کد خبر 1116684
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
ترامپ نمایه

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرده است که رییس‌جمهور آمریکا عاشق استفاده از تحریم علیه کشورهاست.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی امروز چهارشنبه اعلام کرده است که دونالد ترامپ، عاشق استفاده از تحریم علیه کشورهاست، اما هیچ مهارتی در انجام این کارها ندارد.

پایگاه ووکس‌نیوز همچنین با اشاره به شکست تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران، کره شمالی و ونزوئلا نوشته است که روسای جمهور آتی آمریکا باید از این اتفاقات درس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ اعتراف کرد عامدانه تهدید کرونا را کوچک‌نمایی می‌کند

در این یادداشت درباره توسل مفرط ترامپ به تحریم‌ها در موارد نوشت: «تغییر رفتار ایران؟ تحریم. برچیدن زرادخانه هسته‌ای کره شمالی؟ تحریم. خلع دیکتاتور ونزوئلا؟ درست حدس زده‌اید، تحریم.»

در ادامه این مطلب آمده است: «استفاده کور از قدرت اقتصادی آمریکا- در راهبردی که دولت نام "فشار حداکثری" بر آن گذاشته- از جمله شاخصه‌های سیاست خارجی ترامپ است. هیچ رئیس‌جمهوری تا به این حد برای حل مشکلات پیچیده به تحریم‌ها تکیه نکرده است.»

ووکس‌نیوز نوشته با این حال کارشناسان این را هم گفته‌اند که هیچ رئیس‌جمهوری تا به این حد از درک ماهیت جنگ اقتصادی و نحوه استفاده صحیح از آن عاجز نبوده است.

«دیوید بالدوین»، کارشناس مسائل اقتصاد بین‌المللی در دانشگاه پرینستون گفت: «من هیچ‌گاه ندیده‌ام که رئیس‌جمهوری تا این حد ناشیانه از تحریم‌ها استفاده کند.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس