کد خبر 1116513
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
ربیعی

سخنگوی دولت گفت: دولت تصمیم دارد که ۴هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری دشت مغان را از املاک شرکت تفکیک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کند.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز  در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مصوبات هیات دولت گفت: مدت‌ها بود که جایگاه‌داران درخواست داشتند دریافتی آنها افزایش پیدا کند و از دستمزد خود ناراضی بودند؛ بیش از یکسال انجمن صنفی جایگاه‌داران این مطالبه را داشت.در جلسه امروز دولت تصویب شد که از ابتدای سال ۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین نفت گاز را ۷۰۰ ریال تعیین کند این افزایش در درآمد جایگاه‌داران تاثیر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: نحوه تامین حق العمل سوخت در جایگاه‌ها از محل منابع دولتی است که به هیچ وجه تاثیری بر قیمت بنزین و گازوییل نخواهد داشت و افزایش قیمت به مصرف کننده سوخت تحمیل ‌نمی‌شود و از منابع دولتی و سازمان برنامه و هدفمندی تامین می‌شود.

ربیعی گفت: دولت تصمیم گرفت که ۴هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری دشت مغان را از املاک شرکت تفکیک کند و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل و از این طریق این اراضی به عشایر و بهره برداران عرفی منطقه با همکاری استانداری اردبیل واگذار کند.

ربیعی افزود: در جلسه امروز دولت همچنین یک درخواست دیرین از عشایر کشور در استان اردبیل و منطقه دشت مغان بررسی و تصویب شد. این موضوع چند سال محل منازعه بود و آنها نگران بودند.

سخنگوی دولت اظهار داشت:  افرادی به صورت عرفی در زمین‌های منطقه دشت مغان کار می‌کردند و زمین‌های آن منطقه، مشمول خصوصی سازی شده بود و نگرانی‌هایی داشتند این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و حقوقی دولت بررسی و نهایی شد.

وی درباره گاز رایگان گفت: این بحث مطرح شده است اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.امسال بنزین و گاز گران نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس