انصارالله یمن

جنبش انصارالله یمن سکوت اتحادیه عرب در برابر عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این اتحادیه دست به انتحار سیاسی زده است.

به گزارش مشرق، جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای نشست دیروز اتحادیه عرب و عدم محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط این اتحادیه را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد صنعاء از دخالت‌های سفیر انگلیس در یمن

به گزارش شبکه المَسیره یمن، دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در این بیانیه اعلام کرد: عدم مخالفت اتحادیه عرب با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست، آن مقدار ارزش و جایگاهی را که این اتحادیه در بین ملت‌های عرب داشت، بر باد داد».

انصارالله علت مخالفت این اتحادیه با پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در محکومیت توافق امارات با رژیم تل آویو را این گونه ارزیابی کرد: «اتحادیه عرب از زمانی که در دایره نفوذ سعودی-اماراتی قرار گرفته، علیه خود حکم اعدام سیاسی صادر کرده است».

دیروز اتحادیه عرب در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو خود از صدور بیانیه‌ای در محکومیت توافق امارات و رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط امتناع کرد و به جای پرداختن به این موضوع، به ترکیه و ایران حمله کرد.

منابع آگاه به رسانه‌ها گفته‌اند که امارات و چند کشور عربی، با اعمال فشار پیش‌نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان فلسطین را که خواهان محکومیت توافق اخیر بین تل‌آویو و ابوظبی بوده را کنار گذاشته و به‌جای آن، پیش‌نویس طرح امارات بین اعضا توزیع و همان نیز با تعدیلاتی، بیانیه پایانی این اتحادیه شده است.

انصارالله یمن در بیانیه امروز خود اعلام کرد که نظام عربی دچار فروپاشی شده و در برابر این فروپاشی، چیزی که می‌تواند اعتبار را به مسئله و آرمان فلسطین برگرداند، بیداری ملت‌های اسلامی است.

توافق امارات و رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی موجی از انتقادها در بین مردم منطقه و کشورهای عربی و اسلامی داشته و تحلیلگران بر این باورند که «عادی‌سازی مفت امارات» با این رژیم، صهیونیست‌ها را برای اشغالگری و تجاوز به حقوق مردم فلسطین جرئ‌تر خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس