بدهی آمریکا سال آینده از اقتصاد این کشور بزرگتر می‌شود

در نتیجه پاسخ مالی عظیم آمریکا به بحران پاندمی کرونا، سطح بدهی آمریکا در مقایسه با سایز اقتصاد این کشور به بالاترین میزان از پس از جنگ جهانی دوم رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از وال‌استریت ژورنال، در نتیجه پاسخ مالی عظیم آمریکا به بحران پاندمی کرونا، سطح بدهی آمریکا در مقایسه با سایز اقتصاد این کشور به بالاترین میزان از پس از جنگ جهانی دوم رسیده است و انتظار می‌رود در سال آینده از این میزان هم فراتر برود.

اداره بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد که بدهی عمومی فدرال آمریکا در سال مالی جدیدی که از ۱ اکتبر آغاز می‌شود، از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور که به عنوان سایز اقتصاد آمریکا در نظر گرفته می‌شود، فراتر خواهد رفت.

این مقدار بدهی اقتصاد آمریکا را در تراز کشورهای انگشت‌شماری شامل ژاپن، ایتالیا و یونان، قرار می‌دهد که سطح بدهی آنها از اقتصادشان بزرگ‌تر است.

طبق گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا سطح بدهی این کشور امسال به ۹۸ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که این بالاترین سطح بدهی این کشور از جنگ جهانی دوم به بعد محسوب می‌شود.

از سوی دیگر پایین ماندن نرخ بهره آمریکا به دولت اجازه خواهد داد که همچنان سطح بدهی خود را بالاتر برده و اوراق قرضه بیشتری صادر کند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم‌زمان با رشد بازارهای سهام این کشور افت کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۰.۶۷۲ درصد رسیده است که این خود مشوقی برای افزایش قرض‌گیری دولت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 4
    کار آمریکا دیگر تمام است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس