اجبار به بازارگردان‌ها و نهادهای مالی بزرگ برای ورود به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برای کاهش افت بازار به بازارگردان‌ها و نهادهای مالی بزرگ اجبار می‌کنیم تا به کمک بازار بیایند.

به گزارش مشرق به نقل از صداو سیما، حسن قالیباف در حاشیه جلسه وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه افزود: سازمان بورس اقداماتی از جمله، بازارگردانی در بازار را انجام خواهد داد و به سهامداران و نهادهای مالی بزرگ اجبار می‌کنیم که وارد بازار شوند، زیرا اگر افتی در بازار صورت گیرد، بازارگردان‌ها می‌تواند جلوی افت را بگیرند یا کاهش دهند.

وی اضافه کرد: بازارگردان در بازار وجود دارد، اما سایزشان برای بازار فعلی ما کوچک است، اما قرار است بازارگردان‌ها دائم در بازار حضور داشته باشند تا نقدشوندگی سهام تضمین شود.

بیشتر بخوانید:

بورس یا بانک مرکزی؛ کدام یک عامل تورم هستند؟

رئیس سازمان بورس ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر سازمان بورس، انتشار اوراق تبعی است که این اوراق ابزار اطمینان بخشی در بازار سرمایه است و در این رابطه، برخی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

قالیباف گفت: قیمت‌ها در بازار سرمایه نوسان دارد و هر کسی که وارد بازار می‌شود، باید ریسک بازار را بپذیرد.

وی افزود: افرادی که قیمت سهامشان پایین آمده، صبر کنند تا به سود برسند و مردم باید سواد مالی و رفتاری را قبل از ورود به بازار فراگرفته باشند.

رئیس سازمان بورس گفت: افرادی که آشنایی به بازار ندارند، باید به سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری بروند، زیرا این صندوق‌ها ریسک کمتری دارد.

وی درباره استقبال مردم از صندوق پالایش یکم افزود: تا به امروز بدون احتساب پذیره نویسی بانک‌ها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس