کد خبر 1116004
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
مالکیت باشگاه صنعت نفت منتقل می شود/ انتخاب سرمربی پس از تعیین هیات مدیره و مدیرعامل

با موافقت وزیر نفت قرار است مالکیت باشگاه صنعت نفت آبادان به شرکت پالایش نفت آبادان واگذار شود.

به گزارش مشرق، جلیل مختار و مجتبی محفوظی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق حیدر عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس امروز به دیدار بیژن زنگنه رفته و با مطرح کردن مشکلات و دغدغه های باشگاه صنعت نفت آبادان از وزیر نفت درخواست کردند حمایت‌های لازم را انجام دهد. زنگنه هم به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم برای واگذاری این باشگاه، موافقت خود را با درخواست نمایندگان آبادان برای حمایت از صنعت نفت اعلام کرد.

در این جلسه مقرر شد مالکیت باشگاه صنعت نفت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به شرکت پالایش نفت آبادان منتقل شود تا مسئولان این پالایشگاه درباره انتخاب مجمع، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تصمیم گیری کرده و این تیم را زیر پوشش بگیرند. 

همچنین در حالیکه قرار بود واگذاری تیم های نفتی تا مهرماه انجام شود، طبق نظر وزیر نفت این موضوع یک سال به تعویق افتاد.

البته در حالیکه نام سیروس پورموسوی و صمد مرفاوی به عنوان گزینه های جدی سرمربیگری این تیم مطرح شده است اما انتخاب سرمربی جدید نفتی ها هم به پس از تعیین تکلیف مدیریت باشگاه موکول شده است.

بیشتر بخوانید:

فاجعه خاموشِ فوتبال ایران؛ بلاتکلیفی روی نیمکت‌ِ نیمی از تیم‌های لیگ برتر

برهمین اساس حسن نصر اصفهانی درباره آخرین وضعیت هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت پس از برگزاری جلسه روز گذشته نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت و اعلام حمایت بیژن زنگنه از این تیم اظهار داشت: من مدتی قبل از ریاست هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت استعفا دادم و کار را هم به دوستان سپرده‌ایم.

وی افزود: قرار است جلسه ای هفته آینده برگزار شود و درباره وضعیت باشگاه نفت تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد. اکنون دو سه مطلب مطرح است. طبق موافقت وزیر قرار است مالکیت باشگاه صنعت نفت از شرکت ملی پالایش و پخش ایران به شرکت پالایش و پخش آبادان منتقل شود که این انتقال داخلی و مثبت است.

رئیس مدیره مستعفی باشگاه صنعت نفت ادامه داد: در این حالت مسئولان پالایشگاه به آبادان بهتر و راحت‌تر می‌توانند در مورد صنعت نفت تصمیم گیری کنند با توجه به اختیاراتی که دارند. بحث دوم این است که با موافقت وزیر نفت قرار شد مهلتی که برای واگذاری باشگاه‌های زیرمجموعه وزارت نفت تا مهر امسال در نظر گرفته شده بود یک سال دیگر به تعویق بیفتد.

نصر اصفهانی ادامه داد: این مسائل سیگنال‌های خوب و مثبتی است که می‌تواند به تیم‌های نفتی  کمک کند. باید از نمایندگان محترم مجلس و وزیر نفت که برای این موافقتنامه مساعدت کردند تشکر کنم. 

 وی درباره اینکه چه زمانی قرار است اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه صنعت نفت مشخص شوند گفت: اکنون که با انتقال مالکیت به شرکت پالایش و پخش آبادان موافقت شده مجمع دو باشگاه هم از سوی مسئولان این پالایش‌خانه مشخص می‌شوند. این موارد حقوقی است و فرایند مشخصی دارد و باید این انتقال‌ها در ثبت شرکت‌ها انجام شود. درنهایت علی‌الاصول اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه را شرکت پالایش  و پخش آبادان انتخاب می‌کند.

وی درباره مطرح شدن نام سیروس پورموسوی و صمد مرفاوی به عنون جدی‌ترین سرمربی‌های صنعت نفت گفت: باشگاه صنعت نفت در حال حاضر برای انتخاب سرمربی هیچ اقدامی نکرده است و منتظر تعیین تکلیف مدیریت باشگاه است. مطرح شدن این نام‌ها هم گمانه‌زنی است.

رئیس مستعفی هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت تصریح کرد: امیدوارم پس از مشخص شدن وضعیت مدیریتی باشگاه برای انتخاب سرمربی هم تصمیم خوبی گرفته شود و اعضای جدید هیأت مدیره یا دوستانی که سال ها برای این تیم زحمت کشید، تمایل به باقی ماندن در این هیأت مدیره دارند کار را جلو ببرند.

نصراصفهانی ادامه داد: این تیم استخوانبندی خوبی دارد. بچه‌های صنعت نفت از تیم‌های پایه بالا آمدند و تیم خیلی خوبی داریم. آنها هم منتظر تعیین تکلیف شدن وضعیت باشگاه هستند که امیدوارم هر چه سریع‌تر این مسائل انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس