کد خبر 1117502
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
ضرر ۷۱.۴ میلیون یورویی یوونتوس در سال جاری

باشگاه یوونتوس با انتشار گزارش مالی سالانه خود از متحمل شدن ضرری بالغ بر ۷۱ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش مشرق، شیوع کرونا در اروپا و متعاقب آن تعطیلی موقت مسابقات ورزشی از جمله فوتبال تأثیر بسزایی در اقتصاد تیم‌ها گذاشته و در این میان تیم فوتبال یوونتوس هم از ضرر مالی مصون نمانده است.

بانوی پیر با انتشار گزارش مالی سالانه خود از متحمل شدن ضرری 71.4 میلیون یورویی خبر داد و این در حالی است که این باشگاه به لطف جلب رضایت بازیکنان و مربیانش برای کاهش حقوق‌شان در ایام قرنطینه، رقمی نزدیک به 90 میلیون یورو ذخیره کرد.

بیشتر بخوانید:

توافق اولیویه ژیرو با یوونتوس

نه فقط به دلیل شیوع کرونا و از دست دادن درآمدهای حاصل از بلیت فروشی، بلکه به چند دلیل دیگر انتظار می‌رفت که امسال یوونتوس سال سختی را پشت سر بگذارد و گزارش مالی این باشگاه نیز این موضوع را ثابت کرد. ضرر مالی‌ای که این باشگاه امسال متحمل شده 31.5 میلیون یورو بیش از ضررهایش در سال مالی گذشته این باشگاه بوده است.

طبق گزارش مالی باشگاه یوونتوس، 62.8 میلیون یورو از ضرر مالی این باشگاه نشأت گرفته از کاهش درآمدها و افزایش مخارج مربوط به پرداخت مطالبات بازیکنان به مبلغ 15.6 میلیون یورو بوده است. با این حال طبق اعلام باشگاه به دلیل افزایش بهای سهام در ماه ژانویه سال 2020، وضعیت بدهی‌های باشگاه به اندازه‌ای که در ابتدا تصور می‌شد بد نبوده است. مجموع بدهی‌های گزارش شده برای باشگاه یوونتوس در روز سی‌ام ژوئن سال 2020 385.2 میلیون یورو بوده که 78.3 میلیون کمتر از سال مالی قبل است. همچنین کاهش حقوق اعضای تیم در ماه‌های مارس، آوریل، می و ژوئن سال 2020 هم به بهبود اوضاع مالی باشگاه کمک کرده است.

فسخ قرارداد بلیز ماتویدی در فاصله یک سال به پایان آن برای انتقال به تیم اینترمیامی نیز از جمله دیگر موارد مثبت تأثیرگذار بر اوضاع اقتصادی باشگاه یوونتوس بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس