کد خبر 1117379
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
پالایشی یکم

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴ سهم موجود در دومین صندوق دولتی، نه تنها متحمل زیان چندانی نشده‌اند، بلکه دو سهم «شبریز» و «شبندر» حتی با صعود قیمت نیز همراه شده‌اند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تجربه شیرین یک ماه نخست سهامداری در دارایکم سبب شده بود تا همگی بر استقبال قابل توجه از صندوق بعدی شهادت دهند.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس به خریداران دارا دوم

اما پذیره‌نویسی دومین صندوق دولتی که از آن پالایشگاه‌ها بود، با فاز اصلاحی بازار سهام مصادف شد. این مهم سبب شد که تا آخرین زمان تعیین شده برای شرکت در این پذیره‌نویسی شاهد استقبال ناچیز صاحبان سرمایه باشیم، موضوعی که این زمان را یک هفته دیگر تمدید کرد.

به گفته رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، برای تعیین میزان پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم (دارا دوم)، باید آمار بورس و بانک‌ها جمع شود، اما طبق آخرین اطلاعات، این رقم از مرز ۳۵۰۰ میلیارد تومان گذشته است. این در حالی است که مبلغ کل پذیره‌نویسی «پالایش» با احتساب تخفیف ۲۰ درصدی، ۶۴ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان است و به عبارتی در زمان نخست تنها ۵ درصد از سهام دولتی پالایشگاه‌ها به فروش رفته است. این در حالی است که صندوق دارایکم با وجود استقبال کمتر از انتظار سرمایه‌گذاران شاهد فروش ۳۷ درصدی کل واحدهای خود بود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس