کد خبر 1117405
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
ارسال واکسن روسی کرونا به مکزیک و برزیل

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با برزیل و مکزیک توافقات نموده تا محموله قابل توجهی از واکسن "اسپوتنیک-۵" علیه ویروس کرونا را به این دو کشور ارسال کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که مطابق توافقات انجام شده، 50 میلیون دوز واکسن میهنی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا به برزیل و 32 میلیون دوز دیگر این واکسن به مکزیک ارسال خواهد شد.

پیش بینی می شود که ارسال محموله واکسن‌ها به هر دو کشور در ماه نوامبر (آبان ماه) آغاز شود و زمان دقیق آن مشروط به تصویب مقررات نظارتی دولت برزیل و مکزیک خواهد بود، که نتایج آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن را در نظر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید

آغاز آزمایش‌های نهایی واکسن کرونای روسی

"کریل دمیتری‌یف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه توضیح داد: «ما توافق کرده‌ایم که یک محموله قابل توجه از واکسن "اسپوتنیک-5" را به مکزیک ارسال کنیم که در نتیجه حدود 25 درصد از مردم مکزیک قادر به دسترسی به یک واکسن موثر و ایمن در برابر ویروس کرونا خواهند بود.»

به گفته وی، این واکسن توسط شرکت دارویی Landsteiner Scientificکه شریک تجاری این صندوق است، در داخل مکزیک توزیع خواهد شد.

توافق نامه مربوط به ارسال واکسن روسی به مکزیک، در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) بین دو طرف امضاء شد.

دمیتری‌یف همچنین با اشاره به اینکه در روسیه تقریباً 40 هزار نفر به عنوان داوطلب برای آزمایشات بالینی واکسن دمیتری‌یف ثبت نام کرده‌اند، افزود: «طرف روسی در خصوص انجام آزمایشات بالینی در چد کشور منطقه خاورمیانه و همچنین در برزیل، هند، مکزیک و چندین کشور دیگر توافقاتی کرده است.»

روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به ثبت رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس