کد خبر 1117177
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
ضعف عضلانی

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راهکارهای تغذیه‌ای درمان ضعف عضلانی، گفت: مشکلات عصبی می‌تواند در بروز این بیماری دخیل باشد.

به گزارش مشرق، سیدعلی کشاورز در ارتباط با ضعف عضلانی و راهکارهای تغذیه‌ای درمان این مشکل گفت: برخی از افراد به دلیل بدخوری دچار ضعف عضلانی و یا گرسنگی زودهنگام می‌شوند و نخوردن صبحانه، همچنین هله‌هوله‌خوری به این مسئله دامن می‌زند.
 
وی افزود: زمانی که فرد گوشت، مرغ و پروتئین لازم را طی شبانه‌روز استفاده کند دچار ضعف عضلانی نخواهد شد، مگر اینکه مشکلی در بدن وجود داشته باشد، لذا افراد باید از بدخوری به شدت پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید:

بدن هرکدام از ما به چقدر میوه احتیاج دارد؟

 
استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به سندرم ضعف پا در شب‌هنگام اشاره کرد و گفت: برخی از افراد علی‌رغم خوردن غذای مناسب و میل کردن شام، در بدن خود به ویژه پاها احساس ضعف می‌کنند که این مسئله باید حتماً با پزشک در میان گذاشته شود، که اگر فرد دچار کمبود روی، آهن و ویتامین است، جهت جبران آن اقدام شود.
 
کشاورز گفت: استفاده از برخی از مکمل‌ها، بی‌قراری و ضعف پاها را برطرف می‌کند البته منشأ این مشکل، گاهی از اعصاب بوده و جوشانده گل‌گاوزبان به اضافه سنبل الطیب و لیمو عمانی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، البته برای افرادی که دیابت ندارند، استفاده از کمی نبات همراه این نوشیدنی می‌تواند جهت ایجاد آرامش توصیه شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که دچار ضعف عضلانی شدید هستند و با تغییر تغذیه خود مشکل‌شان رفع نشده است حتماً به پزشک مراجعه کنند.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    واله تغزیه مناسب بااین تورم تورا خدااین چیزارا ننویسید هواابریه دلمان میگیره دلمان چیزخوب میخاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس