کد خبر 1115334
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
سابقه طولانی توهین به مقدسات در غرب/ از سلمان رشدی تا شارلی ابدو

یک کارشناس مسائل رسانه، با ‌اشاره به اقدام نشریه «شارلی ابدو» فرانسه در توهین مجدد به پیامبر اسلام «ص» اظهار کرد: این اقدامات هماهنگ شده و در راستای مقابله با جریان مقاومت صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، نادر طالب‌زاده، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، تصریح کرد: خبرنگاری از آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد توهین این مجله فرانسوی به پیامبر اسلام پرسیده که او گفته این اقدام را در چارچوب آزادی بیان می‌دانیم و نمی‌توانیم محدودیتی در این زمینه ایجاد کنیم، در واکنش به این اظهارات مکرون، خبرنگار سؤال‌کننده خطاب به وی گفته پس چرا انتقاد از هولوکاست در فرانسه جرم است و دانشمندانی چون رژه گارودی به خاطر این موضوع جریمه شدن و به زندان محکوم شدند که مکرون در برابر این موضوع سکوت کرد و پاسخی نداشت که به خبرنگار سؤال‌کننده بدهد.

بیشتر بخوانید:

سابقه طولانی توهین به مقدسات در غرب

ماکرون: کفرگویی جزو آزادی بیان است

طالب زاده با بیان اینکه در پشت این اتفاقات انگیزه سیاسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیش از این اهانت به مقدسات به این اندازه در غرب نبود، در زمانی سلمان رشدی اقدام به توهین به پیامبر اسلام کرد که این موضوع با واکنش کشورهای اسلامی روبه‌رو شد و کشورهای غربی فهمیدند که نباید به ساحت پیامبر اسلام توهین کنند ولی بعد از مدتی دوباره نشریات غربی اقدام به تکرار توهین‌های خود کردند.

وی با بیان اینکه واکنش کشورها و امت‌های اسلامی در این زمینه بازدارنده است، اظهار کرد: کشورهای غربی از توسعه جریان مقاومت در منطقه احساس خطر می‌کنند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    13 0
    پس چرا انتقاد از هولوکاست در فرانسه جرم است و دانشمندانی چون رژه گارودی به خاطر این موضوع جریمه شدن و به زندان محکوم شدند؟ که مکرون در برابر این موضوع سکوت کرد!
  • مصطفی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 1
    هر بار که این توهینهارو تکرار کنن چه تو این نشریه چه نشریه های دیگه، باید دره اون نشریه حمامی از خون بیوفته؛خون اون آشغالهایی که اونجا کار میکنن تا حساب کار بیوفته دستشون.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    3 0
    برای بار چندم، بهترین دفاع حمله هست!! هولوکاست، خانواده سلطنتی انگلیس، فرانسه، دانمارک همه..... مثلا : شنیدین لویی چهاردهم زنا زاده بوده و باباش معلوم نبوده؟؟! یک منبع موثق که خواست نامش فاش نشود به خودم گفت!!! آقا شروع کنین تا دیر نشده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس