ویژه ها

روزنامه حامی دولت با بغرنج نامیدن وضع اقتصادی کشور، اینطور القاء کرده که اگر با آمریکا درباره موضوعات جدید(موشکی و منطقه ای) به مذاکره بنشینیم، در وضعیت اقتصادی تحول ایجاد می شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**وضع اقتصاد خراب است، باید موشک ها را معامله کنیم

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «بایدن تنش زدایی می کند؛ عین اوباما» نوشت: «مایک پمپئو بعد از خروج از برجام در راستای حل مشکل ایران خواستار پذیرش ۱۲ شرط شد که اهم آن تغییر سیاست منطقه‌ای، توقف برنامه ‌دفاعی موشکی و دائمی شدن برخی بندهای برجام است. شروطی که اگرچه شاید مورد تایید دموکرات‌ها باشند اما شیوه آنها برای رسیدن به این شروط کاملا متفاوت با ترامپ است. معمولا راهبردها و سیاست خارجی کلان یک سیستم سیاسی به‌ندرت طی دوره‌های زمانی کوتاه دچار تغییرات ماهوی و محتوایی جدی می‌شود که آمریکایی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به همین دلیل است که در پیش‌نویس برنامه پیشنهادی منتشرشده حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰، اگرچه از بازگشت به برجام سخن گفته ‌شده اما بلافاصله قیود دیگری را نیز اضافه می‌کند که از آن جمله باید به لزوم مذاکرات موشکی و منطقه‌ای اشاره داشت».

روزنامه آرمان همچنین در شماره امروز در مطلبی به قلم «علی بیگدلی» با عنوان «پیروزی بایدن به نفع ما خواهد بود؟» با گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا نوشت:ادامه این وضعیت چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، شرایط اقتصادی با وجود بیکاری، تورم و کرونا به مرحله سختی رسیده است. اگر بایدن به پیروزی برسد همانطور که قول داده درمورد برجام مذاکره خواهد کرد منتها شرایطش متفاوت خواهد بود. به‌گونه‌ای که عمر تعهدات تا ۲۰۳۵ یا ۲۰۵۰ ادامه یابد و در این مدت با ورود به تعهدات و فضای بین‌المللی مشکلات اقتصادی تا حدودی حل شود...آمار رسمی بیانگر جمعیت بیکاری است که چندین میلیون نفر هم به آن اضافه شده است. تحمل فشار اقتصادی بیشتر، بالارفتن روزانه قیمت طلا و دلار و تعطیلی بنگاه‌های تولیدی احتمالا تا آستانه انتخابات میسر باشد و اگر ترامپ در کاخ سفید بماند، شرایط شاید فرق خواهد کرد و به نسبت پیروزی بایدن تصمیم سریع‌تری باید مدنظر قرار گیرد.

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش ساکن آمریکا هستند در مصاحبه با شماره امروز روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «آیا ترامپ می‌تواند تحــریم‌های ایــران را دائمی‌ کند؟» گفت: «ایران در این میان باید بسیار زیاد مراقب باشد زیرا اگر تحریمی علیه ایران وضع شود دیگر بدون رای مثبت آمریکا نمی‌توان آن تحریم‌های بین‌المللی را لغو کرد. این یک چالش بسیار بزرگ برای ایران خواهد شد و ضرورت دارد تا دستگاه دیپلماسی کشورمان به این امر توجه ویژه داشته باشد. اگر این تحریم‌ها وضع شود در مرحله بعد صلح و امنیت بین‌المللی را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد و حتی ممکن است اجازه حمله به ایران نیز در ادامه آن صادر شود».

این دیپلمات سابق و حامی برجام در ادامه گفت: «بایدن ادامه‌دهنده راه اوباماست. معاون او بوده و در تمام برنامه‌ریزی‌هایی که منجر به برجام شده حضور داشته و نقش موثری داشته است. او نیروی مهم پشت جبهه سیاست دولت اوباما بوده است. باید خاطرنشان کرد که تحریم‌های بانکی ایران زمانی رقم خورد که اقدامات داخلی در ایران منجر به تنش شد. ما قراردادهای زیادی تجاری برای خرید هواپیما امضا کرده بودیم. مبادلاتی انجام شد و بخشی از مطالبات ایران به‌صورت نقد به ایران پرداخت شد و در زمان اوباما با حضور موثر بایدن این اتفاقات افتاد. بنابراین اگر بایدن نیز به عرصه قدرت بازگردد اعلام خواهد کرد که خروج ترامپ از برجام اشتباه بوده است. او به مصوبه شورای امنیت باور دارد و اگر هم بخواهد تحریمی علیه ایران وضع کند، برجام را بر هم نخواهد زد. جو بایدن به‌صراحت اعلام کرده است به برجام باز خواهد گشت و این صحبت‌های او به واقعیت نزدیک است و آنچه در این میان اهمیت دارد نحوه تعامل طرفین پس از این اتفاق است».

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که چه ترامپ در انتخابات پیروز شود و چه بایدن، در هر صورت مسئله دائمی کردن محدودیت های برجام و تعمیم توافق هسته ای به حوزه توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران در دستور کار آمریکاست.

این روزنامه حامی برجام در ادامه مدعی شده است که اگر در مقابل ترامپ، احتیاط نکنیم، حتی گزینه حمله نظامی به ایران نیز محتمل است!

این روزنامه اصلاح طلب همچنین با گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا، اینطور القاء کرده که اگر با آمریکا درباره موضوعات جدید(موشکی و منطقه ای) به مذاکره بنشینیم، در وضعیت اقتصادی کشور تحول ایجاد می شود.

علاوه بر این، روزنامه آرمان مدعی شده که دموکرات ها در مواجهه با ایران در پی تعامل و بهبود وضعیت هستند و اگر در دولت اوباما وضعیت اقتصادی بهتر نشد، تقصیر منتقدان در داخل است!

داستان سرایی های این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که همین چند روز پیش تصاویر دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.

«دونالد ترامپ» در اقدامی تأمل برانگیز برخلاف قوانین و آداب رسمی دیپلماتیک – مبنی بر اینکه همتایان دو کشور در دیدار دوجانبه باید جایگاه مشابهی داشته باشند -در حالی که خودش پشت میز بزرگ کارش نشسته بود، در اقدامی تحقیرآمیز و البته توهین آمیز  «الکساندر ووچیچ»  رئیس‌جمهور صربستان را روی یک صندلی معمولی در مقابل خود نشاند.

در بخشی از جلسه که ترامپ، به مفاد توافق امضاشده میان خود و رئیس جمهور صربستان پیرامون انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی اشاره می‌کند، طرف صرب با تعجب به اطراف می‌نگرد و بر خلاف رسم معمول در امضای توافقات بین‌المللی، صفحات توافق را ورق می‌زند و صفحات پیشین را مطالعه می‌کند. این رفتار عجیب، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی مواجه شده و حتی عده‌ای گفته‌اند گویا ووچیچ نمی‌دانسته چه توافقی را امضا می‌کند.

این عکس در حقیقت تصویر «مذاکره با آمریکا بدون روتوش» بود. به عبارتی این عکس، «تصویری دستکاری نشده» و «بدون صحنه آرایی های فریبنده» از مذاکره با آمریکاست.

راه حل بهبود وضعیت اقتصادی کشور، این نیست که بر مولفه های قدرت ساز چوب حراج بزنیم. اگر اینطور بود پس از بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و از کار انداختن حرکت چرخ سانتریفیوژها، باید شاهد فتح الفتوح اقتصادی در کشور بودیم.

برجام از اولین روز اجرا در دولت اوباما به صورت فاحش نقض شد. دولت اوباما رکوردار تحریم علیه ایران در ۴۰ سال اخیر است. با اینحال رسانه های اصلاح طلب همچنان نقش ستاد انتخاباتی دموکرات ها در ایران را ایفا کرده و برای به قدرت رسیدن دموکرات ها لحظه شماری می کنند!

راه حل بهبود وضع اقتصادی کشور، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان نخبه و متخصص، بهره مندی از توان عظیم داخلی و تلاش برای رونق تولید است.  

**آشفتگی بازار خودرو نتیجه سوءمدیریت دولت است

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «کورس روانی قیمت در بازار خودرو» نوشت: «این آشفتگی نتیجه سیاست‌های توصیه‌ای دولت است، ما در هیچ جایی از دنیا چنین رفتاری را نمی‌بینیم. توصیه‌ای عمل کردن نرخ ارز را اینچنین بالا برد و وضعیت در بازارهای موازی نیز به همین شکل است. دولت باید با قاطعیت با عوامل مخرب در بازارهای اقتصادی به خصوص بازار خودرو برخورد کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نه تنها بازار خودرو بلکه هیچ بازاری را نمی‌توان با سیاست‌های توصیه‌ای و اطلاع‌رسانی مدیریت کرد، چرا ما باید منتظر قیمت‌سازی‌های اینچنینی بنشینیم؟ هنگامی که بازار رها باشد افراد برای کسب سود بیشتر جوی را روانه بازار می‌کنند و با قیمت‌های ساختگی نظم را بر هم می‌زنند.»

کارشناسان معتقدند که سیاست های کنترلی دولت در حوزه خودرو، از مرحله تولید تا فروش دچار اشکالات عدیده و فاحشی است.

در شرایطی که به نظر می رسد مقابله با نابسامانی بازار خودرو در کنار دیگر بازارها، اقدام کلان تری را می طلبد، در روزهای گذشته آقای روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، در دستوری که صدور آن تازگی هم ندارد، وزارت صمت را مکلف کرد با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگرداند و مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

 یک مشکل بزرگ بازار فروش خودروسازان داخلی درحال‌حاضر هجوم تقاضا به قصد سوداگری و سفته‌بازی است. راه‌حل مقابله با این مشکل، مهار کردن تقاضای اضافی در این بازار است. تقاضایی که به قصد مصرف و استفاده از خودرو نیست و با هدف سوداگری و کسب سود ‌از خرید خودرو در بازار وجود دارد. راه‌حل مشکل این است که خودروسازان برای فروش خودروهای خود به قیمت تعیین‌شده دولتی یک شرط با خریداران بگذارند، این‌که اگر خریدار خودرو زودتر از یک‌سال دیگر خودروی خریداری‌شده را به فروش برساند ناچار باشد مبلغ قابل ملاحظه‌ای به خزانه دولت بپردازد.

لازم به ذکر است که  وزارت صمت حدود ۴ ماه است که فاقد وزیر است و همین موضوع، موجب نابسامانی در مدیریت و نظارت وزارت صمت بر بازار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    30 3
    دولت بنفش خزانه را خالی تحویل نگرفت اما عزمشان جزم است که حتما خالی تحویل دهند بدون قدرت موشکی و منطقه‌ای و این یعنی مقدمه چینی برای رساندن آمریکا و اسرائیل به هدفشان
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      72 27
      اگه مذاکره کنیم همه چی ارزون میشه
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      16 86
      19:42 یه اسکن مغز بگیر ببین چیزی اون تو داری یا نه :)))))))
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      17 2
      بعد از برجام قیمت همه چیز چندین برابر شد نتیجه مذاکره تورم 500 درصدی و دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و پراید 100 میلیونی شد.
    • ممدخان IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      10 6
      تولید خودرو باید به سپاه واگذار شود وگرنه خودرو سازان روز روشن در حال خالی کردن جیب مردم اند
    • روح الله ع رمضانی IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      5 2
      بی دل مالیخولیا گرفتی؟؟؟؟ هی هات از ذلت پذیری تو معلومه خدا رانمیبینی ؟افسوس!افسوس؟افسوس افسون ای کاش تو هم.....
  • حسین GB ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    18 1
    دعا می‌کنم ۱۴۰۰ بشه هر کسی بیاد غیر از این ها
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      12 1
      اصلاح طلبان عشق مذاکره برای انجام مذاکره! این اوج هنر اصلاح طلبان در سیاست خارجی است!!!
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    15 2
    شک نکنید که عوامل غربگدا در فاز اول قصد فلج کردن اقتصاد و در مرحله بعد قصد تضعیف نیروی نظامی را دارن مهمترین عامل را فشار در بین مردم میدانند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    16 1
    آمریکا در سه سال گذشته تولید نفتش را از ۱ میلیون بشکه در روز به ۱۵ میلیون بشکه در روز رسوند البته با فشار به اوپک و تحریم نفت ایران و ونزئلا و ترامپ گفت ما هرگز دیگر وارد کننده نفت نمی شویم پس در صورت مذاکره هم نود درصد اثر تحریمها -حوزه انرژی- میمونه ... بقول ما بوشهریها ..قد بنداتون ورکشین ....کمربندهاتون سفت کنید
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    11 3
    روزنامه های افساد طلب و جریان تحریف بدجوری به مغالطه گویی روی آورده اند.
  • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 2
    وقتی این متن.را می خواندم احساس می کردم متوجه منظورش نشدم...
  • مجید IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    13 2
    کشور را به اینجا رساندند که فاتحه توانمندی نیرو های مسلح بخوانند.این اررو را به گور خواهند برد
  • SE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    16 1
    اصحالات پایان خودش را به عینه می بیند لذا طبق "تفکر دیگی که واسه من نجوشه،سر سگ توش بجوشد" با انهدام اقتصاد در حال انتحار است.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    9 6
    در دولت روحانی تا دلت بخواد خائن و وطن فروش هست ، خداوند لعنت کنه اصلاح طلبان منافق و وطن فروش رو
  • بوکسور کهنه کار IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    7 2
    دولت و حامیانش برروی داشته های خود معامله کنند، مگر موشکها از آن دولتند یا اونا ساختن!
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    خدالعنت کنه نفوذیهای وطن فروش منافق رو،که اینقدرفشارروی مردم گذاشتن تابع اهداف کثیفشون برسن،ولی این مملکت سیدعلی داره،امام زمان داره،انشالله به گورمیبریدارزوی باطل رو....
  • طاهری IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 0
    سلفی حقارت مجلس موگرینی ، جشن تولد پنجاه سالگی بهشت زهرا، میترا استاد...، پراید... تومانی...، نمیدانم چرا آب نمیشوید در زمین...؟!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 0
    اینها همه نتیجه حماقت شماست شما سالهاست دور خودتون میچرخید خداوند دشمنان رااز احمق های نوکر صفت بیجیره ومواجب غرب خلق کرده .
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    خاک بر سر مدیر مسئول و سردبیر روزنامه آرمان یا فاقد عقل و شعورند یا مزدور بلافصل آمریکا هستند بایستس نیروهای اطلاعاتی به این روزنامه ورود کنند تا مزدوران اجانب را شناسایی و آنها را به دست عدالت بسپارند خائنین به وطن دست از خیانت نمی کشند
  • وطن پرست DE ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 0
    خیلی دوست دارم بدونم اگه اصلاحطلبان رو سرمیزمذاکره برای فروش بزاریم غربی ها به چه قیمتی حاظرن این اشغال ها رو بخرن
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    9 2
    وضع اقتصاد خراب است، باید موشک ها را معامله کنیم .این حرف کجاش اشکال داره دقیقا درست میگه مگه کشورهای صادر کننده اسلحه از معامله انواع موشک میلیاردها به جیب نمیزنند چرا ایران موشک معامله و صادر نمیکنه به جای صادرات نفت . بایستی موشک و انواع سلاح های جنگی را معامله و صادر کرد تا علیه دشمنان اسلام و بشریت بکار گرفته شود. آهان ببخشید اصلاح طلبچی بوده اونها منظورشون از معامله تسلیم و دولا شدن در مقابل دشمنه. فک کردم یه آدم حسابی این حرف رو زده.
  • حسين DE ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 1
    فريدون مجلسى( ديپلمات) سابق ،كم سواد توچرا نميفمى ؟ترامپ اگر بخواهد تحريمها را بر عليه ايران دائمى كند بايد از كانال شوراى امنيت اقدام كند،ديپلمات كم سواد سابق ،روسيه و چين عضو دائمى شوراى امنيت سازمان ملل هستند و هر دو داراى حق وتو ،ديپلمات كم سواد فكر ميكنى ترامپ قادر است با وجود روسيه و چين چنين اقدامى را انجام دهد؟ پس چرا تا بحال نتوانسته ؟كم سواد تو چه ديپلمات فكستنى بودى كه الفباى روابط ديپلماسى رو نميدونى؟يه كمى مطالعه كن كم سواد،شما اصلاح طلبان فقط بلديد خوب بديد هسته اى رو راحت داديد رفت و حالا ديگه چى ميخواهيد بديد؟
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    8 1
    دولت حسن فریدون و حامیانش ماموریت داشته که حداقل ایران را بدون تمامی سپرهای دفاعی و پایه های اقتصادی تحویل دولت بعدی بدهد یعنی تحویل زمین سوخته به دولت بعدی حالا ببینید که چه کرده،خداییش تاوان سنگینی پرداخت کردیم تا ملت بخصوص نسل جوان جریان غربگرایی و مذاکره را بشناسد خود جریان غربگرا هم کاملا آگاهانه چنین قمار خطرناکی کرده اند چون میتواند نتیجه اش پایان عمر سیاسی آنها باشد اگر مردم عبرت گرفته و دوباره فریب آنها را نخورند،ایران و ملت ایران ۴۰ سال مقاومت جانانه کردند در مقابل ارباب دنیا صهیونیسم جهانی به رهبری آمریکا حتی با چنین وضعیت اسفباری حال چگونه دوباره فریب مشتی خائن وطن فروش یا جاهل ابله را بخوریم که حتی یک حرف یا پیش بینی یا وعده شان تحقق پیدا نکرده و دروغ از اب درآمد،اوضاع مملکت را ائتلاف تمام جریان غربگرایی و جریان نفوذ و برانداز به اینجا رسانده که هرروز هم از این باغ نحس بری میرسد ولی با کمال وقاحت و بی شرمی و دروغ دوباره همان چرندیات باطل قبل را نشخوار میکند،ما مردم در قبال کشور و آرمان تاریخی و دینی مان مسئولیم
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 1
    آقا شما در درجه اول صداوسیما را از این انفعال دربیارید‌‌....!!! کی وقت حسابرسی روحانی و شرکا هست...!؟ اینها تا مراسم تحلیف رئیس جمهوری بعدی یک آب خوش نمی گذارند از گلوی مردم پایین برود ...تازه اگر خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نکنند ...!! از ما گفتن ...اینها برنامه داشتن و دارند....در اوج فتنه هشتادوهشت مقالات بی بی سی خیلی تابلو گرا و دستور کار می داد ....الان وقت حسابرسی هست..تا دیر نشده .....مجلس اگر از خودش شروع می کرد ....در سیاست ها...بحث حقوق های مادام العمر و..یا تاسیس و اختصاص بخشی از حقوق خودشان به صندوقی برای اقشار متوسط به پایین مردم هرچند نمادین ...زمینه ساز مطالبه جدی مردم از دولت می شدند.....اما کجاست سلیقه ...!؟ کجاست بصیرت !؟ کجاست سوپاپ اطمینان !؟ باید با این دولت مرفهان بی درد مجلس انقلابی از نظریه رویه و سیر و سلوک مرزبندی کند ....!! استیضاح نکردید ....این کارها را که می توانید بکنید....کشور در محاصره است..در فشاره .....ا
  • FR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    دزد نباشه اگر مسئولین رده بالا مثل مردم عادی زندگی کنند هرکسی تو عرب و شرق رئیس دولتها بشه فرق نمی فکوله متاسفانه مشکل کشور ما اختلاف طبقاتی و دزدی و اختلاس مسیولینه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 2
    تیترهای غیر حرفه ای شما فقط برای تحریک مخاطب کامنت نویستان هست.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 1
      اگر بلد هستی تیتر بنویس ببینیم بلدی تیتر بزنی.؟! درود خدا برمشرق.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 1
      درود بر مشرق وبصیرتش. خسته نباشید. عالی. خداقوت.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      1 1
      آفرین به مشرق. معلومه تو از این روشنگری ها ناراحتی
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      1 0
      مشرق از روشنگری ناراحت نیست.! درود بر سایت صادق مشرق.!
  • رضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    سلام وضع اقتصاد خراب هست آنهم شدید و درست هم نمی شود چون در اثر گسترش انرژی های نو و بحران کرونا نیاز دنیا به نفت شدیدا کاهش یافته و همچنین در اثر تحریم عملا فروش نفت هم متوقف شده و اگر هم فروش شود انتقال پولش بسیار مشکل است تا زمانی که اقتصاد مستقل از نفت و صادرات غیر نفتی شکل گسترده ای نداشته باشد وضع همین خواهد بود که هست
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    موشک قابل معامله نیست
    • رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 3
      در دنیا همه چیز قابل معامله هست بستگی به این داره کی سرکاره و چه هدفی داره
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      3 1
      موشک قابل معامله نیست.
    • محمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      3 2
      چرا هست اما برای فروش به دوستان نه اینکه صنعت موشکی رو عین صنعت هسته ای بدیم بره
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 1
    سلام مگه مذاکره و توافق که منجربه برجام شد حاصلی برای مردم داشت جز گرونی بیکاری و.....? ضمنا آدم عاقل با کسانی مذاکره و توافق میکنه که پایبند به تعهداتش باشه اولا _دوما بارفتن یه دولت و سر کار آمدن دولت بعدی تعهدات بین‌المللی رو نابود نکنه ? فرضا' آگه مذاکره‌ای هم صورت بگیره و توافقی به دست بیاد چه تضمینی هست که این دولت یا دولت بعدی زیرش نزنه???فقط تورو بخدا نگید قول ترامپ یا پمپو سند یا تضمین??? یاحق
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 1
    اصلاح طلبان هفت ساله که در دولت هستند ولی همه چی گرون شد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    پراید 100 میلیونی، گلابی برجامه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    موشک قابل معامله نیست
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    با برجام مردم رو سرکار گذاشتن . گفتن بعد توافق ایران بهشت برین می شه حالا دیدیم این بهشت رو ..دلار ۲۵ هزاری .سکه 12 میلیونی پراید 100 میلیونی و تورم 50 درصدی نتیجه این قمپز درکن های حضرات واداده شده بر این جماعت بی شرم در قبال این وادادگی ها حرجی نیست .
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    اصلاح طلبان باید برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیوندن خدا مارو از شر هرچی وطن فروشه خلاص کنه
  • hossein IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    هر کی گفته مذاکره کنیم همه چی ارزون میشه یا برجام یادش رفته که اوضاع رو بهتر نکرد هچ بدتر هم کرد و یا شوخی میکنه یا منافقه یا خائنه یا واقعا توان تفکیک خوب و بد به این آسونی رو نداره
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    شعار ما نه به اصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس