عکس/ تجمع طلاب در اعتراض به سکوت وزارت امور خارجه در توهین به پیامبر

در پی اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی تهران دست به تجمع زدند و قرار است تا میدان فلسطین راهپیمایی اعتراضی انجام دهند.

به گزارش مشرق، در پی اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی تهران امروز با اجتماع مقابل سفارت فرانسه انزجار خود نسبت به این اقدام را نشان دادند. حاضران در این اجتماع قرار است در اعتراض تا میدان فلسطین راهپیمایی کنند. 

این تجمع با قرائت آیاتی از قرآن کریم و دعای توسل آغاز شد. 

تجمع کنندگان که از دست‌نوشته‌هایشان مشخص بود، آمریکا و رژیم صهیونیستی را باعث و بانی این دست اقدامات توهین آمیز می‌دانستند، با سردادن شعارهایی مانند « مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسراییل» انزجار خود را از شیطان بزرگ و ایادی خارجی و داخلی‌اش نشان دادند.

دانشجویان و مردم تجمع کننده همچنین دست نوشته‌هایی در دست داشتند که به نقش فرانسه در رابطه با اسلام هراسی و اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو اشاره می‌کرد.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون «سفارت فرانسه تعطیل باید گردد»، «سفیر این سفارت اخراج باید گردد»؛ «سازش با دشمنان نقشه خائنان است»؛ «اهانت به قرآن مایه ننگ دوران» ؛ «لبیک یا محمد(ص)»؛  «سکوت هر مسلمانان خیانت است به قرآن»؛ «مرگ بر فرانسه»؛ «فرانسه جنایت می کند آمریکا حمایت می‌کند» ضمن بیان اعتراض خود، خواستار اخراج سفیر فرانسه از کشور پاسخ قاطع مسولان دیپلماسی به اهانت صورت گرفته شدند.

* توهین به مقدسات امت بزرگ اسلام با اهداف شوم استکبار جهانی انجام  می‌شود

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع گفت: توهین به مقدسات امت بزرگ اسلام یقینا با اهداف خاص  و شوم استکبار جهانی انجام  می شود که برای مقابله و فایق آمدن به این پدیده باید انسجام و خروش و غیرت انقلابی مسلمانان جهان مانع از دستیابی به اهداف پلید ایشان شود. 

وی ادامه داد: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا اعتراض خود را به اقدام نشریه فرانسوی نشان دهیم و از سویی بگوییم این اقدامات که با حمایت استکبارجهانی و نوچه‌هایش در کشورهای غربی انجام می‌شود نمی تواند مسلمانان را در موضع ضعف قرار دهد.

دانشجویان، طلاب و مردم در بخشی از این تجمع به‌مناسبت ماه محرم و ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقابل سفارت فرانسه به سوگواری پرداختند.

تجمع کنندگان در ادامه این تجمع توافق امارات با رژیم صهیونیستی را نیز محکوم کرده و تاکید کردند این چنین اقداماتی نمی تواند عمر رژیم صهیونیستی را بیشتر کند.

بر همین اساس و بعد از قرائت بیانیه‌ای در محکومیت اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی؛ راهپیمایی تجمع کنندگان به سمت میدان فلسطین آغاز شد.

* آغاز راهپیمایی معترضان نسبت به اقدام موهن نشریه فرانسوی به سمت میدان فلسطین

بر همین اساس و بعد از قرائت بیانیه‌ای در محکومیت اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی؛ راهپیمایی تجمع کنندگان به سمت میدان فلسطین آغاز شد.

تجمع کنندگان راهپیمایی خود را از نوفل لوشاتو به سمت خیابان ولیعصر و میدان فلسطین آغاز کردند و در این مسیر ضمن سر دادن شعارهایی همچون  مرگ بر فرانسه؛ مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر اسرائیل؛ هرگونه اهانت به مقدسات مسلمانان را محکوم کردند.

عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام هم بخشی از اقدام تجمع کنندگان در مسیر راهپیمایی  بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 0
    شما هم یک روز نامه چاپ کنید بنویسید هولوکوست دروغ است ۸۸۸۸
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    سفیر فرانسه باید اخراج شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس