کد خبر 1116800
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
ترکیه: تصمیمات اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیریم

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای به تصمیمات اتحادیه عرب علیه آنکارا واکنش نشان داد اما اعلام کرد که تصمیم‌های اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه، امروز (پنجشنبه)، به تصمیمات اتخاذ شده در نشست روز گذشته اتحادیه عرب علیه آنکارا واکنش نشان داد و آن را «مردود» خواند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزارت خارجه ترکیه در این خصوص گفت: «تصمیماتی که اتحادیه عرب علیه کشورمان اتخاذ کرد، رد می‌کنیم و آن را جدی نمی‌گیریم».

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری «اسپوتنیک» با انتشار ادامه این بیانیه گزارش داد که وزارت خارجه ترکیه از اتحادیه عرب خواسته که برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات در منطقه به جای رفتار با دستور کشورهای ضد ترکیه نقشی مثبت داشته باشد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه گفت:‌ «ترکیه با وجود تلاش‌های خصمانه آن کشورهای حامی تروریسم در سوریه، عراق و یاری‌گران کودتاچیان‌ در لیبی، با اراده موضع سازنده خود را برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد».

اتحادیه عرب روز گذشته در یکصد و پنجاه و چهارمین نشست خود به مسئله فلسطین پرداخت؛ اما در این میان برخی کشورها از جمله امارات و مصر، ترکیه را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کردند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر که در این نشست مشارکت کرده بود، با «ویرانگر» خواندن اقدامات ترکیه، حمله شدیداللحنی علیه این کشور داشت

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده نیز به ترکیه به دلیل تحرکات و اقداماتش در شرق دریای مدیترانه حمله کرد و گفت که آنکارا امنیت کشتی‌رانی در این منطقه را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر، در بیانیه پایانی نشست روز گذشته اتحادیه عرب، اقدامات ترکیه در سوریه، عراق و لیبی محکوم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 11
    فقط قانونه مغولی
    • JP ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      13 0
      قانون ترور و پژاک مگه کسی حالیش میشه؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 10
    اینها چندین سده بین مردم متمدن ایران و یونان زندگی کردند ولی هنوز که هنوز است با زمانی که احمد بن فضلان ،آنان را مشاهده کرد تفاوتی نکردند
    • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      10 0
      حاکمان بی غیرت کشورهای عربی ، در حالیکه بردگی اسراعیل و غرب صلیبی را گردن نهاده اند، به دستور اربابانشان بر علیه کشور پیشرفته و دموکراس ترکیه پارس میکنند، امارات نیم وجبی با پول باداورده نفتی جیب اربابان غربی خود را پرمیکند و حرفهای گنده تر از دهنش میزند! برای حفظ حکومتشان تن به بردگی اسراعیل داده است!!..
    • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 10
      محمد جان سفسطه نکن ترکیه مجری برنامه های غرب و اسراییل تو سوریه است قبل قدرت گیری کردها کی داعش به جان مردم انداخت
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      8 0
      بیچاره از چرندیات احسان یار شاطر تمدن تولید تمی شود ، هذیان گویی های محمد رضا ملعون را در قرن 21, دیگر کسی باور نمی کند ،میزان وضعیت موجود جوإمع است ،ترکیه را در تمام حوزه ها با هیچ کدام از جوامع مجاور نمی توان مقابسه کرد ،رقیب ترکیه فعلا فرانسه المان کره و برزیلند ،والا پیرامونیان در حدی نیستند که با ترکیه قابل قیاس باشند ،
    • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 4
      عزیزکم کره برزیل فرانسه و آلمان صاحب تکنولوژی و فناوریند نه مانند ترکیه مونتاژ کار ترکیه بهترین سود از ۸سال جنگ تحمیلی ایران و ۴۲سال تحریم ایران برده و با ایجاد هرج و مرج در اطراف و اگر روزی ایران با غرب خوب شود راه دلالی ترکیه و امارات بسته ترکیه میشود ترکیه با تحریم و محدودیت ایران ترکیه شد و پولهای داغ تاجران و اقازادگاه برای دریافت پاسپورت
    • سینا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      یکی از بزرگترین تاریخ نویس های ایرانی است و حقایق تاریخی رو بسیار خوب بیان کرده.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    12 0
    اتحادیه عرب 60 سال است بر علیه اسرائیل اعلامیه صادر می کند ,حالا 2تا اعلامیه هم بر علیه ترکیه صادر کند ،به کجای ترکیه بر می خورد ،اینها همگی جمع شوند ،حریف ایالت حتای ترکیه نمی شوند ، این نوع لفاظی ها یک تار مو از سر ترکیه کم نمی کند ،جوامع عربی ششدانگ طرفدار ترکیه اند ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس