کد خبر 1116626
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
هنر نمایشی نمایه نمایش نمایه

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرست قراردادهای حمایت از اجرای آثار نمایشی توسط انجمن هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۸ را در سکوت خبری منتشر کرده است!

به گزارش مشرق، در راستای اجرای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه لزوم شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات، معاونت امور هنری وزارت ارشاد فهرست قراردادهای حمایت از اجرای آثار نمایشی توسط انجمن هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۸ را در سکوت خبری منتشر کرده است.

این فهرست در حالی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه بارگذاری شده است که هیچ اطلاع رسانی به رسانه‌ها در این زمینه صورت نگرفته و این خبر برای رسانه‌ها ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید:

دبیر جدید جشنواره تئاتر فجر و مسئولیت برداشتن آوار ابتذال!

با وجودی که سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ سال گذشته بر مساله شفافیت امور مختلف فرهنگی و هنری تاکید داشته است اما این شفاف سازی در حوزه تئاتر صورت نگرفته است. بعد از کش و قوس‌های فراوان و درخواست مکرر هنرمندان و رسانه‌ها مبنی بر اعلام میزان کمک هزینه‌های پرداختی به گروه‌های نمایشی بالاخره معاونت امور هنری اقدام به ارائه فهرستی از میزان حمایت‌های پرداختی به گروه‌های نمایشی در سال ۹۸ و البته تعداد اندکی نمایش در سال ۹۷ کرده است که رقمی نزدیک به ۵ میلیارد تومان را در برمی‌گیرد.

نکته مورد توجه در میزان حمایت از آثار نمایشی که به تفکیک سالن و تاریخ اجرا در این جدول مشاهده می‌شود ناعادلانه بودن این پرداخت‌هاست چون با نگاهی به این فهرست متوجه می‌شویم که رقم‌های پرداختی ارتباط زیادی به کیفیت، تعداد اعضای گروه و یا پرمخاطب بودن آثار ندارد بلکه در بیشتر موارد اعتبار نام‌ها، روابط و البته میزان شاکی بودن افراد از مورد حمایت واقع نشدنشان در رسانه‌ها است که باعث پرداخت کمک هزینه بیشتر به آنها شده است.

در این فهرست شاهد آثاری هستیم که در اجرای عمومی کمترین مخاطب را داشته و یا از کیفیت اجرایی مناسبی برخوردار نبودند اما بیشترین کمک هزینه را از انجمن هنرهای نمایشی دریافت کرده‌اند در حالی که شاهد هستیم آثاری که بازده مالی خوبی در اجرای عمومی داشتند و حتی چندین نمایش مستقل که با وجود نداشتن اسم و رسم توانسته بودند توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کنند کمک هزینه‌های ناچیزی دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد تأخیر در انتشار میزان حمایت از گروه‌های نمایشی و رسانه‌ای نشدن این فهرست به دلیل شائبه‌هایی است که در حال حاضر پیش آمده است چون این تصور پیش می‌آید که رفاقت و تنها برخورداری از لقب پیشکسوت در تئاتر ایران در گرفتن کمک هزینه از ارائه آثار جذاب و با کیفیت مهم‌تر است.

فهرست قراردادهای حمایت از اجرای آثار نمایشی را اینجا ببینید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 0
    تمام سازمان‌ها ادارات شده منبع بیادکه خبره؟ نظارت رو ول کردن به امان خدا.. هرچی آدم بی دین وغرب ده هست دست به دزدی وفسادمیزنه. سردستشون هم پیروکتلهای اصلاحاته ک قبح دزدی واشرافیت راازبین بردن توایران وتبلیغ بی دینی پشوندش فسادمیکنن
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    از اون روشنفکر ارشاد به شدت باید ترسید. اینها از کسانی هستن که 2030 رو با جدیت تمام دنبال می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس