پرچم نمایه سودان - کراپ‌شده

وزیر خارجه سودان گفت که آمریکا این کشور را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است، در حالیکه در ازای آن چیزی عاید سودان نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان در مصاحبه‌ای به جریان سفر مایک پامپئو در تاریخ چهارم شهریور به خارطوم پرداخت و گفت که او برای بررسی حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم در قبال سازش با رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات سودانی‌ها علیه دولت انتقالی

به نوشته اسپوتنیک، وزیر خارجه سودان به روزنامه «التیار» این کشور گفت که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با پامپئو از او پرسیده است که در ازای سازش با اسرائیل، قرار است چه منافع اقتصادی عاید سودان شود و حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم چه زمانی انجام خواهد گرفت که وزیر خارجه آمریکا نیز پاسخ داده بود که دولت آمریکا در این باره با طرف اسرائیلی مشورت کرده و سپس پاسخ خواهد داد.

قمر الدین در ادامه گفت که مایک پامپئو در این سفر هیچ بازه زمانی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم مشخص نکرد و به طور واضح قول چنین اقدامی را نداد و در خصوص کمک‌های مالی آمریکا نیز مطالبی بیان کرد که به گفته وزیر خارجه سودان «ارزش گفتن ندارد

به گفته قمر الدین، وزیر خارجه آمریکا صرفا از ورود برخی سرمایه‌گذاران آمریکایی به سودان سخن گفته و نام برخی از شرکت‌ها را نیز برده بود.

وزیر خارجه سودان افزود: «در خصوص حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، باید گفت که مطمئنم که نام سودان از این لیست حذف می‌شود، چه با صلح با اسرائیل و چه بدون صلح. موضوع حذف نام سودان به افکار عمومی آمریکا مربوط است و رسانه‌های آمریکای می‌گویند که دیگر زمان این کار فرا رسیده است.»

پیش از این نیز شبکه اسرائیلی«کان»، به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی عنوان کرده بود که نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط نخواهد خورد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) در سفر چند روزه به منطقه، به اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر کرد و این اقدام پس از آن بود که رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 1
    خوب در ازاش چی میخواید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس