کد خبر 1115178
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
منتجبی

«اکبر منتجبی»، معاون سردبیر(محمد قوچانی) در روزنامه سازندگی، در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، انتقادات تندی را علیه دولت و شخص حسن روحانی مطرج نموده است.

به گزارش مشرق، «اکبر منتجبی»، معاون سردبیر(محمد قوچانی) در روزنامه سازندگی، در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، انتقادات تند و بی]‌سابقه‌ای را علیه دولت و شخص حسن روحانی مطرج نموده است.

اکبر منتجبی

او در این مطلب با تیتر «کدام روحانی؟» نوشت:

" این روزها مدام فکر می‌کنم ما با کدام روحانی روبرو هستیم؟ مردی که سال ۹۲ تا ۹۶ دیدیم یا فردی که از سال ۹۶ تا الان با او سر کار داریم؟
روحانی اول، مرد با انگیزه‌ای بود که حتی برای صد روز اول خود نیز برنامه و راهبرد داشت. قدم به قدم که جلوتر می‌آمد، می‌شکفد و حامیانش را هیجان‌زده و غافلگیر می‌کرد. قطار جدا شده از گِل،‌ توفنده‌تر از قبل حرکت می‌کرد. همه‌چیز بسامان بود و اگر نقصی وجود داشت می‌دانستیم هم انگیزه‌ی رفع آن وجود دارد و هم دولت قطعا برایش برنامه‌ای خواهد چید.
چهارسال اول موفقیت‌های دولت کم نبود، اگرچه کارشکنی‌ها علیه روحانی و دولتش نیز کم نبود. مخالفانش برای آنکه نشان دهند چیزی تغییر نکرده از هر حربه‌ای علیه‌ش استفاده می‌کردند اما چاقوی روحانی بُرنده‌تر از عمل آنان بود.یک جمله، یک کنایه یا یک برنامه آنها را آچمز می‌کرد.
سال ۹۶ مردم به تداوم این روحانی که هم برنامه داشت، هم انگیزه، هم نیرو و هم مدیران نسبتا معقول، رای دادند اما هر چه جلو آمدیم، شگفت‌زده‌تر شدیم. یک چیزی عوض شده بود که ما نمی‌فهمیدیم. یک اتفاقی دور از چشم ما رخ داده بود که نمی‌دیدیم. فردی را می‌دیدیم که منفعل شده است. وزیرانش جز یکی دو مورد بقیه بی‌برنامه‌ بودند و این وضعیت تداوم یافت.
محافظه‌کاری، سیطره‌اش بر کل دولت سایه انداخت. گرانی‌های افسارگسیخته از راه رسید و دیگر کالایی نمانده که چندین برابر نشده باشد. فدرت خرید مردم روز به روز کاهش یافت و قیمت‌ها روزبه‌روز افزایش یافت.
همه چیز به کوچه‌ی بن‌بست رسید، سیاست خارجی قفل شد و سیاست‌داخلی گره کور.
ما هر روز منتظر عمل بودیم اما بی‌عملی می‌دیدیم. حیرت‌زده بودیم که روحانی کجاست؟ اگر آن فردی که دیده‌بودیم حسن روحانی بود؛ پس این شخص که همان شمایل را دارد،کیست؟
واقعیت این است که اعتبار و ارزش مدیران در بزنگاه‌ها افزایش می‌یابد یا از بین‌ می‌رود.
اگر در وزیر کشور در جایی که باید نقش‌آفرین باشد تعلل کند؛ اگر وزیر اقتصاد، درمانی برای ارزش پول ملی نداشته باشد؛ اگر وزیر کار، بیکاری را درمان نکند؛ اگر آموزش و پرورش در دوره‌ی سلطه‌ی کرونا بچه‌ها را وادار به مدرسه رفتن کند؛ اگر وزیر علوم دانشجویان را رها کند، اگر رییس بانک مرکزی دلار را نتواند مهار کند و وزیر صنعت نداند چرا پراید ۱۰۰ میلیون می‌شود؛ و اگر... همه نشان می‌دهد که متاسفانه ما در وضعیت بی‌دولتی هستیم. در چنین وضعی حتی اگر رییس جمهور کارآمد باشد باز نتیجه در گِل نشستن است. وزیر ضعیف و بدبرنامه اعتبار رییس و کشور را با هم از بین می‌برد."

گرچه دعاوی منتجبی درباره دولت اول روحانی، خود جای حرف و حدیث بسیاری دارد و بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که اصولا مبانی حکمرانی در ذهن و عمل دولت «اعتدال» دچار مشکلات جدی و ریشه‌ای است که در وضعیت فشار بیرونی تنها ناکارآمدی و سستی این مبانی عیان‌تر  به چشم آمد، لیکن این اعتراف تلخ و دیرهنگام از سوی یکی از حامیان رسانه‌ای دولت، خود گویای بسیاری مسایل است. ظاهرا آش عملکرد(در واقع بی‌عملی، انفعال و سوء مدیریت) در قوه اجرایی چنان شور شده که دیگر حامیان و فداییان سابق هم تحمل حمل بار حمایت و طرفداری از آن را ندارند و البته رندانه تلاش دارند با تفکیک «اول» از «دوم»، آن حمایت‌های تمام‌قد و بی دریغ خود را توجیه کنند و گریبان خود را از مسوولیت بی‌چون و چرای خود در روی کار آمدن دولت روحانی خلاص نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    25 0
    اینها رو که لبوفروش محلمون از روز اول میدونست.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      30 1
      چهارسال اول موفقیت‌های دولت کم نبود،.........همین نشون میده که الانم روحانی رو نشناخته ! در دولت اولش بود که پایه پولی کشور رو دو برابر ونیم کرد وهمه کارشناسان عوارض تورمی ان را خاطرنشان کردند.آخوندی وزیر مسکنش بود که افتخار نساختن یک واحد مسکونی را میکرد وژنرال زنگنه با حذف کارت سوخت هزاران میلیارد بیت المال را به هدر داد ووزیر بهداشتش هم با اجرای طرح تحول سلامت=وارز پول بیت المال به جیب یه عده خاص از پزشکان ،عملا وزرات بهداشت را ورشکسته کرد!بودجه عمرانی کشور نصف شد وبرجامش هم که سیف در یک جمله خلا صه اش کرد-=دستاورد تقریبا هیچ !
  • امیر IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    20 1
    اینم شنبه بیدار شده فهمیده!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      21 0
      می خواهد که بگوید رأی دادن مجددش در نوبت دوم ریاست جمهوریش (که قطعاً از سر کین به انقلابیون بوده است) کار صحیحی بوده است به ناچار مجبور است اداره کردن کشور در چهار سال اول را جوری توجیه کند که کسی از او نپرسد چرا دوباره هم به وی رأی دادی!!!!!
  • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    9 0
    مبانى حكومت در ذهن و عمل دولت دچار مشكله ذهن كپك زده و عقب افتاده شون دچار مشكل
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    29 0
    از من ادم عامي بشنو جناب!! روحاني ٩٢با روحاني ٩٦ تفاوت چنداني ندار د كه خودتان هم ميدانيد فقط در ٤سال اول نياز به راي داشت و كج دار و مريز عمل كرد و بعد ٩٦ كه خيالش از راي مردم راحت شد پرده ها افتاد!
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    9 0
    خجالت داره واقعا ایشان گفتند صد روز متحول می کنم و و ضع مردم را بقدری خوب می کنم که خودشان از یارانه انصراف بدهند و خیلی چیز های دیگه که در همان چهار سال اول شعارش را داده بودند نتوانستند انجام بدهند حالا کجا روحانی موفق بوده در اقتصادو .. خدا میدانه
  • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 0
    در چهار سال اول یک مرحوم مغروق بود که او را هل می داد الان نیست....
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      24 0
      هل نميداد! بهش ياد ميداد چطور با دوز و كلك و حقه بازي مردم را براي دور دوم و گرفتن راي اماده كند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    7 0
    منظور ايشان از موفقيتها احتمالا ريختن بتن در هسته اي است و ركود كامل بازار و مسكن و توليد است در هر حال ملت ايران بسيار فهيم است و حالا بعد از هفت سال متوجه يكپارچگي آنها در ويراني مملكت شده است!!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 0
    همون چهار سال اول هم هیچی نبود
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 0
    کسیکه تابعیت اسکاتلند را دارد نباید رئیس جمهور کشوری دیگر می‌شد
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 1
      کی رو می گی؟
  • حامد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    جالبه این رو طرفدار های هر رییس جمهوری درباره چهارسال اول/دوم میگن... تا وقتی گیر حزبت باشی وضع همینه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    4 0
    این پرزیدنت بود که وزیر مسکن سابق و وزیر فعلی نفت رو به مجلس معرفی کرده و میتوانست و میتواند هر وزیری که را بخواهد برکنار کند. اگر مثلا وزیر مسکن سابق هیچ کاری واسه مسکن نکرد و بر اساس قانون ترک فعل کرده یعنی رئیس جمهور هیچ نقشی در آن ندارد؟! وزیری که کار نکرده و به آن اعتراف هم کرده اگر مثلا شش ماه بود یک سال بود دو سال بود... و بلافاصله برکنارش میکرد یک چیزی ولی وقتی پنج سال و نیم بی خیال وضعیت وزیرش بوده و بعد این مدت طولانی خودش استعفا داده پس صددرصد خود هم مقصر است و قوه قضائیه میتواند برای آن هم پرونده قانونی لازم را تشکیل دهد. در هیچ کشور دنیا وزرا آنقدر مستقل و آزاد از 7 دولت نیستند که حالا یک رسانه ای بیاید و تمام تقصیر ها را به گردن آن وزیر بیندازد ! مشکلات و کم کاری های این دولت آنقدر وحشتناک است که تنها تاریخ می تواند بدون هیچ گونه نگاه سیاسی در مورد آن قضاوت کند.
  • FR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    4 0
    نه بابا این منتجبی در واقع عزای اصلاحات را گرفته وگرنه روحانی بخصوص در سال جاری از نقش یک برانداز بالقوه به رئیس جمهور ضعیف و تدارکاتی والبته سر براه تر تبدیل شده .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس