سال ۱۴۰۰، انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با کنار رفتن حوزه میانه به ۱۴۰۰ ما در انتخابات ۱۴۰۰، عملاً ۶ حوزه مجلس خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز (جمعه) بابیان اینکه ما امروز در ۱۰ حوزه در حال برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: براساس گزارشات واصله تا این لحظه هیچ مشکلی نداشتیم.

وی افزود: در ابتدا در برخی حوزه‌های ما تأخیراتی بود که به سرعت حل و فصل شد و تقریباً پس از یکی دو ساعت دیگر مشکلی نداشتیم و الان هم همکاران ما برخط هستند و مراجعه کنندگان می‌آیند و رای خود را به صندوق می اندازند.

وی همچنین گفت: در این دوره همانطور که مستحضرید ما اکثریت نسبی داریم، یعنی هرکس از این ۲ نفر رأی بیشتری داشته باشند صرف نظر از اینکه رأی آنها چه مقدار است برنده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ اعضای شورای نگهبان در ستاد مرکزی انتخابات

مشکل خاصی تا این لحظه در روند برگزاری انتخابات رخ نداده است

موسوی: شمارش آرا از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود

عرف ادامه داد: به مردم توصیه می کنم که از این حق قانونی خود استفاده کرده و در انتخابات مشارکت کنند و کسی که قرار است ۴ سال نماینده آنها در خانه ملت باشند را انتخاب کنند تا بتواند با قدرت بیشتر و پشتوانه مردمی بیشتر وظایف نمایندگی خود را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: موضوع مهم در این مرحله رعایت پروتکل بهداشتی است و من صبح که در استان البرز بودم تاکید بسیاری بر رعایت این پروتکل‌ها بود. در بعضی از شعب سرکشی شد که در آنجا به صورت نسبی رعایت می‌شد و تاکید کردیم که حتماً رعایت شود. در اینجا می‌خواهیم به مردم اطلاع بدهیم که برای ما سلامتی آنها از همه چیز مهمتر است.

وی افزود: با کنار رفتن حوزه میانه به ۱۴۰۰ ما در انتخابات سال آینده عملاً ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس خواهیم داشت که از این ۶ حوزه از نظر وزارت کشور در ۵ حوزه، انتخابات میاندوره ای انجام می‌شود و در یک حوزه دیگر پیشنهاد ما این است که انتخابات مرحله دوم برگزار شود؛ لذا این را با شورای نگهبان در میان می‌گذاریم و ادله خود را ارائه می‌دهیم و فقها و حقوقدان های این نهاد آن را بررسی خواهند کرد.

عرف اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که حقی از کسی ضایع نشود و آن حوزه‌ای که باید به مرحله دوم برود، برود و میان‌دوره‌ای هم به صورت مجزا برگزار شود، میان این دو نیز تفاوت وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان گفت: برای مردم عزیز عرض می‌کنم که میاندوره‌ای معنایش این است افراد از نو می‌آیند و ثبت نام می کنند و بعد آن مراحل تایید صلاحیت‌ها انجام می شود و جمعی با هم رقابت می‌کنند، اما مرحله دوم معنایش این است دو نفری که مردم یکبار آنها را انتخاب کردند باهم رقابت می‌کنند. لذا ما باید حقوق نامزدها را رعایت کنیم و دقت کنیم که این اتفاق نیفتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس