کد خبر 1115242
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
حشدالشعبی نمایه

سازمان الحشد الشعبی عراق از تدوین یک طرح ویژه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی و آمادگی برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش مشرق، تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی عراق از طرح زودهنگام خود به منظور تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) با استفاده از پهپاد و فراخوان برای آماده‌باش ۵ هزار نیروی ذخیره  خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ابراز ارادت عضو حشدالشعبی به رهبر انقلاب و حاج قاسم +عکس

این تیپ طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: یک طرح ویژه  زودهنگام برای تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) تدوین کرده است که شامل بخش‌های خدمات، امنیت، پزشکی و بهداشتی و سایر امور با هماهنگی طرف‌های رسمی است.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی این تیپ شرایط استثنایی ویژه این کشور در سایه همه‌گیری کرونا را بررسی کرده و طرحی متفاوت از طرح‌های سال پیش ارائه کرده است که شامل فراخواندن پنج هزار نیروی ذخیره برای تامین امنیت ورودی‌های شمالی، شرقی و جنوبی شهر کربلای مقدس است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی از بعد امنیتی کاملا برای اجرای این طرح آمادگی دارد و دارای پهپادهایی است که می‌توانند کربلا را پوشش دهند و برای نخستین‌بار به خدمت گرفته می‌شوند و وظیفه نظارت امنیتی و پیگیری حرکت و آمد و شد زائران حسینی (ع) و خودروها و ... را برعهده خواهند گرفت. 

در پایان این بیانیه آمده است که مراسم امسال با سالهای پیش متفاوت است و این تیپ بها داشتن تجربه‌های لازم برای انجام این مراسم از کلیه زائران عزیز می‌خواهد که به ضوابط و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی پایبند باشند.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در  کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه  این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا  بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی  از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این احتمال وجود دارد که تنها برای زائران ساکن عراق این مراسم برگزار شود. 

پیش‌تر «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: مقامات عراقی تا این لحظه اعلام کرده‌اند بنا دارند امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    توراخدا راه رابرای زاعرین امام حسین باز کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس