کد خبر 1114800
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی راهکارهایی برای جلوگیری از فریب‌های اینترنتی نوشت:

۱-روی هر لینکی کلیک نکنید: پیامک تسهیلات بانکی، وام مسکن، بسته رایگان اینترنت و…روش خوبی برای فریب است؛ بی جهت کلیک نکنید.

۲-توجه به سایت شاپرک: دامنه سایت باید حتما به نام shaparak.ir ثبت شده باشد. فریبکاران برای گیج کردن افراد از اسامی مانند shaaparak.ir یا shaparack.ir یا اشکال دیگری در ‌آدرس سایت استفاده می‌کنند که همه آنها جعلی هستند.

۳-عبارت https: در صورتی که به درگاه بانکی هدایت شدید، قبل از اینکه شماره کارتتان را وارد کنید در قسمت آدرس‌بار از اعتبار دستگاه مطمئن شوید. یک درگاه مطمئن باید دارای عبارت https باشد. نبودن حرف s می‌تواند ما را به بد دردسری بیاندازد.

۴-نمایش قفل: در کنار https در قسمت آدرس‌بار باید یک قفل سبز رنگ وجود داشته باشد که علامت تایید کننده سرویس‌دهنده است.

۵-به استوری‌های سلبریتی‌ها شک کنید: عاقبت برخی از تبلیغات سلبریتی‌ها و میکروسلبریتی‌ها معمولا به صفحات تقلبی بانکی می‌رسد. این استوری‌ها معمولا با ویدیوهایی مثل «تخفیف‌های باورنکردنی و قیمت‌های غیرقابل باور» فقط برای فریب دادن افراد طراحی شده‌اند.

۶-توجه به کد امنیتی: معمولا در صفحات فیشینگ این کد امنیتی یک عکس ثابت است که با رفرش کردن صفحه تغییری نمی‌کند.

۷-یک بار اطلاعات غلط وارد کنید: یکی از اطلاعات کارت بانکی‌تان را اشتباه وارد کنید. اگر پیغام خطایی در صفحه کامپیوتر دریافت کردید یعنی به احتمال زیاد این صفحه جعلی نیست.

۸-چک کردن دامنه سایت: در سایت enamad.ir با کلیک و سرچ کردن صفحه بانکی که در آن قرار داریم به ما اعلام می‌شود که در حال استفاده از سایت جعلی هستیم یا نه.

۹-افزونه ضد فیشینگ: یک افزونه یا اکستنشن ضد فیشینگ در سیستم خود نصب کنید که با وارد شدن در سایت مورد نظر به شما اعلام ‌کند این صفحه از امنیت کافی برخوردار است یا نه.

۱۰-یک کارت بانکی برای خرید آنلاین داشته باشید: یک کارت خالی صرفا برای خرید کردن داشته باشید تا هنگام خرید به اندازه نیازتان ابتدا پول را به آن منتقل کنید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس