کد خبر 1115905
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
مورالس

دادگاهی در بولیوی از حضور رئیس‌جمهور پیشین این کشور در انتخابات مجلس سنا ممانعت به عمل آورد.

به گزارش مشرق، «اِوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی با حکم دادگاهی در این کشور، از حضور در انتخابات مجلس سنای بولیوی محروم شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادگاهی در بولیوی شامگاه دوشنبه به وقت محلی (بامداد امروز به وقت تهران) دادخواست حقوقی مورالس برای نامزد شدن در انتخابات مجلس سنای این کشور را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، قاضی «آلفردو جیمز» به یک رسانه محلی گفت که مورالس به دلیل نداشتن شروط اقامت در بولیوی، نمی‌تواند از حزب «جنبش سوسیالیسم» نامزد انتخابات سنا شود.

مورالس هم‌اکنون در آرژانتین حضور دارد و انتخابات سراسری بولیوی نیز قرار است در تاریخ هجدهم اکتبر امسال برگزار شود.

مورالس که اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی است، با وجود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری که پاییز امسال برگزار شد، از جانب مخالفان به دست بردن در آرا و تقلب متهم شد. او هرچند با برگزاری دوباره انتخابات موافقت کرد، اما نهایتا ۲۱ آبان تحت فشار مخالفان مورد حمایت آمریکا، بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد. او برای «انجام امور درمانی» راهی کوبا شد و سپس به آرژانتین پناهنده شد.

از آن زمان، دولت کودتای بولیوی به ریاست «جنین آنز» که از نوادگان استعمارگران اولیه بولیوی است، اعتراضات مردم را با سرکوب و خشونت پاسخ داده است و کشتار بومیان این کشور را بار دیگر احیا کرده است.

ماه گذشته هزاران نفر از مردم بولیوی در اعتراض به دومین تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواستار برکناری رئیس‌جمهور موقت این کشور شدند که با کودتای تحت حمایت آمریکا روی کار آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 1
    هیچ کودتایی پابرجا نمانده این هم از بین می رود و مورالس بر می گردد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 1
    باید فشارها بر دولت کودتا و ارتش افزایش یابد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 1
    باید روسیه و چین فشارها را بر دولت کودتا افزایش دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس