کد خبر 1115682
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
بازگشت زائران از مرزهای چذابه و شلمچه

سفیر ایران در بغداد توضیحاتی درباره اربعین امسال و مساله ورود زائران خارجی به عراق و نیز رفت و آمدهای تجاری به این کشور ارائه داد.

به گزارش مشرق، ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد در پاسخ به این سوال که امروز در برخی از رسانه‌ها اظهار نظری از استاندار کربلا منتشر شده مبنی بر اینکه این استان آماده پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی نیست، گفت: به نظر می‌رسد از صحبت‌های ایشان برداشت اشتباهی صورت گرفته و گویی قرار است ایشان امشب در مورد این صحبت‌ها توضیح دهد و بگویند که منظورشان چه بوده است.

بیشتر بخوانید:

طرح ویژه حشدالشعبی عراق برای مراسم اربعین

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع اربعین همان طور که پیش از این نیز اشاره شده عراق زائر خارجی برای اربعین به خاطر شرایط کرونا نمی‌پذیرد، گفت: این موضوع کاملا روشن است و دولت عراق برای پذیرش زئران در ایام اربعین با توجه به شرایط کرونا و تبعات احتمالی آن آمادگی ندارد و زائر خارجی نمی‌پذیرد.

ببینید:

فیلم/ تکذیب اظهارات استاندار کربلا درباره سفر اربعین

مسجدی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: مدتی مرزها بسته شده بود ولی اکنون هفته‌ای دو روز امکان رفت و آمد از مرزها وجود دارد و آن نیز برای بحث تجاری است.

وی با بیان اینکه در آینده این تردد به چهار روز در هفته افزایش پیدا می‌کند، گفت: پروازهای هوایی نیز کاملا تعطیل شده بود ولی به تدریج این زمینه فراهم شد که یکی دو پرواز در هفته انجام می‌شود که این موضوع نیز شامل موارد خاص است و شامل زائر نیست. مثلا شامل دانشجویانی است که فعالیت دانشگاه‌های آن‌ها آغاز شده و یا افراد بیمار،‌ تجار، دیپلمات‌ها و یا کسانی است که در عراق مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 12
    عجب پس اینطوریه!!!! از ۲۰ ملیونی که در راهپیمایی اربعین هستند یک تا ۲ ملیون ایرانی اند و کمتر از یک ملیون از کل کشور های خارجی پس مشکل فقط ما هستیم بقیه موارد بهانه است!
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      7 0
      واقعا مجبوری درباره چیزی که اطلاعات کامل نداری و همه جوانبش رو بررسی نکردی نظر بدی؟ الان ماه هاست با فکر اینکه پیاده روی اربعین تعطیل بشه اشکهام سرازیر میشه، ولی چه میشه کرد؟ اولا حدود ۵-۶ میلیون ایرانی میرن زیارت ثانیا عراق مسئول جون مردمشه، اینم نمیتونی بفهمی؟ ثالثا به تبعات بین المللی و ضد تبلیغی شلوغی های اربعین تو رسانه ها فکر کردی؟ رابعا عراق شاید حتی برای مردمش هم محدودیت بذاره واقعا مجبور نیستیم درباره همه چیز اظهار نظر کنیم اون هم با دید نژاد پرستانه!
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      3 2
      20:29حالا تو 6میلیون کجا اوردی همون 2میلییون درستره
    • فرزند ایران IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      5 الی 6 میلیون نفر در ایام اربعین از طریق مرزهای ایران وارد عراق می شوند. به سادگی می توانید این را بفهمید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    15 1
    برکت اربعین حسینى رانبایدازدست دادبایددولت عراق وایران هماهنگ کنندکه حداقل تعدادى باملاحظات ضروری ولازم حتی براى دوروزه وازبیرون وحومه نجف اشرف تاحومه کربلای مقدس درراه پیمایی شرکت کنندوبرگردند.
  • ایرانی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    8 1
    حس ام شاید مثل احساس دلتنگی آدم و حواست که پس از بهشت به زمین هبوط کردند مزه ی حضور در اربعین و چشیدیم ،تشنه شدیم و سپس مخروم
  • حسینعلی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    لعنت خدا بر دشمن اسلام آمریکا چین که با هدف این بیماری رو به وجود آوردن اینها می‌دونستن با توجه به شهادت سرار مقاومت حاج قاسم و شهید مهدی المهندس اگر اربعين باشه یه شور عجیبی همه جهان رو میگیره و نمیتونن دیگه بر جهان سلطه داشته باشن لذا این بیماری رو ترتیب دادن و به هدفشون رسیدن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    سلام دروغ میگن ما عرب هستیم عربی میفهمیم ایران خودش نمیخواد مرز باز کند ولی میزاره مردوم به سفر کیش شمال برن عجب دولت مسلمونی هستیم
  • سیدحبیب موسوی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    سلام علیکم دررابطه با کلیپ انتشار شده از سوی استاندار کربلا که مسئولین ایرانی گفتند که اشتباه ترجمه شده ،نه ترجمه اشتباه بوده نه درک و فهم ما از این موضوع واضح،شما ترجمه کردن بلد نیستید من یک عرب زبان هستم و زبان مادریم عرب هست خوب میفهمیم وخوب بلد هستیم استاندار کربلا چی گفتی مشکلی باورود زائران خارجی نداره وراه برای همه باز است وتأکید براین کرد که از همه ی قاره ها میتواند به زیارت اربعین مشرف شوند،آقایون مسئولین استاندار یک استان خود سرانه الکی از خودش چیزی نمیگه اگر از بالا دستور ندن عراق مشکلی نداره ما چندساله زیارت میرم باخیلیاها آشنا شدیم ودرارتباط هستبم که مشکلی ندارن که زائران خارجی بیان،آقایون مسئولین ایران شماها مشکل دارین با امام حسین بامخرم با اربعین برای محرم هزارتا بند پروتکل گذاشتین اما برای شمال و بازار مراکز تجاری وغیره هیچ شمال وغیره کرونا نداره اما تا رسید به محرم و کربلا نه نه کرونا هست مثل اینکه فراموش کردین امام حسین شفیع ما تو این دنیا و آخرت هست فراموش کردین که تربتش شفابخشه ،خدا راشاهد میگیرم اگر کاری نکنید که مردم برن زیارت امام حسین و خدایش از تک تکتون نمیگذرن ،عقیده ما اینه که مجالس امام حسین وزیارتش هیچکی نه مریض میشه نه به کرونا مبتلا میشه،....
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      1 0
      با نظر ایشون موافقم دشمنان اسلام به شدت از اجتماع اربعین می ترسند و حتی غیر مسلمانها هم از این موضوع استقبال می کنن لذا به هر طریقی باید جلو پیاده روی اربعین رو بگیرن و دارن همین کار رو هم می کنن. چطور ملت آزادن روز تاسوعا عاشورا کنار دریا هر جوری تفریح کنن٬ مترو و اتوبوس به صورت فشرده سوار بشن اما برای پیاده روی اربعین کرونا هست. ان شاالله که همه عاشقان با یاری امام زمان به زودی به آرزوشون برسن .
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      درست میگین
    • ... IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      کاملا درسته . آقای روحانی اگه رئیس جمهور هستی دلیل نمیشه که هر غلطی که می خای رو بکنی. هرکاری کردی چشمامون روبستیم و هیچی نگفتیم.ولی الان ک میخای جلوی رفتن به کربلا رو بگیری مانمی تونیم ساکت بشینیم.
    • صلی الله علیک با اباعبدالله IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      احسنت
  • کلب الحسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    آقایون مطمئن باشید امسال اربعین همه تو کربلایم
  • ابراهیم قربان زاد IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا یک تعدادی کوتاه فکر راه کربلا را بستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس