بنی فاطمه ریحانه الحسین شب هشتم

استاد حوزه علمیه گفت: علاقه‌مندی و گرایش مردم دنیا به اسلام حقیقی سبب بروز اینگونه حرکات سخیف می‌شود. اینها خیال می‌کنند با فوت می‌توانند جلوی انتشار نور خدا را بگیرند.

به گزارش مشرق، در شماره جدید «شارلی ابدو»، کاریکاتور توهین‌آمیزی که ژان کابو از پیامبر گرامی(ص) کشیده بود، نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر از پیامبر اسلام(ص) روی جلد مجله منتشر شده است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود. ۱۲ کاریکاتور موهن درباره پیامبر اسلام(ص) اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد. پیش از این و در سال ۲۰۱۵ اقدام توهین آمیز روزنامه فرانسوی علیه پیامبر اکرم (ص) موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان برانگیخته بود و مسلمانان با تظاهرات در نقاط مختلف جهان این اقدام را محکوم کرده بودند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، با اشاره به این موضوع گفت: این مجله «شارلی» سابقه‌ای بد در توهین و کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های مقدس و معتبر دارد. علاوه بر توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، توهین به حضرت مریم سلام‌الله‌علیها و پاپ را نیز در کارنامه خود دارد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: البته طبیعی است وقتی بیش از سه هزار نفر از نیروهای بزرگ‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی داعش از فرانسه باشد توقعی بیشتر از این نباید داشت.

این استاد حوزه علمیه در واکنش به اینکه ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفته: «اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم» گفت: این اقدامات قطعاً با هدایت و حمایت دولت فرانسه صورت گرفته و البته که باید واکنشی اینچنینی داشته باشند، ضمن اینکه این نوع اقدامات و واکنش‌ها از سیاست و عصبانیت آن نشات گرفته است بدان معنا که حتماً قصد ضربۀ سیاسی به اسلام و مسلمین دارند.

«لازمۀ این کار آنان، انحراف افکار عمومی مسلمانان است تا نسبت به برنامۀ موردنظر واکنش نداشته باشند؛ به عنوان مثال، قصد توطئه‌ای در لبنان دارند تا حزب‌الله و جریان مقاومت را تضعیف و اختلاف‌افکنی را تقویت و اسرائیل را حمایت کنند.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: عصبانیت آنان به جهت این است که «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْواجاً» تحقق پیدا کرده است، علاقه‌مندی و گرایش مردم دنیا به اسلام حقیقی سبب بروز اینگونه حرکات سخیف می‌شود. اینها خیال می‌کنند با فوت می‌توانند جلوی انتشار نور را بگیرند در حالیکه خدای متعال فرموده است: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» باید در انتظار گسترش نورالله در جهان باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 4
    تشیع ولایت مدار منظورش بایستی باشه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    دقیقا
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 0
    دقیقا به همین دلیله دارن از ترس میمیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس