کد خبر 1117356
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
عرضه اولیه

شاید بتوان هفته سوم شهریور را یکی از بدترین و قرمزپوش ترین هفته های بازار بورس تهران دانست. حالا پرسش این است که این بازار یکپارچه منفی تا چه حد بر روی بازدهی عرضه اولیه ها تاثیر گذاشت؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، در هفته ای که گذشت، شاهد تلاش شاخص برای ماندن بر روی کانال 1 میلیون و 600 هزار واحدی بودیم اما در پایان هفته شاخص با ریزش بیش از پنج درصدی نسبت به معاملات روز شنبه مواجه شد. در نتیجه این اُفت شاخص، اکثر نماد ها با صف فروش و اُفت قیمت رو به رو شدند. حال در این اُفت بازار و ریزش شاخص وضعیت بازدهی عرضه اولیه های سال 99 در هفته سوم شهریور چگونه بود؟

بیشتر بخوانید:

یک شرکت سرمایه‌گذاری در صف عرضه اولیه

هفته گذشته برای عرضه اولیه ها هفته متفاوتی بود. پس از بسته شدن نماد شستا به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و عدم انجام معاملات در نماد صبا، سایر نماد هایی که سهام آن ها برای اولین بار در سال جاری عرضه شدند نیز هفته خوبی را پشت سر نگذاشتند. بدین صورت که تقریبا نیمی از عرضه اولیه های امسال، در پایان هفته با بازدهی منفی بسته شدند.

همچنین نمودار زیر میزان بازدهی عرضه اولیه های سال 99 در هفته سوم شهریور ماه را نشان می دهد. در هفته ای که گذشت بیشترین بازدهی متعلق به نماد بپیوند بود. این نماد که به تازگی عرضه اولیه شده است بازدهی 16.98 درصدی را برای سهامداران خود در طول یک هفته به ارمغان آورد. همچنین بازدهی نماد صبا نیز به دلیل متوقف بودن، صفر بود. کمترین بازدهی نیز به نماد آبادا با منفی 9.19 درصد بازدهی تعلق داشت.

منبع: نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس