آمریکا کرونا نمایه

یک مدل جدید ۳ سناریو را درباره آمار قربانیان کرونا در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ بر اساس مفروضات مختلف پیش‌بینی کرده که در محتمل‌ترین حالت ۴۱۰ هزار در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش مشرق،  بر اساس پیش‌بینی جدید انجام شده توسط موسسه Health Metrics and Evaluation (آی‌اچ‌ام‌ای) که درباره پردازش داده‌های مرتبط با سلامت در جهان در دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا انجام شده است، تا پایان سال میلادی ۲۰۲۰ و با فرا رسیدن فصول پاییز و زمستان، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

در این مدل، سه پیش‌بینی بر اساس مفروضات مختلف در نظر گرفته شده است: بدترین سناریوی ممکن، بهترین سناریوی ممکن و محتمل‌ترین سناریو. بر اساس محتمل‌ترین سناریو، ۴۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر در آمریکا تا اول ژانویه به دلیل بیماری «کووید-۱۹» جان خود را از دست خواهند داد. در بدترین حالت که در آن فرض شده محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با پوشیدن ماسک کاهش پیدا کند، تخمین زده شده که تا ۶۲۰ هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست خواهند داد؛ و در نهایت در بهترین حالت ممکن، ۲۸۸ هزار و ۳۸۰ نفر در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ قربانی این بیماری خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

مدل‌های این موسسه که قبلاً مود استناد مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا قرار گرفته، پیش‌بینی کرده که آمار قربانیان تا اول ژانویه بیش از دو برابر خواهد شد و ممکن است به ۶۲۰ هزار نفر برسد در صورتی که ایالت‌های آمریکا محدودیت‌های کروناویروس را کاهش دهند و مردم هم راهنمایی‌های مرتبط با بهداشت عمومی را نادیده بگیرند.

بنابر گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، دکتر «کریستوفر موری» مدیر آی‌اچ‌ام‌ای روز جمعه به خبرنگاران گفت: اوضاع بدتری در راه است. ما با چشم‌انداز دسامبر مرگباری بخصوص در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکا مواجه هستیم. اما علم واضح است و شواهد قابل انکار نیستند: پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تجمعات در ممانعت از انتقال ویروس ضروری هستند.

بنابر جدیدترین آمار، در شبانه‌روز گذشته (۴ سپتامبر) دست‌کم ۹۸۰ قربانی جدید به تعداد تلفات کرونا در آمریکا افزوده شد تا آمار کلی مرگ‌ومیر این کشور به ۱۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر برسد. همچنین بنا بر پایگاه داده روزنامه «نیویورک تایمز»، ۵۱ هزار و ۴۵۷ ابتلای جدید در آمریکا به ثبت رسید و آمار کل مبتلایان این کشور را به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر رساند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، در هفته گذشته، به طور میانگین روزانه ۴۱ هزار و ۲۳۱ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که نسبت به میانگین دو هفته قبل از آن کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس، ایالت‌های دارای بالاترین آمار ابتلا در آمریکا هستند که هر یک بیش از ۶۰۰ هزار مورد را ثبت کرده‌اند.

آمریکا همچنان هم به لحاظ تعداد ابتلا و هم قربانی در جایگاه نخست کشورهای جهان قرار دارد و بعد از آن برزیل و هند هر یک با بیش از ۴ میلیون مبتلا و به ترتیب با بیش از ۱۲۵  هزار و ۶۹ هزار قربانی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آمار جهانی تعداد مبتلایان به «کووید-۱۹» هم با گذشتن از ۲۶ میلیون نفر در حال نزدیک شدن به مرز ۲۷ میلیون نفر است. تعداد جهانی قربانیان این ویروس هم حدود ۸۷۹ هزار نفر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس