مهابادی: ممنوعیت حضور خارجی‌ها تصمیم درستی بود/ بدترین حالت فوتبال ایران عدم شفاف سازی قراردادها است

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز گفت: باشگاه‌ها به موقع دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی را نمی‌دهند و به همین دلیل آنها نیز از باشگاه‌های ما شکایت می‌کنند و شاهد پرونده‌های متعدد در فیفا هستیم.

به گزارش مشرق، داود مهابادی اظهار داشت:‌  با شرایطی که باشگاه‌های ما در فوتبال دارند و پرونده‌های متعددی را در فیفا برای آنها باز کرده‌اند به نظرم بهترین کار همین ممنوعیت حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران است زیرا آنچه در فوتبال ایران دیده‌ایم این است که باشگاه‌ها به موقع دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی را نمی‌دهند و به همین دلیل آنها نیز از باشگاه‌های ما شکایت می‌کنند و شاهد پرونده‌های متعدد در فیفا و همچنین پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها هستیم به همین دلیل می‌گویم این تصمیم فدراسیون تصمیم درستی بوده است.

وی افزود: البته این ممنوعیت باعث شده دستمزد مربیان و بازیکنان ایرانی چندین برابر شده است و از نظر من دستمزد بازیکنان ایرانی نجومی شده است. با این دستمزدهایی که من می‌شنوم اگر فوتبالیست‌هایی مثل کریم باقری، خداداد عزیزی، علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا اکنون می‌خواستند بازی کنند باید دستمزدی 50 میلیارد تومانی می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید:

درخواست سنگین بازیکنان از ضعف مدیران است

سرمربی فجر سپاسی در مورد شفاف بودن مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها اظهار داشت: این بدترین حالت ممکن در فوتبال کشورمان است و بیشتر از همه به نظرم به عدم صداقت برخی از مدیران مربوط می‌شود. مدیرانی که می‌خواهند جایگاه خود را حفظ کنند و با هر ترفندی به دنبال این کار هستند چرا نباید قراردادها شفاف و علنی باشد.

مهابادی با اشاره به اینکه مخالف سقف قرارداد است، گفت: من با سقف قرارداد برای بازیکنان موافق نیستم اما باید باشگاه‌ها سقف بودجه داشته باشند. در حال حاضر شاهدیم یک باشگاه در لیگ برتر 100 میلیارد تومان برای دستمزد مربی و بازیکن می‌پردازد و باشگاهی دیگر چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک لنگ 3 میلیارد تومان است. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم 60- تا 70 درصد قرارداد را پیش می‌گرفتیم و مابقی را به صورت حقوق ماهانه دریافت می‌کردیم و به ندرت باشگاه‌ها بدهکار بودند. سقف بودجه باشگاه‌ها هم به هم نزدیک بود. مثلاً اگر سقف بودجه استقلال 50 میلیون تومان بود سقف بودجه سپاهان 30 میلیون تومان بود. یا حتی فجرسپاسی بودجه 25 میلیون تومانی داشت اما اکنون می‌بینیم بازیکن 300 میلیونی درخواست دستمزد 3 میلیارد تومانی می‌کند.گ

وی با انتقاد از هزینه‌های باشگاه‌های صنعتی گفت: این باشگاه‌های صنعتی چگونه مجاز شده‌اند که این اعداد و ارقام را بپردازند؟ در حال حاضر توازنی بین بودجه فوتبال در استان‌های کشور دیده نمی‌شود. مثلاً استان فارس یا همدان و لرستان بودجه‌ای برای فوتبال ندارند اما در برخی از استان‌ها بودجه‌های کلانی برای فوتبال دیده می‌شود و این اصلاً خوب نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس