حدیث روز

عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمی‏‌بینم! به او گفته می‌‏شود: پروردگار تو نه خطا می‏‌کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.

مشرق-  پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله فرمودند:

روز قیامت فردی را می‏‌آورند و او را در پیشگاه خداوند نگه می‏‌دارند و کارنامه‌‏اش را به او می‏‌دهند، اما حسنات خود را در آن نمی ‌بیند. عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمی‏‌بینم! به او گفته می ‌شود: پروردگار تو نه خطا می‏‌کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.

سپس مرد دیگری را می‏‌آورند و کارنامه ‏اش را به او می‌دهند. در آن طاعت بسیاری را مشاهده می‏‌کند. عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من این طاعات را بجا نیاورده‌‏ام! گفته می‏‌شود: فلانی از تو غیبت کرد، حسنات او به تو داده شد.

متن حدیث: 
 

یؤتی بِاَحَدٍ یَومَ القیامَةِ یوقَفُ بَینَ یَدَیِ اللّه‏ِ وَ یُدفَعُ إِلَیهِ کِتابُهُ فَلایَری حَسَناتِهِ فَیَقولُ: اِلهی لَیسَ هذا کِتابی فَاِنّی لا اَری فیها طاعَتی! فَیُقالُ لَهُ: اِنَّ رَبَّکَ لا یَضِلُّ وَ لایَنسی ذَهَبَ عَمَلُکَ بِاغتیابِ النّاسِ ثُمَّ یُؤتی بِآخَرَ وَ یُدفَعُ اِلَیهِ کِتابُهُ فَیَری فیهِ طاعاتٍ کَثیرَةً فَیَقولُ: اِلهی ما هذا کِتابی فَاِنّی ما عَمِلتُ هذِهِ الطّاعاتِ فَیُقالُ: لاَنَّ فُلانا اغتابَکَ فَدُفِعَت حَسَناتُهُ اِلَیکَ؛

 

«جامع الاخبار(شعیری) صفحه 147»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    8 0
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    به به افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس