کد خبر 1114487
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
کاظم انبارلویی

فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا عنوانی است رئیس جمهور فعلی آمریکا به انتخابات ماه آبان این کشور داده است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت:

ناظران داخلی و خارجی تحولات آمریکا معتقدند این کشور در سراشیبی افول قرار دارد. حکمرانی در آمریکا امروز با هیچ معیار اخلاقی، علمی نمی‌خواند و از بایدها و نبایدهای حتی یک جامعه لیبرال عبور کرده است. پرچم این کشور هر روز توسط مردم عاصی و معترض به آتش و نمادهای حکومتی نیز زیر کشیده می‌شود. کمر ترامپ زیر چکش نرم بیماری کرونا و نیز قیام سراسری مردم آمریکا علیه خشونت و نژادپرستی خم شده است و با دست و پازدن در زیر بار این دو بحران وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است.

ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرد گفته است؛ «باید ببینم نه! نمی‌خواهم بگوید بله»

هیلاری کلینتون در واکنش به این سخن در مصاحبه با ام.اس. ان بی سی هشدار داده است؛ «اگر ترامپ نتایج را نپذیرد مقامات آمریکایی باید از هم اکنون خود را برای چنین سناریو آماده کنند».

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها هم در این مورد قابل توجه است.

60 درصد کسانی که به ترامپ رأی می‌دهند نگران تقلب در انتخابات هستند! 53 درصد کسانی هم که به بایدن رای می‌دهند آنها هم نگران تقلب در انتخابات هستند! «رمز تقلب» اکنون شده است یک کلید برای آشوب و شورش آن هم از سوی رقابت نامزدها! از سوی دیگر 75 درصد کسانی که به بایدن رأی می‌دهند نگران آن هستند که ترامپ نتایج را نپذیرد و کار را به اردوکشی خیابانی بکشاند!

جالب اینجاست 47 درصد کسانی که هم به ترامپ رأی می‌دهند همین نگرانی را دارد او نتایج را نپذیرد و کار را به گیس و گیس کشی بکشاند!

این نظرسنجی‌ها و نیز اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که ؛ فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف رقابت مطمئن به تقلب و دست کاری در نتایج انتخابات هستند.

فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی دو طرف حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نیستند.

فاسدترین انتخابات تاریخ یعنی کسی که سرکار است از الان بزند زیر میز رأی ملت بگوید اگر رأی نیاورم من نتایج را قبول ندارم.

اکنون شکاف سیاسی و اجتماعی در آمریکا به جایی رسیده است که من نام آنرا «مقام تنافر در رقابت‌های سیاسی» می‌نهم. این مقام و مرتبت فروپاشی سیاسی آمریکا را سرعت می‌بخشد.

اعتراضات سراسری ضد خشونت و نژادپرستی اکنون در شهرهای آمریکا فراگیر شده است ترامپ پلیس،گارد ملی و ارتش را به مقابله با مردم فرستاده است. صدها هزار نفر همه روزه در خیابانها مورد خشونت قرار می‌گیرند. دهها هزار نفر بازداشت شده اند و در زندانها مورد خشونت و آزار بیشتر قرار دارند.

در 40 شهر بزرگ و مهم آمریکا حکومت نظامی برقرار شده و قانون منع رفت و آمد اجرا می‌شود. دمکراتها ترامپ را به دیکتاتوری متهم کرده اند. جیم مک گاورن یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه خود در توئیتر نوشته است: «مردم آمریکا دیکتاتور را تحمل نخواهند کرد».

این وسط پیام اوباما با جوانان آمریکایی در واکنش به کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی و جنبش ضد نژادپرستی جالب است. او از جوانان آمریکایی خواسته است؛ «خشم خود را ابراز کنند و با جدیت و امیدواری به تغییر را در خود حفظ کنند».

مفهوم این پیام آن است که کسی در هئیت حاکمه آمریکا قرار نیست آبی بر آتش اختلافات بریزد و دُز رقابت را پائین بیاورد. آمریکا با انتخابات آبان ماه وارد یک بحران عمیق سیاسی خواهد شد. گیریذاراداس ستون نویس نیویورک تایمز از چنین اوضاعی خبر از ورود مردم آمریکا به یک «جنگ داخلی» خبر داده است.

او نوشته؛ «قتل جرج فلوید فرصتی پیش روی مردم قرار داده است که مردم خشم خود را فریاد زنند. مردم به شدت احساس ناامنی می‌کنند و دیوانه وار به خرید سلاح روی آورده اند بسیاری از مردم برای اولین بار دارند سلاح می‌خرند».

تحلیل گر نیویورک تایمز جنگ داخلی در آمریکا را اجتناب ناپذیر می‌داند و می‌گوید: «خرید و فروش سلاح طی ماههای اخیر 94 درصد افزایش یافته است. جنگ داخلی آمریکا به شکل نامتقارن روز بروز خود را بیشتر نشان می‌دهد».

این خبرها نشان می‌دهد پرچم دمکراسی لیبرال در آمریکا نیمه برافراشته است و با اعلام نتایج و تهدیدات دو طرف به سرعت پائین کشیده می‌شود.

آمریکائیها در دو فتنه 78 و 88 در ایران در خواب و خیال راه اندازی یک انقلاب رنگی بودند. اکنون آن بادهایی که در ایران کاشتند به صورت طوفان در انتخابات آینده خود آنرا می‌خواهند درو کنند.

مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت روز دوم شهریور فرمودند:«الگوی غربی سرمایه داری یک الگوی شکست خورده است. در آمریکا ارزشهای بشری لگدمال می‌شود. مسئله امنیت، سلامت، عدالت در این الگوی مسلط غربی لگدمان می‌شود. ناامنی درونی در شهرهای آمریکا در دنیا بی نظیر است».

و نیز در دیدار وزیر و رؤسای آموزش و پرورش فرمودند:‌ «امروز فلسفه اجتماعی غرب در خود غرب شکست خورده است».

اگر بخواهیم نشانه‌هایی از این شکست را بیان کنیم. آنرا باید در توصیف ترامپ از انتخابات آینده آمریکا که آنرا فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا نامیده جستجو کنیم. انتخاباتی که انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در اوج نفرت از یکدیگرند. این نفرت بر شدت خشونت از آنچه امروز در آمریکا می‌گذرد، می‌افزاید. آمریکائیها برای ایرانیان تابستان داغی را پیش بینی می‌کردند. اما خود آنها از پائیز سردی از روابط اجتماعی و سیاسی سردر خواهند آورد و خواهند دید که ایدئولوژی آمریکایی گرمابخش هیچ نظام سیاسی در جهان نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • رضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    22 44
    جناب انبارلوئى آرزوهاى خام و بچه گانه خود را به نام تحليل به مشرق قالب كرده ! مبارك تان نباشد اين بشر سواد سياسى ندارد حيثيت خودتان را فداى بى سوادى او نكنيد
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      30 14
      04:41 آقای انبارلویی دمت گرم که زدی وسط هدف!! هروقت که حرف راست میزنی و تحلیل درست میکنی دود از غربگداها و یانکی‌ها بلند میشه و می‌فهمیم که حق با شماست و داری راه درستو میری، خدا خیرت بده!!!!
    • حمیدرضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      19 11
      با سلام ......... آقای انبار لویی تحلیل گری نجیب و محترم و نگارش سیاسی صحیح . انشالله موفق باشید . """ انشالله نابودی صهیونیست و بهلاکت رسیدن نتانیاهو """ .... التماس دعا ***
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    39 16
    مرگ بر شوروی اثر کرد مرگ بر آمریکا هم اثر می کند.ان شاالله ما کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد.مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      11 1
      اتفاقا ترامپ داشت نذری پخش می کرد
    • خخخ IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      12 15
      مرگ بر شوروی اثر کرد ؟ الان پس چی کار داریم می کنیم ؟ تو از انبار لویی هم بی سواد تری بابا جدی فکر می کنی مرگ بر شوروی اثر کرده ؟ به نظرت مرگ بر چین چی اون هم اثر کرده ؟ خخخ
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      6 0
      کاخ سفید رو که حسینیه کردی میدونی که کی رو باید مداحش بکنی!؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 8
      چیه اگر کسی خلاف برخی تفکرات حرف بزنه می شه بی سواد همان طور که تمام طواغیت عالم یک به یک به سطل آشغال افتادند آمریکا و اسرائیل و رژیم های دوستش هم می افتند در سطل آشغال چه دوست بدارند مردمی چه دوست نداشته باشن
    • آدریان دریا IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 1
      مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
    • علی DE ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 2
      اقای عزیز توهم زدی چی مصرف می کنی دارو تو عوض کن .شبها خواب میبینی زیاد این کشور وان کشورو نا بود کردید
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    18 2
    آقای انبار لویی لطف کنید فرزندان وزرا و نمایندگان و آقا زاد ها در کشور ی که اینگونه است چکار میکند چرا بر نمیگردن به بهشت بدین ایرانی که در آن هستیم
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      9 1
      احسنت
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 9
      آقای انبارلوئی در جواب فرمودند . مردمی که به دولت فعلی رای داده اند. حتما آن آقازاده ها با آن فسادهای عجیب و غریب شان را می خواسته اند ههههههههههههههههه
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 0
    ازاین موردنپذیرفتن انتخابات درکشورخودمان هم داشته ایم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 3
      مقاله منصفانه نوشته نشده و سو گیری دارد. به این از متن جملات نگاه کنید: "60 درصد كساني كه به ترامپ رأي مي دهند «نگران» تقلب در انتخابات هستند! 53 درصد كساني هم كه به بايدن راي مي دهند آنها هم «نگران» تقلب در انتخابات هستند!" و در ادامه نوشته: "اين نظرسنجي ها و نيز اظهارات ترامپ نشان مي دهد كه ؛ فاسدترين انتخابات تاريخ يعني دو طرف رقابت «مطمئن» به تقلب و دست كاري در نتايج انتخابات هستند." یعنی «نگرانی» «برخی از» مردم آمریکا، را چنین تعبیر کرده که تمام افراد «دو طرف رقابت» نسبت به وقوع تقلب «مطمئن» هستند و طبق آن نتیجه گیری شده، این فاسد ترین انتخابات تاریخ است! ضمناً این جمله هم با حقیقت منطبق نیست: "صدها هزار نفر همه روزه در خيابانها مورد خشونت قرار مي گيرند. دهها هزار نفر بازداشت شده اند". در حالیکه می دانیم اساساً هر روز «صدها هزار نفر» تظاهرات نمی کنند بلکه حداکثر «هزاران نفر» تظاهرات می کنند. در ثانی همه کسانی که تظاهرات می کنند مورد خشونت و ضرب و جرح قرار نمی گیرند. (از زمان آغاز شورش های خیابانی در اعتراض به قتل جورج فلوید، جمعاً 28 نفر کشته شده اند)
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 3
      خطاب به بالایی دوست عزیز این عنوانی نیست که مشرق به انتخابات آمریکا بده بلکه نظر شخص ترامپه. در خود آمریکا هم بسیاری از تحلیلگران معتقدند که احتمال مناقشه انگیز شدن انتخابات بالاست. علی ایحال دموکرات ها از جمهوری خواهان بدتر نباشن بهتر نیستن جفتشون لبه یه شمشیرن آتش حمایت از اسرائیل در میان دموکرات ها بسیار شدیدتره چون اون ها لیبرال ترن و بیشتر جنگ ها و کودتا ها در زمان دموکرات ها اتفاق افتاده.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 5
    حالا اگر نپذیرد هم اتفاقی نمی افته! اگر تصور کردید به شورش در آمریکا و فروپاشی منجر خواهد شد کاملا در اشتباهید. مثلا فرانسوی هایی که یک سال شنبه ها علیه دولت ماکرون در خیابان ها اعتراض کردند به چه نتیجه ای رسیدند؟
  • جوادی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 4
    انتخاب صفت فاسد ترین به نظر چندان مناسب نیست . دولت فعلی آمریکا را نباید از دولت های قبلی متمایز دانست . از کارتر و روابطش تا ترامپ و روابطش فاصله ای دیده نمی شود . این بر می گرد به مهندسی فرهنگی ایجاد شده برای انتخابات آنها ، انتخاب کننده ها و انتخاب شده ها . این جاست که باید مورد دقت قرار گیر . جامعه از هم فرو پاشیده ایالات نامتحد، خروجی انتخاباتش فاسدترین هاست . چه از منظر اخلاقی چه از منظر سیاسی چه از منظر فرهنگی . ترامپ قطعه ای از پازل سیاسی کل آمریکاست . به قول معرف همگی سر وته یک کرباسند . تفکیک قائل شدن بین تفکرات و روش های ترامپ و اوباما از سیاست های جناح سبز و بنفش است . مراقب باشید.
  • مصطفی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 0
    گفتی اقازاده .... که ملت دلشون از این کلمه خونه
  • سجاد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 2
    یگ به دیگ میگه روت سیاه
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      5 7
      کجا ایران دیگه حتما اگه میرحسین و فلان رای میاوردند میشد بشقاب چینی که سفیده از بعد از شهید رجایی و آیت الله خامنه ای تقریبا همیشه کشور دست یک تفکر بود اون تفکر هم مسئول بدبختی مردمه والبته برخی هنوز فکر می کنن که این تفکر باعث نجات کشوره ای کاش برخی از ماها زمانی که می خواستیم رای بدیم به ۴ سال ۸سال دیگه نگاه می کردیم و اسیر جنگ های رسانه ای و روانی نمی شدیم
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    صد ها هزار نفر مورد خشونت قرار می گیرند... نباید پیاز داغ ماجرا رو زیاد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    مگر از سلامت انتخابات ایران اطمینان دارید؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 6
      به کوری چشم شما بعععععلللللههههههههه
    • کامران IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 2
      خدا شفات بده!!!
  • عباس IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 4
    چاهی که در سال 1388 برای ملت انقلابی و مسلمان ایران کندند بزودی خود در آن چاه خواهند افتاد. پیشاپیش این مصیبت عظما را به اصلاح طلبان و غربگرایان و دولت روحانی و خانواده هاشمی و ... تسلیت عرض میکنیم.
  • کامران IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 5
    یکی از علائم ظهور اینه که همه مدعیان عدالت و خدمت در تمام کشورها توزرد از آب در بیان و علنا چنان ظلم فساد کنند که ملت ها دیگر امیدی به اصلاح و عدالت نداشته باشند حتی خوش باور ترین مردمان!! وقتی که بزرگترین مدعیان دموکراسی چنین در منجلاب سقوط اخلاقی دست و پا می زنند یعنی ظهور امام عزیز ما بسیار نزدیک شده. انشالله
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق چرا دیدگاه هارو نمی گذاری .میترسی
    • من IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      لعنت به تو مشرق نظرات مخالفت رو هم بستی مهد دموکراسی ادعاشو نکن ...
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    ایول خودمون که زلال ترین سیستم انتخاباتی رو داریم
  • نصر IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    انتخابات آمریکا تشریفاتی است و لابی صهیونیست ها هر که را بخواهد به ریاست میگذارد. قبل از انتخابات رئیس جمهور انتخاب و سپس با ترفند های انتخاباتب مثل آرائ الکترال فرد مورد نظر رای می اورد.هر زمان هم که ببینند فرد انتخاب شده بر خلاف نظرات آنها عمل میکند به هر وسیله ای که شده او را حذف میکنند.یا ترور مثل کندی یا اغتشاش یا عدم تامین اعتبار برای اداره دولت مثل زمان کلینتون و اوباما و یا شورش و اغتشاش و نا امنی و غیره مثل اکنون .که دولت مجبور شود دستورات انها را اجرا کند.در امریکا مدیریت مردم دست رسا نه ها است و رسانه ها هم دست صهیونیست ها و70 در صد اقتصاد انها هم دست صهیونیست های بظاهر یهودی ولی دراصل بی دین و لامذهب .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس