«نمی‌گذارم»؛ اثر جدید فیروزجایی در آستانه انتشار/ روایتی داستانی از تأثیر زباله‌ها بر زندگی انسان‌ها

مهدی کرد فیروزجایی از انتشار رمان جدید خود با عنوان «نمی‌گذارم» خبر داد و گفت: این اثر به موضوع محیط زیست و تأثیر مخرب زباله‌های شهری بر زندگی ما می‌پردازد.

به گزارش مشرق، مهدی کردفیروزجایی، نویسنده، از انتشار اثر جدید خود در قالب رمان خبر داد و گفت: یک رمان جدید در دست نوشتن دارم که در مراحل پایانی نگارش است. این اثر با عنوان «نمی‌گذارم» منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: داستان کتاب جدید نیز همانند دیگر آثار در منطقه شمال کشور، در منطقه بندپی روایت می‌شود؛ از این جهت این اثر را نیز می‌توان همانند دیگر آثاری که از من تاکنون منتشر شده، جزو داستان‌های اقلیمی به شمار آورد.

این نویسنده درباره موضوع رمان «نمی‌گذارم» نیز بیشتر توضیح داد و اضافه کرد: موضوع این رمان به محیط زیست و زباله‌ها و معضلاتی که این زباله‌های شهری برای طبیعت و مردم ایجاد می‌کند، می‌پردازد. این رمان برای گروه سنی بزرگسال نوشته شده است و امیدوارم در آینده نزدیک منتشر شود.

فیروزجایی که تاکنون داستان‌هایش را بیشتر در مناطق روستایی و با استفاده از فضای شهرستان‌ها روایت کرده است، درباره چرایی این امر گفت: روایت داستان در این فضا به چند دلیل صورت می‌گیرد؛ نخست آنکه تجربه زیستی من در این مناطق است و باید حق آن را ادا کنم. از سوی دیگر، این مناطق پر است از قصه‌های گوناگون که باید من به عنوان یک نویسنده به آنها توجه کنم تا بتوانم در قالب یک داستان بیان کنم. روایت داستان در فضای متفاوت با آپارتمان‌نشینی که عمده مخاطبان امروزه در این فضا زندگی می‌کنند، راحت‌تر و باورپذیرتر است، اما سعی دارم که در داستان‌هایم مخاطب را با این فضاها همراه کنم و توجه آنها را به این منطقه و فرهنگ آن که جزوی از زندگی من است، جلب کنم.

مهدی کرد فیروزجایی از نویسندگان جوان در حوزه داستان‌نویسی است که تاکنون آثار مختلفی از او برای گروه سنی بزرگسال و نوجوان منتشر شده است. «دارم می‌رسم جان جان» از انتشارات شهرستان ادب و «ملداش» از نشر معارف آخرین آثار او در حوزه داستان‌نویسی بوده است که این دو اثر نیز در مناطق شمالی کشور روایت شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس