسوی تبریزی در همین گفتگو اصرار دارد که "شرایط موجود چشم‌انداز مناسبی نسبت به آینده نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد چالش‌های کنونی در آینده نیز وجود خواهد داشت! "

اکنون نیز که اصلاح‌طلبان به زعم خود در حال استشمام ایجاد شرایط این فتنه هستند با گفتن اظهاراتی مثل اظهارات فوق؛ قصد دارند شرایط را به گردن نهادهایی مثل مجلس، مثل شورای نگهبان و احیاناً به گردن دولت آینده (اگر همسو با آنان نباشد!) بیاندازند.

پر واضح است که اگر هم فعالیتی در مجلس سبب‌ساز ایجاد وضعیت امنیتی باشد آن فعالیت شامل کار نکردن، بی‌تفاوتی نمایندگان به مطالبات اقتصادی مردم، سلفی حقارت و... است که تمامیت چنین رخدادهایی را در مجلس دهم با اکثریت اصلاح‌طلب و اعتدالی آن شاهد بودیم.

در واقع ما و مردم در حال خوانش یک رمان با موضوع فتنه‌گری همراه با تمام لوازم آن هستیم.

فتنه‌ای عمیق و بزرگ که تاکنون دو پیش‌لرزه آن در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بروز کرده است و اصلاح‌طلبان ستادی نیز دائما اصرار دارند که این رخدادها تکرار می‌شوند. و البته با مزاجی خونین و در سطحی وسیعتر! [۲]

راه مبارزه نیز در وهله اول، ورود خواص و روشنگری در محضر مردم است.

و در مرحله بعد نیز اعتراف یکان یکان فرماندهان این آشوب بزرگ در محضر مردم و پاسخ به این سؤال که چرا مردم را رسما به آشوب فراخواندند، چرا ساختار نظام را به سخره گرفتند، چرا از نظارت بر بازار و قیمت‌ها طفره رفتند و چرا برای گرم نگه داشتن تنور این فتنه دست به "تحریم انتخابات" زدند!؟

در اشاره به گام اول، این توضیح به مردم از سوی خواص ضروریست که چرا "تحریم انتخابات" یک خیانت آشکار است، چرا اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران دستخوش بزرگنمایی شد، چرا برخی آیتم‌های زندگی معیشتی در ایران از برخی کشورهای دیگر بهتر است، چرا نرخ بیکاری در ایران بحرانی نیست و...

موسوی‌تبریزی کسی است که چند سال قبل در اظهاراتی گفته بود: ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند! [۳]

تأکید موسوی تبریزی بر "وضعیت امنیتی" در حالی است که پیش از این عبدا... ناصری از دیگر رجال ستادی اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی از عبارت "نجات ملی" استفاده کرده بود. [۴]

***

ورژن جدید روحانی در انتخابات ریاست جمهوری!

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در پاسخ به این سؤال که "اولویت دولت آینده چیست!؟ " گفته است:

"اولویت این است که دولت آینده باید در واقع از شرایط جدیدی که بعد از انتخابات آمریکا به وجود می‌آید استفاده کند در واقع با توجه به اینکه یک دولت تازه نفس هم در ایران شکل می‌گیرد، ما باید تلاش کنیم بستر روابط عادی را با دنیا برقرار کنیم و با تکیه بر قدرت ملی از تحریم‌ها، عبور کنیم. "[۵]

*این تفکر، تفکر همان کسانی است که با شعار مذاکره و "کدخدایی آمریکا"؛ رئیس‌جمهور روحانی را در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ در دامن رأی مردم گذاشتند...

و اکنون نیز به جای پاسخ‌گویی درباره علت گرانی‌ها، ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت‌ها اما دوباره همان حرف‌های ۸ سال قبل را تکرار می‌کنند.

و البته این مردم عزیز ایران هستند که باید انتخابات کنند آیا دوباره مایلند تجربه انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ تکرار شود یا اینکه این بار را به سمت گفتمان مدیریت جهادی، مقاومت و توجه به ظرفیت‌های داخلی میل می‌کنند!؟

جالب است که آقایان به جای عذرخواهی از مردم، اشاره به مثبتات رقیب و درس گرفتن از اشتباهات گذشته اما همچنان بر همان مسیر بی‌بنیاد سابق راه می‌سپرند و استدلالی هم در این زمینه اقامه نمی‌کنند که چرا علیرغم تجربه یافتن صریح از اوباما و ترامپ بصورت همزمان اما هنوز هم فکر می‌کنند که سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران قابل تغییر است و یا قرار است از بابت تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاق خاصی هم در ایران رخ دهد!؟

جالبتر هم آنکه اهل پذیرفتن این معنی نیستند که عمده مشکلاتی که سبب بروز مشکل در زندگی و معیشت مردم شده به دلیل ناکارآمدی و "عدم نظارت بر قیمتها" است نه به دلیل تحریم و یا مثل به دلیل سیاست‌های ترامپ!

این احتمال بدبینانه وجود دارد که این حدّ از تأکید بر اشتباه و غلط دوستی در اردوگاه اصلاحات نه به دلیل تحلیل غلط یا محاسبه اشتباه که به دلیل وجود عزمی جدی برای به آتش کشیدن کشور و تبر زدن به ساقه انقلاب اسلامی باشد.

***

"نوید افکاری"؛ از تأسف برای یک مجازات تا صلابت قوه قضائیه

نوید افکاری، مجرمی که ناجوانمردانه و از با ضربه چاقو یک کارمند دولتی را در خیابان به قتل رساند، روز شنبه گذشته قصاص شد.

او پیش از این در دادگاه به قصاص محکوم شده بود و اولیای دم نیز بر اجرای حکم اصرار داشتند.

برادر این فرد (حبیب افکاری) هم قبلا یک مأمور انتظامی را با سلاح سرد مجروح کرده بود.

در جریان اعلام حکم قصاص برای افکاری اما رسانه‌های ضد نظام و برخی دنباله‌های داخلی آنها با به راه انداختن هشتگ‌های حمایت آمیز؛ فضایی را بوجود آوردند تا به زعم خود با فشار بر قوه قضائیه از اجرای عدالت جلوگیری کنند.

در این میان حتی شایعاتی مبنی بر شکنجه افکاری هم منتشر شد که بی‌بنیاد بودند و تماماً با دلیل و سند تکذیب شدند. [۶]

پس از اجرای حکم قصاص اما همچنان شاهد حملات گسترده اصلاح‌طلبان علیه تصمیم قوه قضائیه و مخالفت عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی با اجرای عدالت هستیم.

اما این افراد چرا با اجرای عدالت مخالفند و چرا هرکس که سابقه‌ای علیه نظام اسلامی داشته باشد در نظر اینان محترم است!؟

*صد البته بایستی اذعان کرد که هیچکس از بابت مجازات یک فرد و یا مثلا اجرای حکم قصاص و اعدام خوشحال نیست و نباید باشد.

اما یک جامعه عقلانی و اسلامی از اجرای عدالت در هر سطحی و برای هر شخصی ناگزیر است و آن تأسف در پیامد یک فرایند منطقی قرار دارد.

نوید افکاری نیز می‌توانست همچون همه جوانان ایران اسلامی در شادی و سلامت به زندگی خود ادامه دهد و به سمت رفتارهای شرارت‌آمیز و قتل نرود.

اما او به حیطه‌ای مثل قتل ورود کرد که ناگزیر از پذیرش فرجام آن بود.

در این میان البته سابقه خانوادگی افکاری در معارضه با نظام اسلامی نیز البته موجب طمع دشمن و دنباله‌های داخلی او شد و این افراد با علم به اینکه نظام اسلامی از احقاق حقوق عامّه نخواهد گذشت و حق خانواده مقتول در قصاص محترم است؛ فرصت را مناسب دانسته و شروع به مظلوم‌نمایی از افکاری و ظلم جلوه دادن تصمیم دستگاه قضا برای مجازات یک قاتل شدند.

چه اینکه برای آنها و سردمداران آنها نه نوید افکاری مهم است و نه حکم اعدام! زیرا این افراد در فتنه سال ۸۸ نشان دادند که خود چگونه به محض بی‌قانونی و اغتشاش حتی از مثله کردن آدم‌ها نیز اِبایی ندارند، در آبان ۹۸ نشان دادند که همواره برای کشتن یک نفر با سنگ عذاب وجدان نمی‌گیرند، حتی از فاصله یک متری به صورت جوان بسیجی شلیک می‌کنند و در دیماه ۹۶ نیز به هیچ وجه از خبر له شدن یک پدر و فرزند با خودروی اغتشاشگران برآشفته نشدند.

جالب است که افرادی از اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند پرونده نوید افکاری در آستانه اخذ رضایت بوده است!

این در حالی است که قتل ۲ سال قبل انجام شده و مدعیان اخذ رضایت در تمام این مدت وقت داشته‌اند که رضایت خانواده مقتول را بستانند (جدای از جنبه عمومی جرم) و دو دیگر اینکه با چنین فرضی اساساً هیچ قصاصی نباید انجام شود چون نزدیکان قاتل می‌توانند تا روز قیامت برای خود مهلت ستاندن رضایت فرض کنند.

در این میان البته صلابت قوه قضائیه هم موجب دلگرمی مظلومین و دوستداران انقلاب شد. صلابتی که نشان داد اسیر جوّ‌سازی‌ها و ترندهای توییتر نمی‌شود و عدالت را به هر قیمتی اجرا می‌کند.

و عدالتی که البته اجرای آن بایستی تداوم یابد زیرا دشمنان نظام و دنباله‌های داخلی آنها هرگز دست از حمایت از ایادی خود و مجرمان دیگری (مثل مجرمان فتنه آبان ۹۸) که در بند قوه قضائیه هستند دست بر نخواهند داشت و این قضیه استحکام همیشگی قوه قضائیه را طلب می‌کند.

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/296817

2_mshrgh.ir/1018114

3_ http://www.598.ir/fa/news/285274

4_ mshrgh.ir/1117129

5_https://etemadonline.com/content/432191

6_mshrgh.ir/1116828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • علی NL ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    91 25
    من دست سید بزرگوار وشجاع جناب رییسی را برای نپذ یرفتن توصیه هاو تحت تاثیر قرار نگرفتن شانتاژ کهنه سربازهای بیگانه می بوسم واز خداوند برای ایشان توفیق می طلبم چه راست فرموده پیامبر ص ابوذر تنها می رود تنها می زید وتنها بر انگیخته می شود
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      38 19
      صلابت قوه قضاییه قابل تقدیر است.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    58 11
    وقتی افسادطلب ها شرایط رو باب خودشان نمی بینن یاس ونامیدی ایجاد میکنن
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      28 11
      اصلاح طلبان بی کفایت در 7 سال گذشته اثبات کردند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
    • ایرانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      8 4
      مرگ بر اصلاحطلبان که بیخود 20 سال مردم را امیدوار گذاشتند.
    • FR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      7 6
      از اصلاح طلب نفرت انگیزتر وجود ندارد ....
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    50 6
    به امید روزی که یکایک اصلاح طلبان خصوصا روحانی که با برجام ازاول مرده وگلابی پوسیده جان مردم را گرفتند واخوندی بی شرف که باعث بی خانمانی میلونها انسان ابرومند شد وزنگنه که خسارتهای فراوانی. به کشور که یک نمونه ان کرسنت است محاکمه کنند. بیایید درباره محاکمه روحانی یک نظرسنجی کنید. ببینید 96 درصد مردم نظرشان مثبت است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    21 17
    بیچاره نوید افکاری مادر داشت نباید اعدام می شد مثل تمام جنایتکاران تاریخ از یزیدو شمر بگیر تا هیتلر و چرچیل و صدام اونام مادر داشتن بچه داشتن اونام نباید بمیرن اصلا باید هر کی هرکی باشه همه باید بتونن دیگران رو بکشن قصاص موجب حفظ حیات نیست چون جون قاتلان مهربون رو میگیره و خیلیا جرات نمیکنن که با عطوفت خرخره مردم رو پاره کنن خلاصه باید اوضاع رو خر تو خر کرد
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      5 6
      همین مادر و پدر رو هم باید محکوم میکردند که همچی ولده های ... تحویل جامعه دادند.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      1 0
      ۰۹:۳۵ اشتباهی منفی زدم
  • new IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    28 25
    واقعا مشرق با این حرف ها و رفتارها میخواید بگید همه چیز درسته؟! یه روز نتیجه همین ندیدن و نشنیدن حرفها مردم رو میبینید و همش توهم فتنه و توطئه و... دارید.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      12 10
      بنظرم مشرق میخواد بگه قضایا رو درست ببینیم.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    18 5
    مردم اگر در انتخابات بعدی هم به نسخه اصلاح طلبان عمل کنند باید پذیرای گرانی های بیشتر باشند و حق ملامت کسی را هم ندارند.
    • ح.س IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 1
      نسخه قبلی ها و قبلی ها چی !
  • مصطفی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    23 16
    دم قوه قضاییه گرررررم
  • حاصلی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    17 3
    اصلاح طلبان= فشل ها و افساد طلبان
  • مسعود IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    20 4
    افساد طلبان برجامو پله کردند و ملتو ذله کردن دست بردار هم نیستن !
  • جوادی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 1
    جناب آقای موسوی تبریزی ، اگر مردم می بینند که نتیجه انتخابات گذشته ایشان وضعیت کنونی است باید در تفکرات انتخاباتی خود تجدید نظر کنند . حتی اگر صد بار هم اشتباه کنند باز هم باید تلاش کنند تا در انتخابات بعدی بهترین ها را انتخاب نمایند . شما که لباس پیامبر را پوشیده اید و ازسلاله ایشان هم بنظر می رسد که هستید ، بفرمایید برای راهنمایی مردم در جهت یک انتخاب خوب تا بحال چه کرده اید ؟ از چهل سال عمر انقلاب بیش از سی سال آن را شاگردان و همفکر های شما در راس حکومت بوده اند . نتیجه این شد که امروز شما خود را مایوس و نومید دانسته و مردم را نیز به سوی یاس و نومیدی تشویق می کنید . مردم را بحال خود بگذارید ، خواهید دید که بهترین ها را انتخاب خواهند کرد با راهنمایی های شما نتیجه باز هم * تکرار * خواهد شد . تا قبل از جواب دادن به خدا یکبار هم که شد جواب وجدانتان را بدهید .آیا آقایان موسوی و هاشمی رفسنجانی و رهبر فتنه گران سبز و روحانی ، مورد تایید و توصیه شما نبودند ؟ الناس علی دین ملوکهم . خودشکن ، آیینه شکستن خطاست . والسلام
  • افتخار AU ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 2
    این بی خردان که از یک قاتل حمایت می‌کنند آیا متوجه نیستند که اگر قوه قضا این قاتل را اعدام نمی کرد از حالا به بعد هر قاتل ادعا کند که کسی را نکشته، شکنجه شده و اعتراف تخت شکنجه بوده - انوقت سنگ روی سنگ در جمهوری اسلامی بند نمی شد و معاندین خارجه نشین و ستون پنجم آنها در ایران به محض اینکه یک جاسوس و یا قاتل را در شرف قصاص می دیدند هشتک «این بی گناه را اعدام نکنید” راه می آنداختند!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 4
    اشرار و ظالمین باید مجازات شوند. حامیان انها نیز قبل از شر راه انداختن باید محکوم به دخالت در امر قضا شوند .. مهمتر اینکه ولی دم حق قصاص دارد ضمنا هر خود را جای ولی دم بگذارد ..
  • بصير IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 1
    من نميدانم چرا قانونی تصویب نمیکنند یا همان دادگاه روحانیت یک حدی در مقابل این ادمهای باعمامه ولباس حوزوی ودر واقع شیاطین روحانی نما که نام اسلام وروحانیت وعلما که بعد از 1400 اسلام ناب به ما رساندن شخص همچون تبریزی چنیین مزخرفات در باره امام راحل که میگوید امام هیچ وقت در باره لزوم حجاب زنان حرفی نزده...! میگم شما عمامه سرت گذاشتی ومسلمات اسلام نمیدانی غلط میکنی عمامه سرت بذاری ومردم فریب بدی.
  • علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 5
    درود بر حاج آقا رئیسی
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 3
    خدا رو شکر اصلاح طلبان نمردند تا مرگ سیاسی اجتماعی خود را دیدند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 3
    ترامپ برای نوید درخواست عفو کرد همان است که برای به قتل رساندن سردار سلیمانی به ان طرز فجیع ثانیه شماری کرد، بعد از قتل قاشوقچی و جرج فلیود هم شاهد خوشنودی و بی اهمیتی به مجازات قاتلین، و حمایت از حمل مسلسل توسط یک جوان ۱۷ ساله در کنوشای ویس کانسین که دو نفر را در تظاهرات به قتل رساند.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 2
    مقتول بسیار ادم مهربان و خوشرو بودند و مظلومانه ودر جلو منزل هدف حمله با چاقو قرار گرفته اند خدا رحمت کند. ایشان کارمند اداره اب بودند. قاتل مستحق قصاص بود پدری و مادری و همسری و فرزندانی عزیز خود را از دست دادند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    شاید خانم اخناز اخشار خارج از کشور باشه و بازیگران دیگر چندتا بادی گارد داشته باشن و از دست قاتلان در امان ولی مردم عادی چه گناهی دارن که در خیابان با ترس و لرز راه برن که نکنه بغل دستی شون قاتل ازادشده باشه.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    په میخاهی چیکار کنی چطوری میخاهی مملکت رو بچرخونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس