کد خبر 1116677
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
سلیمی نمین نمایه

اگر علیه صهیونیسم صحبت کرده و صهیونیسم را به‌درستی یک تفکر نژادپرستانه قلمداد کنید، با شما برخورد خواهد شد که ضدیهود هستید.

به گزارش مشرق، «عباس سلیمی‌نمین» طی یادداشتی در روزنامه «وطن امروز» نوشت:

  اسائه ادب به مقدسات ملت‌ها بویژه ملل اسلامی مسبوق به سابقه است. ریشه در یک دوران طولانی دارد؛ از ابتدای پیدایش سلطه بر کشورهای اسلامی ما شاهد تحقیر یعنی در واقع تلاش برای تغییر دادن ملل اسلامی برای پذیرش سلطه بودیم.

۱ـ اصولا بدون تحقیر، سلطه امکان‌پذیر نیست یعنی به صورت عادی انسان حاضر نخواهد بود بپذیرد یکی بر دیگران برتر است و باید سلطه و استیلای او را بر خود بپذیرند. این فقط در شرایطی است که شما به این باور برسید- یا شما را به این باور برسانند- شما در همه زمینه‌ها پست‌تر از آن قوم مهاجم که می‌خواهد بر شما تسلط پیدا کند، هستید. بنابراین تحقیر مقدسات و اعتقادات یکی از پیش‌قراول‌ها یا پیش‌نیازهای سلطه است و این عامل مربوط به استعمار است، یعنی سلطه مستقیم.

۲ـ عامل دیگری هم وجود دارد که به نظام سرمایه‌داری برمی‌گردد و عمدتا تحت سلطه صهیونیست‌هاست. صهیونیست‌ها هر نوع اعتقاد و باوری را مانع رشد نظام سرمایه‌داری می‌دانند، زیرا مصرف تا حد زیادی با باورها و اعتقادات ارتباط دارد. لذا سرمایه‌داران و در رأس آنها صهیونیست‌ها، تلاش می‌کنند باورها را تخریب کرده تا یگانگی در مصرف ایجاد کرده و یکسان‌سازی کنند؛ همه یک مصرف داشته باشند و آن مصرف کالاهای تولیدی آنهاست.

نظام سرمایه‌داری تلاش می‌کند هر اعتقادی را که سد راهش می‌شود کنار زده و تخریب کند.

قطعا همه ملت‌هایی که می‌خواهند شأن و منزلت خود را حفظ کنند باید با این هجمه‌ها مقابله کنند و نمی‌بایست پذیرای این نوع هجمه‌ها باشند.

۳- توجیهات بسیار ساده‌لوحانه امثال رئیس‌جمهور فرانسه که «به خاطر آزادی بیان جلوی این توهین‌ها را نمی‌گیریم» از سوی ملل اسلامی و حتی انسان‌های غیرمسلمان ولی آزادی‌خواه قابل قبول نیست. در فرانسه شما نمی‌توانید علیه صهیونیسم سخن بگویید، زیرا بلافاصله تحت لوای آنتی‌سمیتیزم با شما برخورد می‌شود و می‌گویند شما ضدیهود هستید و ضدیهودیت را دامن می‌زنید.

اگر علیه صهیونیسم صحبت کرده و صهیونیسم را به‌درستی یک تفکر نژادپرستانه قلمداد کنید، با شما برخورد خواهد شد که ضدیهود هستید. این اگر چه دروغی بیش نیست چنانکه سازمان ملل متحد هم این را پذیرفت اما با فشار آمریکا مصوبه این سازمان درباره اینکه صهیونیسم برابر با نژادپرستی است را لغو کردند و با آنکه سازمان ملل ابتدا این مسأله را رسما در مجمع عمومی پذیرفت اما آنقدر فشار آوردند تا این مصوبه را پس گرفت.

همین مسأله‌ای که سازمان ملل درباره رژیم مجعول صهیونیستی طرح کرد را نمی‌توان در اروپا مطرح کرد و حول آن به بحث نشست حتی در دانشگاه‌ها.

۴ـ  واکنش رهبر بزرگوار انقلاب در این قضیه می‌تواند انسجامی در مخالفت‌ها ایجاد کرده و هزینه کسانی را که می‌خواهند اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفته و از این طریق نهضت رو به رشد اسلامی را تحقیر و تخریب کنند، با سختی‌هایی مواجه سازد. قطعا پیام حضرت معظم‌له باید مورد توجه همگان قرار گیرد و شیعه و سنی و سایر فرق اسلامی در این زمینه وحدت داشته باشیم تا بتوانیم ایستادگی لازم را در برابر این هجمه‌ها داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    در تایید نکته اول شما اضافه کنم زمانی که سیاه پوستان را در افریقا اسیر میکردند و به امریکا می اوردند، در اولین قدم انها را به میدان شهر مثلا بالتیمور اورده و به شلاق می بستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس