کد خبر 1117355
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
برای انتقال سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟

آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهند و ورثه این افراد اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، پس از آزادسازی سهام عدالت، انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه آن ها اهمیت بیشتری یافت و طبق وعده مسئولان قرار است تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت مالکان فوت شده ایجاد شود. بر این اساس سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری باید به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت +جدول

این مباحث درحالی مطرح می شود که باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود. درواقع یک نفر از ورثه باید  از سایر اعضا وکالت بگیرد و درخواست مورد نظر را به دادگاه ارائه دهد، دادگاه به نیابت حکم را صادر می‌کند. حکم به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌یابد و افراد به عنوان ورثه شناسایی می‌شوند.

 ورثه بهتر است قبل از اینکه اطلاعات آنها به شرکت سپرده‌گذاری برسد، حتما فرایند احراز هویت الکترونیکی و سجامی شدن را سپری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    چرا بدون اطلاع حرف میزنید کجا سپرده گذاری و یا سازمان خصوصی سازی در خصوص سهام متوفی صحبت کردند بیخود مردم را سردرگم نکنید.
  • سهام دار عدالت IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    من سهامدار عدالتم حالاکه رهبر وولی امر مسلمین دوجهان دستورازادسازی سهام عدالت ما مستضعفین وبینوایان رو صادر کرده دولت بی تدبیر باید باتوجه به بصیرت افزایی و نگاه رهبر فرزانه برای رفع فقر وفلاکت و گسترش عدالت دربین امت شهید پرور سریعا سهام های عدالت را در پرتفوی دارندگان قرار دهد نه اینکه تعدادی کارگزار رانت خوار و بی وجدان با عرضه های بی موقع و آبشاری وقیمت پایئن باعث نابودی این سهام که برای ما مستمندان هبه یی ازسوی ولیعصرو امام زمانه بشه. مشرق نیوز لطفا این دردنامه ی مارا باستحضار مسئولان ارزشی وولایی برسان تا بدانن ما خودمان میتوانیم سهام مان را در چه زمانی و موقعیتی تبدیل به احسن کنیم. از رهبر کبیر انقلاب و مجلس انقلابی و ارزشی میخواهیم که سریعا باتشکیل یک کارگروه تخصصی وفنی مشخص کند چرا مائیکه بینوا و مستضعف هستیم و نتوانستیم 400هزارتومن بقیه سهام عدالت رو واریز کنیم دولت اسلامی و کریمه ی روحانی نصف سهام را برای خودشان برداشتن. باتاوجه به ارزش پیدا کردن سهام ها در طی این سالها. ای رهبر ازاده برس بداد ما ملت همیشه در صحنه ی مستضعف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس