کد خبر 1115773
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
یوری بوریسوف

معاون نخست وزیر روسیه امروز در دمشق تاکید کرد که کشورش به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم و همچنین بازسازی آن ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه امروز دوشنبه تأیید کرد که مسکو به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم و ​​همچنین تلاش‌های خود برای بازسازی آن ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، دفتر معاون نخست وزیر روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:« بوریسوف امروز در دمشق با «حسین عرنوس» نخست وزیر جدید سوریه دیدار کرد؛ دیداری که برای درک مشترک ما از چگونگی توسعه روابط روسیه و سوریه در آینده نزدیک بسیار مهم بود».

بیشتر بخوانید:

جزئیات دو تجاوز نظامی اخیر به خاک سوریه

این مقام روسی با اشاره به اینکه حسین عرنوس قبل از تصدی پست نخست وزیری سوریه در مقام وزیر منابع آبی این کشور نقش پر رنگی در اجرای پروژه‌های مهم در روابط تجاری و اقتصادی میان روسیه و سوریه داشته است، گفت: «امیدواریم انتصاب عرنوس به عنوان رئیس دولت سوریه انگیزه‌ای جدیدی به توسعه روابط سازنده و نزدیک میان دو کشور باشد».

بوریسوف به نخست وزیر سوریه اعلام کرد که روسیه به حمایت از سوریه چه در جنگ با تروریسم و ​​چه در سطح سیاسی یا در بازسازی اقتصاد سوریه ادامه خواهد داد.

یک هیأت عالی‌رتبه روسی به سرپرستی «یوری بوریسوف» قائم مقام نخست‌وزیر روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به سوریه رفته و در حال دیدار با مقامات این کشور است.

منابع روسی این سفر را  «محوری» توصیف کرده‌ و گفته‌اند که در آن، مهم‌ترین مسائل مرتبط با پرونده سوریه در سطوح دیپلماتیک، سیاسی، نظامی و اقتصادی با مسئولان سوری به بحث گذاشته می‌شود.

نکته قابل توجه، درباره سفر لاوروف به سوریه است که پس از ۹ سال انجام پذیرفته است. وزیر خارجه روسیه آخرین بار در فوریه ۲۰۱۲ به دمشق رفته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خدایی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    باید تروریست های مونده در استان های ادلب و عفرین و شهرک های جرابلس و الباب و عزیز را اکسازی بشود و ترکیه اشغالگر خاک سوریه را ترک کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس