کد خبر 1115986
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
مجید جلالی: استقلال با استراماچونی هم موفق نمی‌شود/ اگر مسئول بودم درباره خارجی‌ها تصمیمات شدیدتری می‌گرفتم

مجید جلالی گفت: شاید بتوانیم فیفا را متقاعد کنیم که واقعاً در پرونده ویلموتس سرمان کلاه رفته است.

به گزارش مشرق، مجید جلالی مربی و کارشناس فوتبال کشورمان گفتگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

فصلی که گذشت، عادی و همیشگی نبود و خیلی از قواعدش تغییر کرد. متأسفانه در کشور ما تحلیلی وجود نداشت که در دوران پسا کرونا چه اتفاقی می‌خواهد در فوتبال بیفتد. یک فصل فوتبالی باید 10 ماه طول بکشد ولی وقتی 14 ماه می‌شود، تحولات زیادی در آن رخ می‌دهد و فرسایشی و مخرب می‌شود. چه از نظر پیشرفت بازیکنان و آسیب دیدگی‌ها و چه رده‌بندی تیم‌ها مشکلاتی بود که به وجود آمد.

اینکه بازی‌ها باید انجام می‌شد، اجتناب‌ناپذیر بود و اگر انجام نمی‌شد، مشکلات چندین برابر می‌شد. البته اگر بازی‌ها روی روال خودش انجام می‌شد، جایگاه تیم‌ها و مربیان فرق می‌کرد. یک سری تیم‌ها می‌توانستند سهمیه داشته باشند که الان ندارند یا برعکس. در میانه و پایین جدول هم همین طور.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ویلموتس در هیاهوی بازگشت استراماچونی فراموش نشود!

اقدامات ما کلاً واکنشی است و بر اساس آسیب شناسی نیست. این طور عمل نمی‌کنیم که آمدن خارجی‌ها از 30 سال پیش برای‌مان سود داشته یا ضرر و بعد به جمع‌بندی برسیم. الان برای این چنین واکنشی را داشته‌ایم که احساس می‌کنیم بشدت سرمان کلاه رفته. حالا از طرف خارجی‌ها بوده یا واسطه‌ها ولی سرمان کلاه رفته و این یک حقیقت است. حالا در واکنشی کوتاه مدت گفته‌ایم خارجی‌ها فعلاً نیایند. البته من اگر مسئول بودم، به خاطر اینکه به فیفا و خارجی‌ها بفهمانیم سرمان کلاه رفته، شاید تصمیمات شدیدتری هم می‌گرفتم!»

استقلال به آرامش نیاز دارد

- استقلالی‌ها فکر می‌کنند اگر استراماچونی را بیاورند، همه چیز برای‌شان خوب می‌شود، در صورتی که با اطمینان چنین اتفاقی نخواهد افتاد. استقلال نیاز به آرامش و ثبات دارد و این چیزی است که چندین سال است ندارد. اگر به آرامش برسند، استراماچونی را بیاورند، موفق می‌شوند. مجیدی را هم سرمربی بگذارند، موفق می‌شود. در این چند سال هر مربی که به استقلال آمده، آرامش نداشته، در حالی که اگر الان هم به این تیم آرامش بدهند، شما یک تیم متحول در آسیا می‌بینید.

- یک مربی وقتی موفقیتی به دست می‌آورد، به آینده فکر می‌کند. من خودم وقتی تیمم برنده می‌شود و بچه‌ها در رختکن در حال شادی هستند، از همان جا به فکر بازی بعد هستم. آینده مسأله‌ای است که می‌تواند یک مربی را خوشحال یا نگران کند. مسلماً یحیی هم حالا نگران آینده است.

- علی دایی یا امیر قلعه نویی الان باید سرمربی تیم ملی می‌شدند ولی زمانی که سرمربی شدند، آنها را سوزاندند. البته همه دوست دارند یک شبه ره صد ساله را بروند ولی افراد تصمیم گیرنده هم باید این فرآیندها را بشناسند.

مسئولان ساده و ویلموتس شیاد!

شاید بتوانیم فیفا را متقاعد کنیم که واقعاً در پرونده ویلموتس سرمان کلاه رفته است. بله مسئولان ما قطعاً خیلی اشتباه داشته‌اند و ساده لوحی کرده‌اند ولی طرف مقابل ما هم آدم شیادی بوده است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابراهیم DE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    11 0
    من نمیدونم مربیان عزیزی که هی تیم ها رو میفرستن دسته پایین تر با این دانش زیاد چرا نمیتونن یه بار یه تیم و قهرمان کنند... عزیزم نظرات کارشناسی ندین چیزی نمیشه خدایی... بذارین چهارتا مربی با دانش بیان جای شما از رده خارجا ...
  • CA ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 2
    این قراد با آسترا چه نوع قراردادی هست که بخشی به فورس مازور اختصاص داده نشده. در هر قرارداد بایستی بخشی به موارد فوری مازور اختصاص داده شود و شرایطی خارج از اراده فرد گروه ویا باشگاه و بنگاه را بیان کند مانند تغییر قواعد کشوری و ورزشی و یا های بین المللی. این قرارداد آسترا را چه کسی تنظیم کرده که به قواعد داخلی ایران بی اعتنا بوده! آیا بایستی اجازه داد که چنین قراردادهای غیرقانونی در باشگاههایی که پول آن از بودجه عمومی پرداخت می‌گردد برقرار باشد. آیا این نشان نمی‌دهد که این نوع از مدیریت علیه منافع مردم ایران هست؟! آیا وزیر نبایستی پاسخگوی چنین قراردادهایی باشد؟! مشخصا نوعی از اعمال نفوذ جهت مونوپولی در مدیریت این باشگاه‌ها از طرف وزارت ورزش و یا نهادهای ذی نفوذ هست. بایستی این عوامل پاسخگو کردند و در ضمن این قرارداد لغو شده و هزینه آن را وزارت ورزش پرداخت کند. مجلس بایستی پیگیر باشد تا عوامل اصلی چنین قراردادهایی محاکمه گردند. موضوع حقوقی هست و حتی فیفا نخواهد توانست علیه آن عملی انجام دهد چون در قرارداد قوانین داخلی نقص شده و مشخصا بخشی از پول شویی هست که بایستی با آن مقابله گردد.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      شخص وزیر ورزش فعلا بابت قرارداد فاجعه بار با ویلموتس باید جواب بده و نیاز نیست دیگه تو امور باشگاه ها دخالت کنه چون هر وقت اینکارو میکنه یا مربی فراری میشه یا قرارداد چند ده میلیاردی میبنده فاجعه به بار میاد-اسمش وزیر ورزشه نه رئیس فدراسیون فوتبال
  • US ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    آقای جلالی عزیز! این استقلال با این مدیریت، اگه زیدان و مورینیو و گواردیولا رو هم بذاری سرش موفق نمیشه!
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    اخه شما که تفکراتت واسه عهد بوقه بعد هر تیمی رفتی بجای پیشرفت فقط نزول کرده چی میگی؟؟؟ یادت رفت تو همین گل گهر انقدر که تیمت ضعیف بود استعفا دادی
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    پول مملکت رو دارن این پان فارس به خاطر فوتبال هدر میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس